Hell's Angels blir till Hollywoodfilm

DFMSWEDEN skrev:
2675813 Helt rätt...varför ska deras logga användas hur som helst!!!
Det tycker inte jag heller att den ska, men lite kul blir det ju när de stämmer Disney.

DFMSWEDEN skrev:
2676305 :tummenupp ...Disney är ju redan ett stort varumärke!!

Undrar bara hur det kommer att gå?

antagligen så får disnye gå med på en förlikning efter som HA är ett registrerat Varumärke

tycker det är ganska klantigt av disnye :va dom borde veta bättre

blir det en förlikning kommer det absolut inte se bra ut efter som det skulle kunna tolkas at Disnye bidrar till en utveckling av ett brotts syndikat

men åt andra sida kanske vi får se Musse på en HD och HA väst :D :D

Gottis skrev:
2678884 antagligen så får disnye gå med på en förlikning efter som HA är ett registrerat Varumärke

tycker det är ganska klantigt av disnye :va dom borde veta bättre

blir det en förlikning kommer det absolut inte se bra ut efter som det skulle kunna tolkas at Disnye bidrar till en utveckling av ett brotts syndikat

men åt andra sida kanske vi får se Musse på en HD och HA väst :D :D
Numera så är filmen tydligen ändrad så att det är "Del Fuegos" huvudpersonerna stöter på.

Looped skrev:
2670560 Missminner jag mig inte så finns det en till HA film med Charley Sheen om nån undercover snut som infiltrerar där..
Den heter "made of steele" hyfsad rulle om man är en biker

flygare

Rätta mej om jag har fel, kanske är ute å seglar..... Men var inte grunden i HA ett gäng flygare/piloter som ville ha nått att göra efter kriget?

/A

Last edited:
MatteKholm skrev:
2672229 Appropå hells angels så är www.hellsangels.se ledig. Sitter och försöker komma på nåt bra namn på en egen domän. Men det kanske inte skulle bli så populärt om man reggade den? :)

Den är kanske ledig av någon konstig anledning, dom kör på denna!

http://www.hells-angels.se/

Lx3 skrev:
2670832
wolfman skrev:
2670651 Made of steel heter den...Skön rulle.

Finns väl nån variant på samma tema som heter "Stone cold" eller nått sånt..

Har för mig att den var rätt ok.:va

Förutom slutet! Dör han eller överlever han?

RSV_Ante skrev:
2682591 Rätta mej om jag har fel, kanske är ute å seglar..... Men var inte grunden i HA ett gäng flygare/piloter som ville ha nått att göra efter kriget?

/A

vad jag hört Vietnamnveteraner, som aldrig kunde bli återanpassade efter kriget. Flygare eller piloter kan jag inte säga om det var eller inte var. Fanns nog inte samma kunskap och resurser om sånt på den tiden (återanpassning till samhället). Jag hade en arbetskamrat som var hkppilot i Vietnam, han ville aldrig prata om det när han var nykter å när han var full så fick man bara hintar. Killen gick på duktigt starka mediciner kan jag säga.

Last edited:
Kawwa skrev:
2684080vad jag hört Vietnamnveteraner, som aldrig kunde bli återanpassade efter kriget. Flygare eller piloter kan jag inte säga om det var eller inte var. Fanns nog inte samma kunskap och resurser om sånt på den tiden (återanpassning till samhället). Jag hade en arbetskamrat som var hkppilot i Vietnam, han ville aldrig prata om det när han var nykter å när han var full så fick man bara hintar. Killen gick på duktigt starka mediciner kan jag säga.
Lite myt, lite sanning men fel krig.

http://www.hells-angels.com/history.htm

Håller på och läser boken 'Hells Angels' av Hunter S. Thompson..., klart kul bok.. den handlar om hur det var i början av HA's karriär..

Bli film?

Hells Angels var en film långt innan det hade något med hojar att göra.

http://www.imdb.com/title/tt0020960/

Gänget HA tog sitt namn efter filmen. F ö den film Howard Hughes håller på och filmar i "The Aviator".

Skulle bra gärna ha fatt på originalrullen!

ft skrev:
2686029 Bli film?

Hells Angels var en film långt innan det hade något med hojar att göra.

http://www.imdb.com/title/tt0020960/

Gänget HA tog sitt namn efter filmen. F ö den film Howard Hughes håller på och filmar i "The Aviator".

Skulle bra gärna ha fatt på originalrullen!
Namnet kommer från tredje skvadronen i AVG, inget annat. Sen må denna skvadron i sin tur inspirerats av filmen.

Det finns väl egentligen ingen bra film som har mc i temat.
Jag minns en engelsk serie som gick på eftermiddagarna, som handlade om en mc-polis. Tror det är det bästa jag sett.

supernaut skrev:
2686441 Det finns väl egentligen ingen bra film som har mc i temat.
Jag minns en engelsk serie som gick på eftermiddagarna, som handlade om en mc-polis. Tror det är det bästa jag sett.
Jodå !

B00000JXVK.01._SS500_SCLZZZZZZZ_V1056650563_.jpg

http://www.imdb.com/title/tt0067527/

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...