Hells Angels & Bandidos

• Thread starter Thread starter Kay
  • Start date Start date
Status
Ej öppen för fler svar.
Det är nog dags att folk i denna tråden vaknar upp och kickar igång hjärnverksamheten lite. Vad är det för sorts människor som går med i organisationer där folk mördas och torteras? Är det vanliga helyllekillar som går med i ryska och sicilianska maffian? Är maffian i själva verket också speglingar av samhället "där skit finns överallt"?
Bara för att de inte slår ihjäl er det första de gör då de träffar er så innebär det inte att dessa klubbar är charmknutteklubbarna nummer ett. Att ursäkta våldsdåd med att folk "gjort fel" och "stått i vägen" tyder på närmast förståndshandikapp.

att det är lungt där dom bor är väll inte så konstigt

när man läser tex aftonbladet så verkar det ju inte vara så vanligt
att folk som mördar, våldtar , misshandlar , uttpressar med mera
släpar hem offren och sen börjar

så varför skulle Hells angel eller Bandidos vara dummare :rolleyes:

G-MAN skrev:
Var han det, hmm, får man fråga varför ni inte e kompisar längre eller? :)
Han har flyttat från stan, men jag brukar prata med honom lite då och då. Han blev precis skjuten hörde jag.. tre skott i ryggen, men han klara sig.

[- sNaIjK -] skrev:
Dom är bra att ha som grannar eftersom dom kontrollerar tjacket å kriminaliteten runt omkring... stör du inte dom stör dom inte dig :tummenupp
Tills de kommer å säger "för 10,000 garanterar vi dig din säkerhet..annars kanske du råkar ut för nåt".. :tomten

För mig hamnar de i samma kategori som nazi's å andra grupper, där enskilda individer är svaga men i grupp känner sig starka.. Att de dessutom drar in stålars även på oskyldiga medborgare t ex småföretagare gör de mer avskyvärda än andra grupper, tycker jag... Ok om de enbart drog in stålars på vapenhandel, narkotika etc, men många vanliga drabbas av utpressning etc.

Syfta bl a på målaren i skåne med egen firma som fick gräva sin egna grav efter att inte velat lägga pengar på beskyddarverksamhet.

Kanske finns en å annan "schysst ha snubbe" såklart - mot de han känner, eller har intresse av att vara schysst emot ?

Hört ett å annat av en f d plis i insatsstyrkan, som numera lever med skyddad identitet...

Ibland kommer de med sina västar där man extraknäcker, men sen jag börja har jag bett dom att ta av sig västarna, skönt för nu har dom slutat hänga där :)

Last edited:
Bart skrev:
Han har flyttat från stan, men jag brukar prata med honom lite då och då. Han blev precis skjuten hörde jag.. tre skott i ryggen, men han klara sig.
hmm, det låter ju mindre bra... Hoppas att han kryar på sig :tummenupp

fazerfun skrev:
Jag har en polare som träffat Jackie Arklöv. Han var jätteschysst....

Har också träffat Jackie Arklöv med en riktig höger slägga, detta var innan malexander så man hade kanske tur.... :näsblod

Honung skrev:
Har också träffat Jackie Arklöv med en riktig höger slägga, detta var innan malexander så man hade kanske tur.... :näsblod
Vad hände efter släggan ;) .. personen ifråga skall ju vara expert inom omr närstridsteknik =)

Har "träffat" tre st av dom på en raggarfest..fråga mig inte hur å varför jag hamnade på en sån, men det va ett otroligt röj..ända tills de här tre snubbarna klev in. Efter det vart det stendött! PARTYKRASHARE!! Dessutom satte dom sig med varsin bira själva vid ett bord..Hela kvällen! Kunde väl lika gärna ha suttit kvar hemma framför tv:n tycker jag.. Ingen vågade ju gå fram till dom heller och dom som försökte vart bara avspisade. Inga glädjespridare direkt..

Ingen rök utan eld som man säger... De är nog inte så trevliga när de är på det humöret. De är väl som fantomen ungefär; Hård mot de hårda.

Tror deras underorganisationer som ex. X-Team är mycket värre.
H-A och Bandidos är såpass etablerade att de inte behöver bevisa något. De vill nog hålla sig för sig själva tills någon bråkar med dem.

Har träffat otaliga Hells Angels och Bandidosmedlemmer inom arbetet, men inte en enda som varit otrevlig. I helgen satt jag och meckade med en kille, vars H-D hade tappat 2 skruvar vid motorinfästningen. Han var från Danmark och hade vart uppe i Nord Kap med en polare. Den hojen var inte lite sketen efter det. :D

1.90 och hundra kilo muskler. Spindelnät m.m över hela kroppen.
Hursomhelst fick vi satt fast motorn ordentligt med skruvar från passagerarfotpinnarna. Han var jättetacksam och bjöd mig på glass, dricka och så fick jag en hundring. Hur många av er hade gjort det?

Dock är jag inte så blåögd att jag tror att han aldrig gjort något ont i sitt hela liv. Jag tror inte heller att den hundralappen var beskattad. Det skiter jag i. Men jag är inte heller den som snackar skit om folk jag inte träffat.

Summa summarum. Snäll mot dem, de är snälla tillbaks. Skulle jag sälja min sketna bil som rasar när som helst till en utav dem? Tänker nog efter en extra gång. Vill jag ha med dem "att göra"? Absolut inte! :hihi

Honung skrev:

Honung din toker...

Det var en kille här i stan som blev blåst i en mobiltelefon-deal för nåt år sen. Efter ett tag ringde HA och ville driva in skulden (en annan kille som också blev lurad hade kontakter...), villkoret var att de tog hälften. Han tackade vänligt och inte så bestämt nej.

För att svara på the topic, jag tycker att det är vanligt bland alla som åker mutterspridare att ingen vinkar. Oavsett om det är HA eller inte alltså. Fast återfallsknuttarna har väl fullt upp med att hålla sig på vägen eller så är de HA-wannabees...

Honung skrev:
jackie och jag bodde grannar i Östersund, vi tränade på samma gym. karln är inte som man skulle vara. bara det faktum att han är nazist och svart :va
ang. HA och B. många säger att dom är ofarliga om man inte lägger sig i deras affärer, det jobbiga är ju om dom lägger sig i mina affärer... :död nej bort med dom.

Chris Ash skrev:
Det är nog dags att folk i denna tråden vaknar upp och kickar igång hjärnverksamheten lite. Vad är det för sorts människor som går med i organisationer där folk mördas och torteras? Är det vanliga helyllekillar som går med i ryska och sicilianska maffian? Är maffian i själva verket också speglingar av samhället "där skit finns överallt"?
Bara för att de inte slår ihjäl er det första de gör då de träffar er så innebär det inte att dessa klubbar är charmknutteklubbarna nummer ett. Att ursäkta våldsdåd med att folk "gjort fel" och "stått i vägen" tyder på närmast förståndshandikapp.
Så sant så sant!

Folk är naiva och går på myterna om HA och Bandidos, dvs att det är ett gäng MC-intresserade goa killar.
Polisen vill bara jävlas med dem :rolleyes:

Det finns tydligen bara två pers i den här tråden som orkar använda huvudet i den här frågan. Har ni andra bytt ut helgspriten mot pulver??

Det är INTE ok att gå med i en organisation vars verksamhet bygger på förtryck, våld, knark och alla annan skit som förstör livet för folk bara för man inte slår folk på käften när man tankar bilen.

Dom som säger "dom vill bara vara ifred och sköta sitt" lever i nån sorts cowboy-film eller något. I områden där de här klubbarna rör sig så inverkar de ganska påtagligt på mina möjligheter "vara ifred och sköta mitt".
Vare sig de ska köra rakt in i en mässlokal för att de inte kan parkera som vanligt folk eller ska spärra av halva campingen på SRF så har de redan där allvarligt misslyckats med "vi vill bara sköta oss själva" eftersom det ingår en "och putta bort alla andra"-paragraf i det där frihetsblajet.
Och vilka mc-gubbar det är. "Jag ska köpa din Vmax för 50 tusen" "VA? Jag har ju just köpt den för det dubbla" "Du förstår inte. Jag ska köpa din hoj för 50 loppor och på fredag kommer jag och några polare och hämtar den. Ha papprena klara......"

Men visst det är goa gubbar som bara sköter sig själv..... Precis som nassarna hemma på kusten. Så länge du håller käften när de trackar invandrare så låter de dig vara ifred. Vad är skillnaden?

Last edited:
Är det ok att vara med i KKK så länge man inte har hängt en neger?

IronMike skrev:
Vad hände efter släggan ;) .. personen ifråga skall ju vara expert inom omr närstridsteknik =)

Tja med en ak4 i handen möjligtvis och som någon annan skrev den killen har inte alla hästar i stallet :kocko

fazerfun skrev:
Jag har en polare som träffat Jackie Arklöv. Han var jätteschysst....

Trist att höra, det där med din polare alltså. Jobbigt när schyssta polare stryker med.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna