Hejdå KK!

Adrian_J skrev:
Håller helt med Silwer! Skönt att någon reagerar när hela forumet blir fyllt av människor som söker medlidande för sina brottsliga handlingar

Har man inget snällt att säga ska man hålla käft! Du har ju inte ens nån sporthoj... :fatta!

KawaChris skrev:
Adrian_J skrev:
Håller helt med Silwer! Skönt att någon reagerar när hela forumet blir fyllt av människor som söker medlidande för sina brottsliga handlingar
Har man inget snällt att säga ska man hålla käft! Du har ju inte ens nån sporthoj... :fatta!

Ska man hålla käft för att man har en avvikande åsikt? Vem har bestämt det? Är det ett kommunistforum? Man har ju inte råd att äga en sporthoj, marodörerna har ju höjt premierna till vasinne.

Adrian_J skrev:
Ska man hålla käft för att man har en avvikande åsikt? Vem har bestämt det? Är det ett kommunistforum? Man har ju inte råd att äga en sporthoj, marodörerna har ju höjt premierna till vasinne.

Nej du ska hålla käft för att du inte har nån sporthoj och det här är ett sporthojsforum och tråden är startad av en kille med sporthoj som blev av med KK och du tycker att han är en brottsling som fick vad han förtjänade.
Det kan inte bli mer fel. :mad:

KawaChris skrev:
Nej du ska hålla käft för att du inte har nån sporthoj och det här är ett sporthojsforum och tråden är startad av en kille med sporthoj som blev av med KK och du tycker att han är en brottsling som fick vad han förtjänade.
Det kan inte bli mer fel. :mad:

Det är väl ett forum för folk med ett intresse för sporthojar och motorcyklar generellt?

Och ja, jag tycker man får ta ansvaret för sinna gärningar. Det är MIN åsikt. Sen att det tydligen stör dig bryr jag mig inte om. Basunerar man ut just sånna här saker på internet får man väl ta att andra kan ha olika åsikter, är väl knappast en kommunistisk klubb för inbördes beundran?

Adrian_J skrev:
Det är väl ett forum för folk med ett intresse för sporthojar och motorcyklar generellt?

Och ja, jag tycker man får ta ansvaret för sinna gärningar. Det är MIN åsikt. Sen att det tydligen stör dig bryr jag mig inte om. Basunerar man ut just sånna här saker på internet får man väl ta att andra kan ha olika åsikter, är väl knappast en kommunistisk klubb för inbördes beundran?

Jo, att du inte har just en sporthoj är av underordnad betydelse antar jag.
Men när jag bara hade xr600an lät det likadant när jag kommenterade nåt:lol

Och jag är fortfarande less på "tyck synd om mig" trådar, behöver inte vara just denna, men alltså det lönar sig inte att tjafsa, majoriteten älskar sånna här trådar.
Jag håller mitt för mig själv, det borde fler göra så slapp de bli så jävla sura när folk har kommenterar på det de häver ur sig på ett allmänt forum.

Adrian...
Politiker har mer vett än du! Vore jag president eller liknande hade du fått 15 års fängelse bara för att det kändes bra :tummenupp

-PLM- skrev:
Adrian...
Politiker har mer vett än du! Vore jag president eller liknande hade du fått 15 års fängelse bara för att det kändes bra :tummenupp

Härligt att folk känner sig så träffade för att man yttrar sin åsikt om "tycka-synd-om-sig-själv-syndromet"! :tungan Ordets makt.

Last edited:
Jag citerar mig själv i mitt första inlägg
Någon som vet hur man ska bete sig nu? Jag behöver kökortet dagligen i jobbet. Kan man få mildare dom då?

Detta är ingen "snälla-tyck-synd-om-mig-tråd" utan en tråd där jag vill veta vilka möjligheter jag har och vad ni tror om strafftiden.

Scenario: 164km/h på 90-väg, 74km/h över. Farbror blå var omtänksam och kryssade i "ingen övrig trafik", "glesbebyggt område", "Dagsljus", "gatlampor släckta" och sen vet jag inte vad det fanns mer för rutor att kryssa i. Men han sa att han kryssade till min fördel, vilket jag själv kollade på lappen sen.

Det stora problemet är att jag har en tidigare fortkörning som lett till varning, fast då med bil. Den egentliga hastigheten var 70 och jag körde i 75. Tillfälligt vägarbete pågick just då vilket innebar nedsatt hastighet till 50. Detta ledde till 25km/h över det tillåtna.

Vad tror ni?? 2000:- i böter (max) och en 3-6månader indarget KK?

Adrian_J skrev:
Å andra sidan, är inte en mcåkare också "framkallande av fara för annan"?? En 170 kg missil som kommer i 100 km/h är ju inte helt ofarlig för dom som ska korsa gata. Man kan diskutera detta evigheter...

Jo, absolut.
Skillnaden är bara att fler räknar med att det kommer fordon farandes när de ska korsa en gata, istället för att se upp för kulor som kommer vinandes.

Jaja, det verkar som att vi menar ungefär samma sak i det stora hela. :fyllisar

Adrian_J skrev:
Å andra sidan, är inte en mcåkare också "framkallande av fara för annan"?? En 170 kg missil som kommer i 100 km/h är ju inte helt ofarlig för dom som ska korsa gata. Man kan diskutera detta evigheter...

Då borde det vara dödsstraff på att köra bil. En Volvo V70 tex. 1,8 ton... där snackar vi fara... :mad:

Vapor skrev:
Jag citerar mig själv i mitt första inlägg

Detta är ingen "snälla-tyck-synd-om-mig-tråd" utan en tråd där jag vill veta vilka möjligheter jag har och vad ni tror om strafftiden.

Scenario: 164km/h på 90-väg, 74km/h över. Farbror blå var omtänksam och kryssade i "ingen övrig trafik", "glesbebyggt område", "Dagsljus", "gatlampor släckta" och sen vet jag inte vad det fanns mer för rutor att kryssa i. Men han sa att han kryssade till min fördel, vilket jag själv kollade på lappen sen.

Det stora problemet är att jag har en tidigare fortkörning som lett till varning, fast då med bil. Den egentliga hastigheten var 70 och jag körde i 75. Tillfälligt vägarbete pågick just då vilket innebar nedsatt hastighet till 50. Detta ledde till 25km/h över det tillåtna.

Vad tror ni?? 2000:- i böter (max) och en 3-6månader indarget KK?

Tyvärr så får du nog räkna med 6 månader... Du kanske kan få ner det med 1 månad ifall du verkligen behöver kortet i tjänsten... Sen är min erfarenhet att länsstyrelsen skiter fullständigt i omständigheterna om hur mycekt trafik det var mm...

Fick besked på omvägar genom en polis min far känner. 4 månader och 2000 i böter. Troligtvis kan jag inte få det nedsänkt även om jag behöver det i jobbet. Mitt jobb för övrigt är säljare/leverantör vilket innebär ca 10-40 mil bil om dagen (beroende på var kunden finns så klart). Men självklart så ska min arbetsgivare försöka dra ner det till 3 månader iallafall. Det positiva är kanske att jag kan ta ut 1 månad av dessa fyra i semester. Då drabbas inte jobbet så mycket. Jaja. Tack för alla svar. Undrar just om den stora "Off Topic-diskussionen" fortsätter. Väntar med spänning!

Det jag inte förstår är att ALLA måste ha körkortet i jobbet. Om det nu är så vitalt för din inkomst varför riskera att bli av med det? Logiken är inte helt glasklar.

Det viktiga är at man ALDRIG ger polisen sitt kort på plats, inte erkänner, inte hämtar ut delgivningar etc. Detta gör INTE att du får behålla lappen MEN du kan förhala det hela hel sommaren :D

Står en hel del om detta på Porscheklubbens hemsida... good luck!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT