Helsystem - förgasarjustering?

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Senare...
Kommer - om allt går vägen - snart vara ägare av ett Akrapovic helsystem, och har lite frågor om följderna av monteringen.

Hojen min ska in på service nu på vårkanten, och enligt teknikern på Lugnets MC här i Borås så utför de en förgasarjustering i 1000-milaservicen.

Om jag monterar systemet innan service, kan jag då förlita mig på denna förgasarjustering, så att jag kan vänta med dynojet-kittning tills plånboken tillåter detta? Kommer också att montera ett K&N-filter innan service, så att allt blir som det "ska" vara.

Vad tror ni?
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + TL1000RW + G650X Moto
Jag tror knappast att de kör hojen i bänk och ställer in förgasarna så att de matchar ditt rör. MC-mekaniker är lata djur som inte gör mer än vad som absolut krävs. Går hojen, rör de inget typ.
 

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojuppehåll
Med förgasarjustering menas väl att de kikar på synkningen och kanske gör rent nått, det innebär inte att de kör cykjeln i bänk med lambasond och justerar in den efter ditt system. Om du både monterar helsystem och K&N-filter så kommer din hoj att gå magert som satan, speciellt i vårluften. Chansa inte utan gå upp några steg i munstycke när du monterar grejorna.
 

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Senare...
Så det är värt att göra service först, och sedan lämna in för bänkning och riktig justering?
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top