Thundercat
Ringmärkt
Silwer skrev:Gör det du, här regnar det.
spammer![]()
Tål inte offroaden vatten?

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Silwer skrev:Gör det du, här regnar det.
spammer![]()
det är jag som inte tål det, sen är den avställd med, bara det andra härket som rullar nuThundercat skrev:Tål inte offroaden vatten?![]()
Thundercat skrev:Säger han som skriver 17 inlägg i snitt varje dag...![]()
![]()
De va ju f*n va du ska gnällaSilwer skrev:i denna forumdel gäller mc-relaterade trådar imho.
Skriv en vettig topic så man förstår vad tråden handlar om så är det mesta ok.
Rent allmänt sett.
Jag får tillägga att troligen bryr sig inte ni eller de flesta andra om sånt i vilket fall så det rullar på, forumet är inte mitt så det är bara att köra på.
Men lika som ni vill göra som ni har lust så kan jag tycka så här, i annat fall så blir jag bannad antar jag.
jajaja jag har hört det, det är lugnt nu.kajlyl skrev:De va ju f*n va du ska gnälla
Detta är väl ändå MC-relaterat!?
Kan du inte bidra till diskutionen och hålla dig till ämnet så, skriv inte!!
/bror duktig
Vapor: går säkert och överklaga till mildare dom om den blir svettig
Silwer skrev:så du menar att det inte är mängder av sånna här skittrådar då, hur nån losat körkortet eller nåt annat jävla gnäll man skiter fullständigt i?
Eller kanske orättvisa försäkringsbolag/poliser/utlänningar osv, det fins hur mycket som helst att läsa.
mc-relaterat heter just denna delen av forumet, kanske för att inga privata och ovidkommande inlägg ej rörande motocyklar ska hålla till här, finns ett OT forum för den som vill diskutera om nåt annat.
IMHO är det bäst att lägga till annars börjar folk grina, Swedie sköter ruljansen här.
Vapor skrev:Jaha. Då va det slutkört.
Blev stoppad av farbror blå i en aning för ög hastighet.
Vet ej hur många månader heller som körkortet är borta eller om jag ens får tillbaka det. Hoppas på det bästa.![]()
![]()
Någon som vet hur man ska bete sig nu? Jag behöver kökortet dagligen i jobbet. Kan man få mildare dom då? Ska göra allt för att få tillbaka det så snabbt som möjligt.![]()
Jaja. Ses nog inte denna säsongen med andra ord!
Tack och adjö, nu ska jag hem och gräva ner mig!![]()
![]()
![]()
Bikerbitch skrev:Silwer, har du ansökt om att få bli moderator? Jag tror du skulle passa bra in bland de andra grabbarna som också styr och besserwissrar på forumet![]()
Adrian_J skrev:Håller helt med Silwer! Skönt att någon reagerar när hela forumet blir fyllt av människor som söker medlidande för sina brottsliga handlingar, ett sådant betende kan bara existera bland mc-forum, sportbils-forum & pedofil-forum. Andra "halvkriminella", tex snattare, ställer sig tysta i skamvrån, här basunerar man ut sin skam och söker medlidande över hela världen typ...Blir man av med körkortet tycker jag man får skylla sig själv helt och hållet, det är ju ändå en själv som är ansvarig för hur mycket man gasar. 10 års spärrtid borde det vara för allvaliga fortkörningar, minst. Duckar för attacker nu...
Gustav1 skrev:En fortkörning är ju trots allt bara en fortkörning.
Vad är en allvarlig fortkörning för dig?
UrbanTiger skrev:Akta dej annars blir du bannad![]()
Adrian_J skrev:lika dumt resonemang som att snatteri "bara" är snateri...
100 km/h på en 50-väg är tex en allvarlig fortkörning. Finns ju inte en möjlig chans att hinna bromsa om någon dyker upp framför.
Gustav1 skrev:Nja, asså.
![]()
Gustav1 skrev:Snatteri är alltid snatteri, det kan du inte jämföra.
Om du kör 72 på 70-väg är det fortkörning, men kanske inte särskilt allvarlig.
100 på 50-väg håller jag med dig om att det är rätt allvarligt, beroende på omständigheterna förstås.
En del grusvägar är begränsade till 50, där har jag många gånger kört långt över det tillåtna, borde jag bli av med körkortet i tio år om jag åker dit då?
(Edit, fel bokstavsföljd)
Adrian_J skrev:Kör man +100 på en 50-väg tex inne i stan så är 10 år inte helt orimligt, på grusväg ute i skogen är det väl lite extremt. Ska man hårddra det extremt så kan man ju jämställa det med mordförsök. Tex, en skytt tycker det är helt ok att skjuta ut genom sitt fönster bara för att han tycker det är kul, så länge han inte träffar någon är det ok. Precis som mc-åkarn, han gasar för att det är kul, att köra 100 på en 50-väg är ok så länge inget händer. Men den dagen någon går mot rött, vad händer då??? Finns inte en teoretisk chans att hinna bromsa.
Gustav1 skrev:Som sagt så håller jag med dig helt att 50-vägar i tät bebyggelse ska man hålla sig i skinnet på.
Även en del 70-vägar, situationen avgör tycker jag.
Den där skytten, han lär väl åka för "framkallande av fara för annan" eller liknande om han inte har uppsåt att döda.
Rätt extrem liknelse ja.![]()
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden