Hayabusa turbo.THE DREAM

Status
Ej öppen för fler svar.
tog och gjorde ett ryck idag med hojen. vart ganska bra med mattsvarta sidokåpor ;). (jag vet att den ser hög ut) nu är de nära i allfall. några fler dekaler ska ditt. spänna kedjan. najning. väntar på att najtången ska komma hem. sedan är de bara putsning kvar ;)
 
Tjusigt!:tummenupp

Ett tips är att skruva bort fågelpinnarna bakom dynan och dra dit rostfria insex istället, mycket snyggare tycker jag.
 
En hugger skulle kanske kunna se snyggt ut på denna maskin. så det inte blir för "spinkigt" baktill;)

Du får meddela när det är dax för en repa på sättna. det vill man inte missa
 
En hugger skulle kanske kunna se snyggt ut på denna maskin. så det inte blir för "spinkigt" baktill;)

Du får meddela när det är dax för en repa på sättna. det vill man inte missa

de skulle ha gått om jag inte byggt om hela bakdelen :). (spinkig)? heheh big betty ;).

jag kommer skriva här på sh när de blir gasning ;)
 
har varit dålig på att uppdatera den senaste tiden pga sjukdom. men nu är man på tåna igen ;) idag har man najat alla broms ok.oljepluggen,oljefiltret och oljepåfyllnings pluggen. fan va fort och smidigt de går med en riktig najtång/tråd. huva att man inte köpt en sån tidigare. gått igenom alla slangar och anslutningar. nu är de bara och vänta tills mässan. sista putsen får bli när hojen står i mässhallen
 
sådär ja. fågelpinnarna är borta ;) kedjan är injusterad med laser för bästa resultat. men tyvärr så blev det ett litet missöde:huvet höger sidokåpa fick äta lite betonggolv så den ser inte spec snygg ut men men thats life. väntar på att kommunen ska ta bort gruset från vägarna sedan blir de första turen ;).
 
jippi första turen gjord. har aldrig skrattat så mycket någonsin. 1-5 växel på ställ:hojbusa helt underbart hahhah

så det vart att jag fick byta bakdäck när jag kom hem igen hehe,.
lagret som sitter i (drevhubben) skall bytas.
sedan har jag justerat bakbromen lite gran eftersom den tog lite långt ner.

underbar dag i soliga sundsvall ;)

har även betalat in mig för test and tune på sättna(sundsvall) den 26 maj, man börjar känna sig nervös nu ehehhe
 
Drevhubben är lite felkonstruerad , Jag har svarvat dit ett bredare dubbellager i min

På så sätt blir den självsuportad och behöver inte ta några vridkrafter ( snekrafter )

Efter det har jag aldrig haft några problem med hubben eller lager eller ryckutjämnare



Peter
 
har sökt lite på momentum nu men kan inte hitta något dubbellager som kan tänkas passa. vad har du för storlek på ditt lager, Peter ? tack på förhand

mvh.johan
 
fan va roligt att var med på en mässa o få lite kred för allt ditt slit slit i garaget .
mvh peter
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top