Hej hej

eifel

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2026
Hoj
2006 Suzuki GSR 600
Ny förare fyllda 40 år, har kört ungefär två månader med min gsr600 (2006). Bor i Göteborg.
Har kört nästan varje dag sen jag tog kortet och börjar känna mig lite varm i kläderna. Har skaffat stegra.io och quadlock på telefonen för att kunna snabbt få en ny rutt plottad då jag i princip bara hinner köra till/från jobbet eller efter ungarna lagt sig.

Målet är troligtvis en Tenere eller liknande grushoj på sikt när jag kört asfalt ett tag, vill gärna åka grus med långfärd medföljande tältning och vildmarksliv inom några år.

Vad är nästa steg? Går man med i någon klubb? Vart kan man lära sig att meka? Youtube och Google visst, men hade kanske heldre haft lite umgänge.

Hej och välkommen, det finns en Göteborgstråd där du säkert kan få hjälp och info

(ps jag bodde i Götet när jag var liten och badade i "Poseidon")

Ny förare fyllda 40 år, har kört ungefär två månader med min gsr600 (2006). Bor i Göteborg.
Har kört nästan varje dag sen jag tog kortet och börjar känna mig lite varm i kläderna. Har skaffat stegra.io och quadlock på telefonen för att kunna snabbt få en ny rutt plottad då jag i princip bara hinner köra till/från jobbet eller efter ungarna lagt sig.

Målet är troligtvis en Tenere eller liknande grushoj på sikt när jag kört asfalt ett tag, vill gärna åka grus med långfärd medföljande tältning och vildmarksliv inom några år.

Vad är nästa steg? Går man med i någon klubb? Vart kan man lära sig att meka? Youtube och Google visst, men hade kanske heldre haft lite umgänge.
Bli medlem i smc och boka en bandag, om du har tid. Knix om det finns nära dig, det är ett sjukt bra och roligt sätt att bli en bättre och säkrare förare. Plus allt folk man kan prata hojar med hela dagen.

Last edited:
Välkommen in i MC-livet!

När du vill lära dig köra grus har SMC även gruskurser.

Ola på Apex MC brukar även ordna gruskurser med övernattning som utgår från Ödsmål/Stenungsund och de vänder sig även till nybörjare. https://www.apexmc.se/gruskurser/

BMW-klubben har även mycket grus-aktiviteter och där kan man gå med även om man kör annat märke.

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN