gixxermixxer
tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Köper ni erat bröd eller bakar ni själva?
godast är ju hembakt men tid e pengar eller?
godast är ju hembakt men tid e pengar eller?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hembakat är lite smått överskattat om du frågar mig. Tjejen brukar baka ibland men färska stora tekakor eller frukostfrallor går inte att baka själv.
Ska man göra nåt enkelt matbröd i form av limpa så visst.
Att hembakat skulle va godare e rent jävla skitsnack
Bagerier har rätta prylarna för bröd som man inte har hemma som tex jäsugnar med ånga o tunnelugnar med flera tempområden som e måsten för att få till bra bröd.
Bagarna e proffs ,,hemmaklåparna e just det,,,amatörer.
Jag har jobbat på ett bageri i 15 år så jag vet vad jag pratar om.EOD
Tja, gillar man industribröd så....Visst , det har sina fördelar med en hållbarhet jämförbar med halveringstiden på uran, men bröd är det fan inte.
Giftbröd?Köper exakt alltid nybakat bröd från bageri. Kan man så ska man. Industribröd i plastpåse är fan inte bröd i någon som helst bemärkelse. Förstår verkligen inte hur kollegor kan sitta med sina vidriga "Jätte-Rasker" eller andra dödsbleka, konstfabricerade kroppsrötande skivor giftbröd.
Undantaget är när jag får tag i det mjukaste av mjuka tunnbröd från Lövånger, då köper jag från plastpåshyllan.
Giftbröd?
Tycker du låter som en det-var-bättre-förr-gubbe. Kvalitén och utbudet på bröd idag är ju enormt och utan fula medel. Hem/konditoribakat kan vara gott men inte alltid tycker jag.
Röstar för hembakt. Visst bageriet runt hörnet kan säkert göra ett gott bröd, men sällan dom har något man faktiskt vill äta.
Det där är bara skitsnack, jag köper bröd från lokala mindre bagerier och deras bröd möglar snabbare än mitt hembakta så det är knappast fullproppat med skit.
Jag tänkte närmast på storbageriernas tillsatslimpor, typ Skogaholms å liknande...
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |