R1 racer skrev:2282911Men gäller verkligen dom två försäkringsbolagen för oss svenskar som kör oxå?
Bör kollas upp hur det verkligen täcker allt eller inte om händelsen skulle vara framme![]()
Försäkringsläget är detsamma som vid körning med SSEMSE, om jag inte har förstått det hela fel (rätta mig i så fall).
Vid körning med SSEMSE så kör man på egen risk och måste ha trafikförsäkring, som om man har tur gäller på bana (beroende på när, var, hur och vem man frågar).
Enda skillnaden här som inte hjälper oss svenskar är att ett försäkringsbolag i Danmark gått med på att deras försäkring gäller i grön grupp då dem kör med föråkare, precis som det fungerar med vissa svenska försäkringsbolag i samband med SMC-körningar.
/HiXz
Bingo skrev:2281411Jag är intresserad om priset blir bättre. Gör en deal med dem. Antingen att de ger oss grupprabatt och/eller att vi köper upp de platser som är kvar en vecka före körningsdatum.
Fick svar på denna frågan utan att ens ställt den, språk-problem (danska är inte min starka sida).
Priset gick inte att justera. Jag ställde dock en motfråga huruvida det skulle gå att ordna om vi var 10-15 personer. Återkommer med svaret.
För att poängtera så är jag inte medarrangör av detta. Jag råkade bara få nys om det och ville hjälpa er som inte har möjlighet att köra med SSEMSE. Jag får köra så det räcker och kommer troligtvis inte ens att medverka denna dag. Men jag kan hjälpa till och maila lite till dem, så gott det går med min bristfälliga förståelse för danskan