Heldag på SRW, sugna?

HiXz

It wasn't me...
Gick med
19 Mar 2004
Hoj
GSX-R 600 -02
Var ute och cruisade med en kompis och tittade förbi Sturup Raceway. Fick till min förvåning se att det var motorcyklar som körde, mitt på midsommarafton.

Snackade lite med arrangören som var ett danskt företag www.lej-en-racer.dk . Deras egentliga idé är att ordna företags-event där man får låna en hoj och full uppsättning skydd. Men de hade även grupper där man fick köra med egen hoj.

Då de allt som oftast hade svårt att fylla upp sina grupper var dem mer än intresserade av att få med fler som ville köra. Vet inte om nån har kört med dem eller har andra åsikter om deras arrangemang men jag misstänker att det är många som aldrig får chans att köra på de populära SRW-körningarna som är sugna.

Här kommer den info jag fick från dem. Jag förmedlar bara informationen men ni kan ju skriva en liten lista här om ni är allvarligt intresserade, glöm inte önskad grupp i så fall.

Vet inte hur många platser dem har så jag misstänker att det blir först till kvarn om det blir många intresserade.

"Det koster 1100 Sek. For hele dagen. Med fri strøm i pitten.

Der er den 18. august tilbage. Hvor mange pladser skal i bruge?

Vi har 3 grupper på hele dagen. Grøn, gul og rød

I for 8x 20 min køring på hele dagen. Fre kl. 09.00 til 17.00.

Der er alle nødvendige flagposter og ambulance.

Person forsikring i grøn klasse dækker forsikringsselskabet Tryk og top Danmark."

/HiXz

HiXz skrev:
2280169

"Det koster 1100 Sek. For hele dagen. Med fri strøm i pitten.

:3freak låter smärtsamt det där...

Jag tänker försöka komma ihåg att ställa klockan på söndagar, men för icke medlemmar låter detta ju trevligt nu när banan är större.

Vad gäller, Inreggade hojar eller oreggade hojar?
Eller är det fritt val?

:hej

AleX skrev:
2280334 E du säker på de va bankörning ni pratade om o inte något sexlek...

Kan man inte kombinera nöje med nöje :va

Jag tar inget ansvar för danskan, det får ni infödda halv-danskar ta ansvar för... :)

/HiXz

PutteLiten skrev:
2280303 :3freak låter smärtsamt det där...

Jag tänker försöka komma ihåg att ställa klockan på söndagar, men för icke medlemmar låter detta ju trevligt nu när banan är större.

Vad gäller, Inreggade hojar eller oreggade hojar?
Eller är det fritt val?

:hej

Tror det är fritt val då deras hojar körde i samtliga grupper och var inte reggade, det var visst rätt så dyrt att ha reggade sporthojar i danmark om jag förstod det hela rätt...

/HiXz

Jag e riktigt sugen, förstår dock bara häften av danskan... :confused:
När/hur ska du återkomma till dem ?

/Holma

holmabolma skrev:
2280504 Jag e riktigt sugen, förstår dock bara häften av danskan... :confused:

/Holma

När? Vet inte, så fort jag vet om det är några som är sugna.

Hur? Med email...

/HiXz

Kalle är nog sugen me skulle ja tro =)

/R

holmabolma skrev:
2280504 Jag e riktigt sugen, förstår dock bara häften av danskan... :confused:

/Holma

Fixa en avatar :7peta

/R

HiXz skrev:
Då de allt som oftast hade svårt att fylla upp sina grupper var dem mer än intresserade av att få med fler som ville köra.
Jag är intresserad om priset blir bättre. Gör en deal med dem. Antingen att de ger oss grupprabatt och/eller att vi köper upp de platser som är kvar en vecka före körningsdatum.

Intresserede

1: Tsunami
2: Bingo (under premisserna ovan)
3:

sturup

jag är med sugen boka in mig

Bingo skrev:
2281411 Jag är intresserad om priset blir bättre. Gör en deal med dem. Antingen att de ger oss grupprabatt och/eller att vi köper upp de platser som är kvar en vecka före körningsdatum.

Intresserede

3: fredde750

4: Trollkerlen
5: Holmabolma
6: ..

/R

Bingo skrev:
2281411 Jag är intresserad om priset blir bättre. Gör en deal med dem. Antingen att de ger oss grupprabatt och/eller att vi köper upp de platser som är kvar en vecka före körningsdatum.

Intresserede

6: *Superlight*

6: *Superlight*
7: Ducati Girl

HiXz skrev:
2280169

Person forsikring i grøn klasse dækker forsikringsselskabet Tryk og top Danmark."

/HiXz

är mycket intresserad av att köra, men vad betyder detta?

Två försäkringsbolag i Danmark täcker skada i grön grupp ifall man meddelar bolaget och arrangören före körning. Som en SMC-kurs ungefär. Det brukar vara så på danska arrangörers körningar runt om i Sverige. Omkörningsförbud i kurvor i grön grupp med föråkare osv.

Last edited:
Anthony00 skrev:
2282648 Två försäkringsbolag i Danmark täcker skada i grön grupp ifall man meddelar bolaget och arrangören före körning. Som en SMC-kurs ungefär. Det brukar vara så på danska arrangörers körningar runt om i Sverige. Omkörningsförbud i kurvor i grön grupp med föråkare osv.

Men gäller verkligen dom två försäkringsbolagen för oss svenskar som kör oxå?
Bör kollas upp hur det verkligen täcker allt eller inte om händelsen skulle vara framme :va

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT