Hell's Angels blir till Hollywoodfilm

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
(nyhet)

Filmarna och bröderna Ridley och Tony Scott kommer producera en ny film baserad på historien skriven av huvudmannen bakom Hells Angels, Ralph "Sonny" Barger. Med filmer som Alien, Gladiator och Blade Runner i bagaget så kan filmen bli rejält actionpackad. Hittade tyvärr inga bilder eller ens vem huvudskådespelarna skulle bli. Kan filmen klå produktionen av t.ex Biker Boyz? :-)

Artikel: http://www.sporthoj.com/article.php?aid=398

Swedie skrev:
2669916 (nyhet)

Filmarna och bröderna Ridley och Tony Scott kommer producera en ny film baserad på historien skriven av huvudmannen bakom Hells Angels, Ralph "Sonny" Barger. Med filmer som Alien, Gladiator och Blade Runner i bagaget så kan filmen bli rejält actionpackad
Glöm inte Top Gun, Tony Scott gjorde Top Gun! Den gav iaf. mig lite mc-drömmar om en GPZ 900.

Swedie skrev:
2669947 Jag har glömt bort vad den andra rullen heter... finns ju en kass B-film till...

Tror du tänker på den underbara filmen Torque...med Mr Ice:D Jag har aldrig varit så nära att sluta köra hoj som när jag såg den filmen.

Swedie skrev:
2669947 Jag har glömt bort vad den andra rullen heter... finns ju en kass B-film till...

Torque är det nog du tänker på, å den suger duktigt.

Edit; Slöare än slöast.

Det låter interssant men jag tror inte dom kommer att
visa hur det e igentligen är att va en änghel.

Bee skrev:
2669967 Tror du tänker på den underbara filmen Torque...med Mr Ice:D Jag har aldrig varit så nära att sluta köra hoj som när jag såg den filmen.
haha! japp, det roliga var att jag träffade på huvudaktörerna i denna film när de spelade in lite scener åt ökenhållet i Californien. Vi höll på att så att säga "carve some corners" när vi helt plötsligt ser ett filmteam o väldigt blänkande hojar, och mr ice o de här står i nytvättade o nyvaxade skinnställ. Vi visste först inte vad det egentligen var, men efter ett tag så fick vi höra att de spelade in filmen Torque... Vi hejade iaf glatt o viftade som mc-folket gör i cali o dom heja tillbaka. Yay! :D

Swedie skrev:
2669993 haha! japp, det roliga var att jag träffade på huvudaktörerna i denna film när de spelade in lite scener åt ökenhållet i Californien. Vi höll på att så att säga "carve some corners" när vi helt plötsligt ser ett filmteam o väldigt blänkande hojar, och mr ice o de här står i nytvättade o nyvaxade skinnställ. Vi visste först inte vad det egentligen var, men efter ett tag så fick vi höra att de spelade in filmen Torque... Vi hejade iaf glatt o viftade som mc-folket gör i cali o dom heja tillbaka. Yay! :D

Jag förlåter dig för att du vinkade åt dem, men gör aldrig om det:mad:

Haha... Sitter precis och laddar ner Biker boyz för att kolla om det är nån bra film, och sen läste man den här tråden... Förväntningarna skönk en aning! :)

PS. Oj, skrev jag att jag laddade ner, jag menade ju självklart att jag ska till en butik och köpa den! DS.

Martex skrev:
2670030
Strongliquid skrev:
2669950 Finns ju redan en MC film om Hells Angels.
http://www.imdb.com/title/tt0061758/

Jag har rullen, mr Nicholson e ju med! Han va väl närmare tjugo i filmen, ser väldans ung ut.
Undrar hur realistisk den nya filmen blir. Folk som ligger o skjuter raketer på andra mc-gäng? :tungan

Tror du verkligen att de gör en dokumentär om skandinaviska Hells Angels, när det är Amerikanska regisörer och Sonny Barger det ska handla om!! :D

Swedie skrev:
2669916 (nyhet)

Filmarna och bröderna Ridley och Tony Scott kommer producera en ny film baserad på historien skriven av huvudmannen bakom Hells Angels, Ralph "Sonny" Barger. Med filmer som Alien, Gladiator och Blade Runner i bagaget så kan filmen bli rejält actionpackad. Hittade tyvärr inga bilder eller ens vem huvudskådespelarna skulle bli. Kan filmen klå produktionen av t.ex Biker Boyz? :-)

Artikel: http://www.sporthoj.com/article.php?aid=398
Den blir säkert en bra rulle. Men har någon sett "Harley Davidsson and Marlboro Man" Från 1991, den tyckte jag var ganska bra helt klart se värd för er som vill se en knutte film. http://www.imdb.com/title/tt0102005/

Ingen mer än jag som tycker det är tragiskt att Hollywood glorifierar en maffiarörelse som Hells Angels? (Vilket jag antar att de kommer att göra).
Inte värre än alla Maffiosofilmer som tidigare producerats kanske...

Om jag inte missminner mig så var iofs HA ursprungligen en ganska lugn grupp med hojåkare, men om filmen ska skildra dagens HA-kultur så är det piss.

Missminner jag mig inte så finns det en till HA film med Charley Sheen om nån undercover snut som infiltrerar där..

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT