Hemmabiotråden.

• Thread starter Thread starter Solid snake
  • Start date Start date
Förresten mikke, vet du vad det är för skillnad på silver och onyx som finish på stativen?

MikkE skrev:
Har ingen aning. Är onyx inte mer grå eller så? Vet ej

Såg ut att vara blankare på bild, men sen såg ju självklart den andra bilden exakt likadan ut bara att det var i en annan vinkel.

Varför kan de inte ha en bild för varje finish? Gärna på nära håll så man ser skillnaden.

Edit: jag vill ha det som blänker mest, BLING BLING! :banana

Vad tycker ni?

Ska man gå ner lite i storlek o köpa plasma eller satsa stenhårt på PIMP o köpa stor bakprojektion?

E det typ lampor o grejor som går sönder i bakprojektions som det är i vanlig projektor?

Solid snake skrev:
Såg ut att vara blankare på bild, men sen såg ju självklart den andra bilden exakt likadan ut bara att det var i en annan vinkel.

Varför kan de inte ha en bild för varje finish? Gärna på nära håll så man ser skillnaden.

Edit: jag vill ha det som blänker mest, BLING BLING! :banana
Bara för att man ska åka in till dem :)

Enda blinget jag har är stativen, resten är svart/mörkgrått :)

Blå R1 skrev:
Vad tycker ni?

Ska man gå ner lite i storlek o köpa plasma eller satsa stenhårt på PIMP o köpa stor bakprojektion?

E det typ lampor o grejor som går sönder i bakprojektions som det är i vanlig projektor?
Köp inte bakbildsprojektor. Usch. Inge bra bild från sidorna. Stora är de också!
Plasma tycker jag.

EDIT: Eller menade du vanlig projektor?

MikkE skrev:
Bara för att man ska åka in till dem :)

Enda blinget jag har är stativen, resten är svart/mörkgrått :)
Dina blänker rätt bra va? Är de silver eller?

Antar att de är det eftersom du inte visste hur de andra såg ut... :rolleyes:

Solid snake skrev:
Dina blänker rätt bra va? Är de silver eller?

Antar att de är det eftersom du inte visste hur de andra såg ut... :rolleyes:
De blänker fint när solen sticker fram. Lite matta är de, men blänker bra ändå ;)

MikkE skrev:
Köp inte bakbildsprojektor. Usch. Inge bra bild från sidorna. Stora är de också!
Plasma tycker jag.

EDIT: Eller menade du vanlig projektor?

Jag tycker han ska skaffa en riktig projje istället, brinntiden brukar ligga på runt 2000 timmar = man byter en gång om året ungefär, en lampa kostar från ett par tusen och upp till runt 10000.

MikkE skrev:
De blänker fint när solen sticker fram. Lite matta är de, men blänker bra ändå ;)

Får höra med de på klubben, vill ha så det blänker som satan. :banana

Annars blir det nog de du har.

Solid snake skrev:
Jag tycker han ska skaffa en riktig projje istället, brinntiden brukar ligga på runt 2000 timmar = man byter en gång om året ungefär, en lampa kostar från ett par tusen och upp till runt 10000.
Eller så satsar vi på riktigt rejäla grejjer.

Barco kan göra FETA projjar!
De största för hemmabruk ligger på över halvmillen
BR909_L.jpg

MikkE skrev:
Eller så satsar vi på riktigt rejäla grejjer.

Barco kan göra FETA projjar!
De största för hemmabruk ligger på över halvmillen

Själv ska jag köpa en DLP projje.

Enda sugiga med CRT är att de är svåra att installera själv, behöver en kunnig person som kan ställa in den så man får perfekt bild (och är det inte perfekt bild så vill inte jag titta för det är som att köra en strypt mc) sen kan de ju behöva service och DET kostar att ha en kunnig kille som gör det.

äh, lampor till projektorer behöver inte kosta mer än 1000kr, om man är smart så kollar man upp det först iaf.

Vad är roligast med hembioprylar? Att föra register över dem och offentliggöra på nätet eller att använda prylarna?
:hihi

Neb Jones skrev:
Vad är roligast med hembioprylar? Att föra register över dem och offentliggöra på nätet eller att använda prylarna?

Jag vet inte för jag har:

Inga

Jag hoppas verkligen att det är roligare att använda dom än att föra register, för det där var inte kul.... :hihi

Neb Jones skrev:

Det roliga med ljudutrustning av olika slag är att ha en utrustning man är nöjd med och byta en komponent och helt plötsligt är allt mycket bättre, då kan man se alla filmer och vara helnöjd och sitta en vecka och spela genom alla låtar man vet ungefär och tänka satan så bra det är. Sen byter man upp nånting igen. :tummenupp

Vardagsrummet består för tillfället av:
Marantz-receiver som huvudkälla
Denon PMA2000 till frontarna
Philips Q50 till projektorn (ptae100 som ska bytas till 700:a)
Panasonic pk25f32tx för tv-tittande (vore najs med en liten 37" plasma)
Mordaunt short-högtalare runt om, mycket nöjd med dessa men det kliar i fingrarna till att byta ut dessa mot infinity's största Betor. Grannarna vill inte dock.

Sovrummet består just nu i Marantz därmed, likadan receiver som i vardagsrummet (ruskigt prisvärda, saknar en del finesser på dem dock).
Marantz dv4300 (tror den heter så) som saknar dvi :(
Hitachi 26" lcd på väggen med JBL Sc138-högtalare runt om sängen, baslådan är dock ej inkopplad där med tanke på grannens sovrum precis under.
Till det mesta är det Supra-kablar med någon enstaka Ixos och några billiga Nonames till tillfälliga lösningar.

Vill ha en 3:a så man kan bygga iordning ett riktigt tv-spelsrum som inte tjejen får vara med och bestämma över :D
Om någon har en begagnad och billig plasma så får de gärna höra av sig till mig, köper om det är rätt pris.

Gamla bilder vid ombyggnation:

Bifogat

• vardagsrum.jpg
    vardagsrum.jpg
    58.4 KB · Visningar: 187
  • vardagsrum2.jpg
    vardagsrum2.jpg
    60.1 KB · Visningar: 137
Neb Jones skrev:

Det är precis som med alla andra pryl-hobbys. Roligast har man när man gör "marknadsundersökningen".

När allting står upp-packat och inkopplat i hemmet, är det plötsligt inte lika skoj längre.

Då börjar man istället med en ny hobby, så att man får starta ett nytt "projekt" med allt vad det innebär.

Om så inte vore fallet...skulle alla hemmabio-forum till 90% handla om film, och 10 % om prylarna man ska använda för "filmupplevelsen". Oftast är det tvärtom. :)

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman