Hells Angels & Bandidos

• Thread starter Thread starter Kay
  • Start date Start date
Status
Ej öppen för fler svar.
sandstream skrev:
Så sant så sant!

Folk är naiva och går på myterna om HA och Bandidos, dvs att det är ett gäng MC-intresserade goa killar.
Polisen vill bara jävlas med dem :rolleyes:

I Dalarna finns det ett kriminellt MC-gäng som heter X-teams. Ingen av dem har vare sig båge eller ens mc-kort, men ett mc-gäng är de.

Chrille skrev:
Det finns tydligen bara två pers i den här tråden som orkar använda huvudet i den här frågan. Har ni andra bytt ut helgspriten mot pulver??

Det är INTE ok att gå med i en organisation vars verksamhet bygger på förtryck, våld, knark och alla annan skit som förstör livet för folk bara för man inte slår folk på käften när man tankar bilen.

Dom som säger "dom vill bara vara ifred och sköta sitt" lever i nån sorts cowboy-film eller något. I områden där de här klubbarna rör sig så inverkar de ganska påtagligt på mina möjligheter "vara ifred och sköta mitt".
Vare sig de ska köra rakt in i en mässlokal för att de inte kan parkera som vanligt folk eller ska spärra av halva campingen på SRF så har de redan där allvarligt misslyckats med "vi vill bara sköta oss själva" eftersom det ingår en "och putta bort alla andra"-paragraf i det där frihetsblajet.
Och vilka mc-gubbar det är. "Jag ska köpa din Vmax för 50 tusen" "VA? Jag har ju just köpt den för det dubbla" "Du förstår inte. Jag ska köpa din hoj för 50 loppor och på fredag kommer jag och några polare och hämtar den. Ha papprena klara......"

Men visst det är goa gubbar som bara sköter sig själv..... Precis som nassarna hemma på kusten. Så länge du håller käften när de trackar invandrare så låter de dig vara ifred. Vad är skillnaden?

Ja, att det ska vara så svårt för vissa individer (häpnadsväckande många) att förstå detta är en gåta.

goodspeed skrev:
I Dalarna finns det ett kriminellt MC-gäng som heter X-teams. Ingen av dem har vare sig båge eller ens mc-kort, men ett mc-gäng är de.

X - Team är under bandidos de är inget mcgång utan ett gäng därav inga bågar, när de 1997-1998 gjorde fredsavtal så sa de även att inga nya "medlemar" "klubbar" skulle tas in där av red and white crew (ha) och X (bandios) egna gäng, (startades efter detta avtal 2000-tal) men är under dem, de e väl dessa killar som e mest synliga utåt i medier osv, då de gäller diverse utrpesningsmål osv. media brukar skriva ha el bd.... fast de som gjort endas va x el red o inte fullvärdiga medlemmar, man kan väl kort o gott säga att dessa gäng e deras arme (hantlangare) tycker de räcker med prat i denna tråden... o ja till er som undrar har mkt vänner i bägge gäng o även andra, de flesta e reko men som sagt inga du vill ha som ovänner, en del e bara :va :tomten

säkert massa stav fel men de skiter jag i hehe :hihi

Last edited:
Att påstå att de skulle vara harmlösa bara för att de inte gjort en själv något är väl ganska navit och verklighetsflyend. Tänk er själva när de bestämt sig för att ge sig på just dig och din familj. Det är ingen rolig cituation. Polisen måste ordna med beskydd och ornda skyddade identiteter bara för att de som blivit utpressade ska våga vittna. Detta gäller även jugge-maffior och liknande skit. Det är inte acceptabelt att denna typ av kriminalitet existerar överhuvudtaget.

HA&HATTARNA

Kay skrev:
Vad har ni för erfarenhet gällande H.A. och Bandidos när ni möter dessa? Vinkar de tillbaks? Har ni snackat med snubbarna vid korvmojen osv?
Jag har sett ett par HA-medlemmar när jag kör, vinkar lite men de vinkar inte tillbaks... Kör dock med rätt inställning (läs: sportigt) , såg lite ut som den nästan ville ha sporthoj :fakta

Nämen seriöst; hur upplever ni dessa medlemmar? Schyssta? Tysta? Farliga? Berätta!
JA DOM HA JAG TRÄFFAT ÄR SCHYSSTA!FARLIGA?NEJ DOM ÄR SOM VANLIGT FOLK.TRAMPAR DU PÅ MEJ TRAMPAR JAG TILLBAKA!HATTARNA HAR JAG ALDRIG TRÄFFAT MEN DE FUNKAR NOG PÅ SAMMA SÄTT///BJÖRNE

I mina ögon så är det ett pack i klass med skinnbulorna, nazzarna och all världens grupperingar som bygger sin verksamhet på hot och våld mot andra grupper. Även jag träffat och festat med HA folk, skinnbulor och en del ljusskygga gäng i LA. Att romantisera över att det är faktiskt justa killar, dom gjorde ju inte mig något, är som att säga att sprängdåden i London just nu inte gör så mycket, dom drabbade ju inte mig eller någon jag känner. Den dagen då det drabbar en närstående så lovar jag att man tänker annorlunda. Det är kriminella ellement och bör behandlas därefter.
Affärsidkare i områden där de har lagt sina lokaler, har märkt en minskad brottslighet, sägs det. Men frågan är hur många kvarter bort som brotten har ökat i samma skala?

Hells Angels resp Banditos är organisationer som fungerar mycket bra.
Jag vill påstå följ...Om alla företag i Sverige skulle fungera lika bra skulle vi vara flera gånger effektivare än vi är idag... och följden skulle bli att vi skulle ha det mycket bättre i samhället än vad vi har det idag.
Varför det då..?!

Jo...Ledarskap!!

Många av de chefer som anställs i svenska företag idag har inte ett hum om ledarskap. Det är högt utb inom ekonomi och tekniskt inom sitt område... men de saknar det som verkligen skapar ett effektivt företag....Ledarskap.

Det går att förutse i detalj vad som händer när en grupp okända människor möter varandra i tillexempel ett nytt företag. Första dagarna är alla avvaktande och försiktiga...efterhand börjar folk att hitta sin plats i gruppen...det bildas mindre subgrupper...åsikter på verksamheten o chefen...kanske blir nån stackare i gruppen mobbad etc.
Och alla dessa saker som händer är i grunden positiva... men om ingen kan "dra i trådarna", och använda dessa rätt så kommer gruppen i slutändan ödsla 90% av sin energi till dessa problem och tvister.
Vipps har vi skapat ett till företag som bara producerar en bråkdel av den egentliga kapaciteten.

Om chefen kan förutse vad som kommer hända kan han även påverka och använda det som händer till fördel för företaget.

Håller ni med eller är jag ute o cyklar :brinnerup

När jag åkte norr om Gävle på E4:an förra veckan så kom jag ifatt en kö och det hände liksom inget så jag började köra om. Det gick fint att ta sig fram så jag fattade inte varför inte fler körde om men först låg en ensam HA kille och tuffade på i 110 med sin HD. Jag kan inte tolka det på något annat sätt än att de närmast bakom inte vågade köra om honom och därmed byggde en rejäl kö.

En annan sak, när jag bodde i Sundsvall för några år sedan så byggdes tydligen något hangaround gäng upp, kommer inte ihåg om det var till HA eller B men i alla fall. Bara en bråkdel hade körkort för mc och av dem ägde knappt någon en hoj. Det är rent kriminella gäng, hojar är bara en symbolik.

Kostet78 skrev:
Jag vill påstå följ...Om alla företag i Sverige skulle fungera lika bra skulle vi vara flera gånger effektivare än vi är idag... och följden skulle bli att vi skulle ha det mycket bättre i samhället än vad vi har det idag.
Varför det då..?!

Jo...Ledarskap!!

Många av de chefer som anställs i svenska företag idag har inte ett hum om ledarskap. Det är högt utb inom ekonomi och tekniskt inom sitt område... men de saknar det som verkligen skapar ett effektivt företag....Ledarskap.

Det är vetenskapligt bevisat att man jobbar bättre under pistolhot. :näsblod

Kostet78 skrev:

...

Håller ni med eller är jag ute o cyklar :brinnerup
Jag tycker du är ute och cyklar. Visst har du grundläggande rätt i hur gruppdynamik fungerar och att många ledare i Sverige inte är naturliga/bra ledare men att därifrån dra slutsatsen att HA har bra ledare är smått absurd. Du glömmer den lilla grejen att din dåliga chef inte kan slå ihjäl dig om han är missnöjd med din arbetsinsats. HA har nog inte så mycket klagomål hos facket t ex.

Neutral skrev:
En annan sak, när jag bodde i Sundsvall för några år sedan så byggdes tydligen något hangaround gäng upp, kommer inte ihåg om det var till HA eller B men i alla fall. Bara en bråkdel hade körkort för mc och av dem ägde knappt någon en hoj. Det är rent kriminella gäng, hojar är bara en symbolik.

Korrekt, en av ledarna i HA satt på kåken i Härnösand, och de ville ha några närliggande "vänner" ifall att något skulle hända. Lokala tatueraren och hans anhang fick "äran" att skapa denna lilla Volvoburna mc-maffia.

Neutral skrev:
Jag tycker du är ute och cyklar. Visst har du grundläggande rätt i hur gruppdynamik fungerar och att många ledare i Sverige inte är naturliga/bra ledare men att därifrån dra slutsatsen att HA har bra ledare är smått absurd. Du glömmer den lilla grejen att din dåliga chef inte kan slå ihjäl dig om han är missnöjd med din arbetsinsats. HA har nog inte så mycket klagomål hos facket t ex.

....det är ju givetvis en överdriven jämnförelse... men visst är HA en mkt väl fungerande organisation(företag). Och de grundläggande i en sådan är Ledarskap!

Kostet78 skrev:
....det är ju givetvis en överdriven jämnförelse... men visst är HA en mkt väl fungerande organisation(företag). Och de grundläggande i en sådan är Ledarskap!
Och varför framstår den som bra då? Förmodligen för att mycket få av oss har insyn i den och tror att allt är ok för att de sköter sina problem internt. Själv föredrar jag att jobba utan rädsla att säga min åsikt om vad jag vill. En bra ledare ska lyssna också, något säger mig att HA:s ledare inte gör det.

Kostet78 skrev:

Cykla inte vilse nu :) . Alla "företag" som kan skaffa sig monopol på sitt affärsområde (Läs kriminella handlingar), kommer att bli framgångsrikt pga att ingen vågar konkurera med dem, pga rädsla för blyförgiftning etc. En ren terrororganisation i grund och botten, lura dig inte till att tro något annat.

Sebbe85 skrev:
JA DOM HA JAG TRÄFFAT ÄR SCHYSSTA!FARLIGA?NEJ DOM ÄR SOM VANLIGT FOLK.TRAMPAR DU PÅ MEJ TRAMPAR JAG TILLBAKA!HATTARNA HAR JAG ALDRIG TRÄFFAT MEN DE FUNKAR NOG PÅ SAMMA SÄTT///BJÖRNE

keyboard4.jpg

Kostet78 skrev:
HA har väl sin grund i amerikanska stridsflygare och militärt ledarskap är det ju inget större fel på så länge man skiter i de "mjuka" bitarna.

Å sen det här med att de vill stå utanför samhället.
Det är ju lite intressant med tanke på att de utan problem lyfter a-kassa, sjukersättning, kör på våra vägar och utnyttjar sjukhusen bara för att nämna några saker.
Om de hade bosatt sig långt ut på landet och aldrig åkt därifrån så hade det varit en annan femma.

Neutral skrev:
Och varför framstår den som bra då? Förmodligen för att mycket få av oss har insyn i den och tror att allt är ok för att de sköter sina problem internt. Själv föredrar jag att jobba utan rädsla att säga min åsikt om vad jag vill. En bra ledare ska lyssna också, något säger mig att HA:s ledare inte gör det.

...du skriver det själv... "Sköter sina problem internt", precis så ska ju ett drömföretag fungera... Vilka metoder som används är ju en annan sak...men det fungerar bra!!

Varför har vi då så dålig insyn i vad de pysslar med?? Massmedia skriver ju väldigt sällan om dem.....
Jo...de sköter sin verksamhet diskret och snyggt... Alla medlemmar vet vad som gäller och arbetar mot samma mål.... och det skulle inte fungera utan ett bra ledarskap.

Återigen... överdriven jämnförelse men deras organisation fungerar mkt bra :tummenupp

Kostet78 skrev:

Japp, MC-gängen står i själva verket enbart för positiva saker, maffian också. De är bra ledare och kompisar som ställer upp för varandra. Ger folk erbjudanden de inte kan motstå och sånt! :tummenupp

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna