Hayabusa vs 385Whp Turbobil

-PLM- skrev:
2238232 Tuff bil, men tror inte den har det minsta och sätta emot. En busa trycker på otroligt bra. Jag har i liknande trådar tidigare jämfört med min gamla surcossie, och gör det här med. Den klarade låga tolvor på strippen med taskig start, borde grejat höga elvor, och hade enligt "stickan" strax under 400 drivhjulshästar. Kan ju givetvis diffa en del, men den brukar ge rimliga siffror. Jag tror säkert BMW.n skulle tagit den, men kanske inte såå hårt? Och att jag skulle hängt på en busa i nåt intervall finns bara inte.
I en tråd på Zatzy beskriver en M3 Turbokille med över 800bromsade häst att han åkt på pisk av div. standardhojar och kör relativt jämt med en "trött" 929.

Det är jag som kört mot honom några gånger med min "trötta" 929:a...som jag skrev tidigare i tråden.

asså tar man procentuella hk/kg på en hoj vs en bil så överensstämmer det ju ej. nya ferarri enzo har ca 500 hk å gör 0 - 100 på 3.6 sec medan en hoj med 170 hk gör på 3.3? ungefär. skulle man räkna lite borde bilen ha 13- 1500 hk!

ZtreetFajter skrev:
2239753 En 850hk Viper på 1700Kilo har ca 2kg/hk och en 450Hk Bmw på 1200kg 2,6kg/hk

Tror du att det är så stor skillnad i verkliga livet? , om bägge under samma omständigheter gasar fullt mellan säg 150-250km/h ?

Viper föraren skulle nog tänka..men men men...jag har ju en bil för 500.000:- + trim för 200.000:- "turk j*vla" Bmw´n ska inte kunna hänga på så här :va :3freak

Jag har aldrig påståt att hayabusan fick pisk...men att bmw´n hade häng på honom och ja tycker det är grymt med så "moderat" effekt.
JA det är en jävla skillnad på en viper med 850hp jämnfört mot en bmw på 450, kan säga att för ett par år sen så var det en kille här som hade en e-30 med 650 hästar och han rejsade mot en gammal fzr1000 från 90-nångång och åkte på stryk, rullande starter mm, sluta snacka skit om att 450 hästar räcker nånstans mot en busa, du är bara löjlig och gör bort dig.

kAtanAmAn skrev:
2241439 asså tar man procentuella hk/kg på en hoj vs en bil så överensstämmer det ju ej. nya ferarri enzo har ca 500 hk å gör 0 - 100 på 3.6 sec medan en hoj med 170 hk gör på 3.3? ungefär. skulle man räkna lite borde bilen ha 13- 1500 hk!

0-100 tider handlar om grepp (300++mm *2 Enzodäck vs några centimeter Mc) och inte så mycket om hkr.
+ att en Enzo inte vill ställa sig rakt upp när den får bra grepp. :gnissla
Måste du dessutom växla till 2:an innan 100 förlorar du ännu mer tid!
Växellådan ser ju till att du kan få väldigt mycket effekt på bakhjulen sen gäller det att motorn varvar mycket så du kommer över 100 innan 2:an måste i.

kAtanAmAn skrev:
2241439 asså tar man procentuella hk/kg på en hoj vs en bil så överensstämmer det ju ej. nya ferarri enzo har ca 500 hk å gör 0 - 100 på 3.6 sec medan en hoj med 170 hk gör på 3.3? ungefär. skulle man räkna lite borde bilen ha 13- 1500 hk!

Enzo har 655hk, SuperEnzo har över 800 :)

R-1000 skrev:
2241842 JA det är en jävla skillnad på en viper med 850hp jämnfört mot en bmw på 450, kan säga att för ett par år sen så var det en kille här som hade en e-30 med 650 hästar och han rejsade mot en gammal fzr1000 från 90-nångång och åkte på stryk, rullande starter mm, sluta snacka skit om att 450 hästar räcker nånstans mot en busa, du är bara löjlig och gör bort dig.

Ofan, vem var det i Avesta som hade den?

Kan bara tala lite av engen erfarenhet då jag haft några trimmade bilar och alltid tjaffsat om de här med hoj folk och bil folk. första riktiga rejset jag fick mot hoj var med min första 850 på ca 400 hkr 500 nm......

de var mot 2 r1 or. kanske någon här inne?

vi rejsade från varberg till borås lite till å från. de man märkte var att från 90-170 så orkade hojen på rejält..... men efter 170 så började förhållandet vända mer å mer. fram till 240 gick de rätt jämt, sen började man nästan ta in på hojen. ..

de som skiljer i regel är att bilen orkar på mer i fart mot sporthojar. har dock svårt att tänka mig att man hänger på en hayabusa eller zx12a eller liknande då dom verkligen e byggda för topphastighet.

jag sålde nyss av min 480 hkr 850 som ajg hade sist nu så de blev ignen film mot sporthoj som vi skulle gjort men polarn har en 400 hkr 850 som skall provas mot min vtr och polarns 929.... då blir de film på de så får man se svart på vitt hur de går. :)

rejs på gata kan sluta lite hur som helst man vet aldrig vad den andra tänker. Men hayabusan borde mördat bilen på pappret.

ape skrev:
2238477 Som referens kan jag säga att jag rastade min kompis M3:a (343 hk på papper) både från stillastående och från 100km/h med min 600cc.

Från stillastående hade han inte ens chans. Segdragningen var jämnare men upp till 200km/h drog jag ifrån sakta och säkert. Över det blev det lika tills jag nådde toppfart och han fortsatte (borttagen spärr på M3:an).

Hehe... Gjorde jag också. Hade en Gsxr 600 -99. Körde typ 20km/h och drog fullt. Han passerade mig först när min hojj gick i varvstopp på högsta växlen. Hans spärr var också borta. Tåls att tilläga att min hojj hade dålig komp på en cylinder också. Muhahahaha

ZtreetFajter skrev:
2239753
Tror du att det är så stor skillnad i verkliga livet? , om bägge under samma omständigheter gasar fullt mellan säg 150-250km/h ?

Om du tänker till lite nu så spelar vikt mindre roll i högre hastighets intervaller.
Vikt är viktigt 0-402m, 0-200 etc (stillastående, lägre farter). I högre farter är det mkt mer luftmotstånd. Det är i dessa farter som effekt tar ut sin rätt, som gör att en bil på 450 hp drar en R1 06 i toppfart.
Som även gör att en Viper på 800-900 hp skjuter ifrån en 450hp Beemer som ingenting, absolut nada! Räcker att han tittar på gasen i princip.
I absolut toppfart 290+ så kan jag tro att BMW'n drar busan, inte under det.
Filmen med 800hp vipern mot div busor och ZX12-R från rullande starter bevisar detta ganksa klart o tydligt. En av de klart bästa Mc VS bil filmer som finns ute

En liten test---> Du som har en turbo-bil, märket spelar ingen roll... Vi kör från sthlm till uppsala, om du är före mig i uppsala-rondellen får du min hoj, men om jag är där först, får jag din bil ??? Det här kallas för svensk-roulett :yoparty

rollex skrev:
2257537 En liten test---> Du som har en turbo-bil, märket spelar ingen roll... Vi kör från sthlm till uppsala, om du är före mig i uppsala-rondellen får du min hoj, men om jag är där först, får jag din bil ??? Det här kallas för svensk-roulett :yoparty

Säg inte för mycket nu...

Smurfer skrev:
2256361
Filmen med 800hp vipern mot div busor och ZX12-R från rullande starter bevisar detta ganksa klart o tydligt. En av de klart bästa Mc VS bil filmer som finns ute
Vipern är lättad, har 863 RWHP och kör jämnt med standard Hayabusa rullande start!
Tycker det säger en hel del vilken prestanda en helt orginal Hayabusa ligger inne med :pannkyss
Här har ni filmen, enjoy!
http://www.scottspangle.com/videos/VIPER2.wmv

jag erkänner, jag blev RÅ-ägd av en SL55 när jag körde SR125 :brinnerup

Roligast är när gubbar med barnen i baksätet på dess Chrysler Voyager tror att dom kan acca förbi mig vid ett rödlyse bara för att det står ÖVNINGSKÖR på ryggen :hihi

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman