rollex
Guest
wannagofast skrev:2237403Nåja.. jag tycker inte det är "fjantigt" med en 385hk/600Nm BMW..

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
wannagofast skrev:2237403Nåja.. jag tycker inte det är "fjantigt" med en 385hk/600Nm BMW..
raiderpatz skrev:2237507"rullande start/tuta så kör vi" är ju totalt ointressanta jämförelser, vem har ladd eller rätt varv när det startas...
för att vara rättvis så är det stillastående start som gäller och dom flesta hojar mäktar med 3-4sek 0-100. inte många bilar matchar det med gatdäck på valfri asfaltssträcka.
orka jämföra äpplen och päron.
Fred00 skrev:2237857Får man fråga om vikten på den där bilen? Om det är en 1400kg E36:a med 385hk så skulle jag säga att låga 12r är det bästa han kan hoppas på.
ZtreetFajter skrev:2238192Det är en E30 viktar in på 1200kg med 385 Drivhjulshästar , var är förlusten ..15% ? torde vara ca 443hk på motorn , låga 11r ska den klara under gynsamma förhållanden.
exakt.0x2142 skrev:2237275Fan va trött jag blir på alla bilfuckon som vill rejsa varje gång man står för rött. Hur många snubbar finns det i detta land som tror att dom dragit en hoj med sin fula bil bara för att man inte orkar bry sig när man är på väg hem från jobbet![]()
-PLM- skrev:2238232Tuff bil, men tror inte den har det minsta och sätta emot. En busa trycker på otroligt bra. Jag har i liknande trådar tidigare jämfört med min gamla surcossie, och gör det här med. Den klarade låga tolvor på strippen med taskig start, borde grejat höga elvor, och hade enligt "stickan" strax under 400 drivhjulshästar. Kan ju givetvis diffa en del, men den brukar ge rimliga siffror. Jag tror säkert BMW.n skulle tagit den, men kanske inte såå hårt? Och att jag skulle hängt på en busa i nåt intervall finns bara inte.
I en tråd på Zatzy beskriver en M3 Turbokille med över 800bromsade häst att han åkt på pisk av div. standardhojar och kör relativt jämt med en "trött" 929.
Gomer Pyle skrev:2238253exakt.
och som vanligt en lika sjuk jämförelse.
turbo mot sugmotor.
på med ett 450 hk kit från mc xpress på busan, då kan vi jämföra, hoho!!
Qwerty skrev:2238284Alltid lika kul och läsa båda sidors insnöande.
När jag kör hoj så bjuder jag alltid upp till dans om tillfälle finns. Nu förtiden har jag iof slö viffer men det duger långt det med. Många bilar har fått sett baklyset på hojen, men det händer faktist att även jag får se bakljus.
Det räcker gott med en std porsche för att man ska åka på rådäng om man fegar lite. Finns även vissa ruskigt snabba BMW man mött genom åren.
Det mesta handlar om vilket humör man själv är på och hur mycket man vågar gasa. Detta gäller nog båda fordonen.
ZtreetFajter skrev:2237657Nu var det rullande start som gällde...dvs mellan 150-250km/h som jag ville "jämföra" , skrev ju att busan drog han lätt upp till 150km/h , ngt annat har det inte varit tal om!? , eller jag kanske missade vad ja själv skrev..
Ngra tangentbordsryttare här borde skärpa till sin attityd lite![]()
Fred00 skrev:2238476En E30 med 385hk går ju betydligt bättre än en E36 med samma effekt, men en Hayabusa borde ändå dra ifrån rejält även från 150km/h. En original Hayabusa drar i princip jämnt med en 850hk Viper (finns film på Streetfire.net). Visst, Viper är tung men vikt/effektförhållandet är fortfarande mycket bättre än för BMW:n. Det borde dröja en bra bit efter 200km/h innan BMW:n accelererar bättre än en Hayabusa.
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |