Heldag på SRW, sugna?

R1 racer skrev:
2282911 Men gäller verkligen dom två försäkringsbolagen för oss svenskar som kör oxå?
Bör kollas upp hur det verkligen täcker allt eller inte om händelsen skulle vara framme :va

Försäkringsläget är detsamma som vid körning med SSEMSE, om jag inte har förstått det hela fel (rätta mig i så fall).

Vid körning med SSEMSE så kör man på egen risk och måste ha trafikförsäkring, som om man har tur gäller på bana (beroende på när, var, hur och vem man frågar).

Enda skillnaden här som inte hjälper oss svenskar är att ett försäkringsbolag i Danmark gått med på att deras försäkring gäller i grön grupp då dem kör med föråkare, precis som det fungerar med vissa svenska försäkringsbolag i samband med SMC-körningar.

/HiXz

Bingo skrev:
2281411 Jag är intresserad om priset blir bättre. Gör en deal med dem. Antingen att de ger oss grupprabatt och/eller att vi köper upp de platser som är kvar en vecka före körningsdatum.

Fick svar på denna frågan utan att ens ställt den, språk-problem (danska är inte min starka sida).

Priset gick inte att justera. Jag ställde dock en motfråga huruvida det skulle gå att ordna om vi var 10-15 personer. Återkommer med svaret.

För att poängtera så är jag inte medarrangör av detta. Jag råkade bara få nys om det och ville hjälpa er som inte har möjlighet att köra med SSEMSE. Jag får köra så det räcker och kommer troligtvis inte ens att medverka denna dag. Men jag kan hjälpa till och maila lite till dem, så gott det går med min bristfälliga förståelse för danskan

Intressant

1: Tsunami
2: Bingo
3: fredde750
4: Trollkerlen
5: Holmabolma
6: *Superlight*
7: Ducati Girl
8. RogeRetta

jag är mkt. intresserad om "grupprabatt" tillämpas
hamnar priset runt 700>900kr är jag på plats :tummenupp

8. RogeRetta
9. Jocke K

8. RogeRetta
9. Jocke K
10. -dB

Last edited:
Priset står fast vid 1100:-

Finns två grupper som inte är fullbokade.

Hurtig och Langsom. Misstänker att det är Grön och Röd grupp.

Ni som fortfarande är sugna kan ju markera det lite snabbt och smidigt, ange grupp.

/Joel

HiXz skrev:
2299165 Priset står fast vid 1100:-

Ni som fortfarande är sugna kan ju markera det lite snabbt och smidigt, ange grupp.

/Joel
Sorry, för dyrt.

HiXz skrev:
2299165 Priset står fast vid 1100:-

/Joel

fan, jag vill ju köra i gul. vet du hur grupperna är hastighetsmässigt jämfört med när ssemse kör? tvekar på om jag skall ta grön endå, men risken är att det kommer att gå för sakta.
när skall man ha bestämt sig?

-dB skrev:
2306483 fan, jag vill ju köra i gul. vet du hur grupperna är hastighetsmässigt jämfört med när ssemse kör? tvekar på om jag skall ta grön endå, men risken är att det kommer att gå för sakta.
när skall man ha bestämt sig?

Vet inte hur grupperna förhåller sig till SSEMSE:s grupper. Den lilla information jag hittade på deras hemsida var att den röda gruppen, hurtig, är en licensgrupp.
Så jag skulle nog satsa på den andra.

/HiXz

Nyheter
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!