hembakt godast?

Hembakat är lite smått överskattat om du frågar mig. Tjejen brukar baka ibland men färska stora tekakor eller frukostfrallor går inte att baka själv.
Ska man göra nåt enkelt matbröd i form av limpa så visst.

Hembakat är lite smått överskattat om du frågar mig. Tjejen brukar baka ibland men färska stora tekakor eller frukostfrallor går inte att baka själv.
Ska man göra nåt enkelt matbröd i form av limpa så visst.

Mitt ex bakade garanterat godare tekakor än dom som finns att köpa.

Det var innan hon utbildade sig till konditor, ett vanligt baka-hemma recept, numera bakar hon ännu godare saker, dock inte så ofta åt mig :mad:

Mor bakar en helt magisk kavring. Bättre än de kavringar man köper. Alla jag provat iaf.

Sen är det ju ju så att specialbröd såsom Stomp, Jönnbrö, Kolbulle osv inte går att få tag på i butik så, jo. Hemgjort är godast.

Att hembakat skulle va godare e rent jävla skitsnack :mad:
Bagerier har rätta prylarna för bröd som man inte har hemma som tex jäsugnar med ånga o tunnelugnar med flera tempområden som e måsten för att få till bra bröd.
Bagarna e proffs ,,hemmaklåparna e just det,,,amatörer.
Jag har jobbat på ett bageri i 15 år så jag vet vad jag pratar om.EOD

Tja, gillar man industribröd så....Visst , det har sina fördelar med en hållbarhet jämförbar med halveringstiden på uran, men bröd är det fan inte.

Hembakade bullar direkt från ugnen me mjölk är gott iaf :D

Snackar vi hembakat vs. skogaholm eller hembakat vs. lilla bageriet runt hörnet?
Då gör nog de lilla bageriet godare bröd åtminstone.

Hembakat är bra mkt bättre. Visst är det gott med köpes-bröd någon gång då och då, men då får man inte lukten...

Röstar för hembakt. Visst bageriet runt hörnet kan säkert göra ett gott bröd, men sällan dom har något man faktiskt vill äta.

Hembakat har jag gjort lite på senare tid. Orka köpa en massa ingridienser. Kör på Kungsörnens mixer och de funkar kanoners!
Dock är ju gummilimpa så gott =)

Tja, gillar man industribröd så....Visst , det har sina fördelar med en hållbarhet jämförbar med halveringstiden på uran, men bröd är det fan inte.

Det där är bara skitsnack, jag köper bröd från lokala mindre bagerier och deras bröd möglar snabbare än mitt hembakta så det är knappast fullproppat med skit.

Köper exakt alltid nybakat bröd från bageri. Kan man så ska man. Industribröd i plastpåse är fan inte bröd i någon som helst bemärkelse. Förstår verkligen inte hur kollegor kan sitta med sina vidriga "Jätte-Rasker" eller andra dödsbleka, konstfabricerade kroppsrötande skivor giftbröd. :mad:

Undantaget är när jag får tag i det mjukaste av mjuka tunnbröd från Lövånger, då köper jag från plastpåshyllan.

Last edited:
Jag har testat baka hemma ett par gånger.

Det smakar fullkomligt vidrigt varje gång :zpy

hembakt = värdelöst.

Köper exakt alltid nybakat bröd från bageri. Kan man så ska man. Industribröd i plastpåse är fan inte bröd i någon som helst bemärkelse. Förstår verkligen inte hur kollegor kan sitta med sina vidriga "Jätte-Rasker" eller andra dödsbleka, konstfabricerade kroppsrötande skivor giftbröd. :mad:

Undantaget är när jag får tag i det mjukaste av mjuka tunnbröd från Lövånger, då köper jag från plastpåshyllan.
Giftbröd? :va
Tycker du låter som en det-var-bättre-förr-gubbe. Kvalitén och utbudet på bröd idag är ju enormt och utan fula medel. Hem/konditoribakat kan vara gott men inte alltid tycker jag.

Giftbröd? :va
Tycker du låter som en det-var-bättre-förr-gubbe. Kvalitén och utbudet på bröd idag är ju enormt och utan fula medel. Hem/konditoribakat kan vara gott men inte alltid tycker jag.

Snarare det-borde-vara-bättre-nu.
Jag går efter mina egna observationer. När jag flyttade hemifrån började jag köpa bröd från bageri då jag passerar flertalet varje dag. Efter en månad eller så tänkte jag att "Åh, vad gott det skulle vara med en -sätt in valfri limpa i plastpåse från ICA-hyllan-.
Åt två skivor, sen slängde resten. Det som var gott förr smakar nu enbart mjöl och bakpulver.

Svärmor bakar massor av gott bröd, sirapslimpor som smälter i munnen och riktigt surdegsbröd bla. Helt grymt gott.

Det där är bara skitsnack, jag köper bröd från lokala mindre bagerier och deras bröd möglar snabbare än mitt hembakta så det är knappast fullproppat med skit.

Jag tänkte närmast på storbageriernas tillsatslimpor, typ Skogaholms å liknande...

Jag tänkte närmast på storbageriernas tillsatslimpor, typ Skogaholms å liknande...

Hmm, där kan jag ju faktiskt inte säga emot dig :D

Jag köpte för övrigt vit formfranska på Lidl för att göra smörgåstårta av skiten. Är det konserveringsmedel i ett bröd om det är tillverkat i Juli men håller fram till vecka 51 det året :gnissla
Att man ens får sälja sånt bröd är ju ett mysterium...

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman