Hayabusa turbo.THE DREAM

Status
Ej öppen för fler svar.
oljepluggen ? ditt kommer de inge silicon. blir najning där ;).

sving vart inlämnad på pulverlack i måndags så de bör komma hem i morgon ;). efter de är de bara ren skruvning som gäller ;) sadeln kommer jag hämta nästa veckan. den sista pussel biten ;)
 
svingen monterad ;) vart en jävla skillnad :tummenupp mer bilder kommer i helgen !!
hjälmen kommer hämtas i morgon...

kommer hända mycket i helgen. ska försöka få den så klar som möjligt ;) sadeln blir klar på måndag
 
häntligen.,,,

idag vart de uppstart. allt lirade som de skulle. mysigt ljud ur 2 dm röret :yoparty

iveckan blir de justering av dvs grejor och kanske om vädret tillåter en lite provtur :kär
 
Tjena
Jag kanske har missat nåt men har du bänkat denna version av hojen? För du siktade på lite mer effekt nu va?
 
Tjena
Jag kanske har missat nåt men har du bänkat denna version av hojen? För du siktade på lite mer effekt nu va?

körde den i bänk förra sommaren. 352 hk/276 nm. de enda vi gjort i motor väg är att fixa wg så nu har vi ett grundtryck på 0,95 bar iställe för 0,7 bar. så man är säker på att wg håller tätt. sedan har jag plockat isär turbon och portat den lite gran för lite bättre flöde. kanske blir någon häst till eller åt minstonde en ponny ;). rent effekt mäsigt får de räcka till sommaren iallfall. men planer finns på mer effekt helt klart. vi får se om man får smak för dragracing till sommaren eller inte ;). de som står högst på önskelistan är ny kopplingskorg bättre lameller etc.
 
Å fan det är så pass med krut ändå. 350-360 hästar måste väl fan räcka i hoj. Men det är ju klart, man vill ju inte att hojen ska kännas slö i 350 km/h (ironi). Går det verkligen att köra hojen i vardagstrafik om man trimmar vidare från 350 hästar. Den borde bli djävligt lynnig, minst sagt.

Blire nån sväng till Sättna i sommar? Skulle va kul att se hojen "in action" nu när man följt denna tråd i ett par år=)
Jag ställer på min hoj nu till helgen så det blir nog en sväng om det inte snöar iofs. fan va gött med hela sommaren framför ens fötter.:yoparty
 
Å fan det är så pass med krut ändå. 350-360 hästar måste väl fan räcka i hoj. Men det är ju klart, man vill ju inte att hojen ska kännas slö i 350 km/h (ironi). Går det verkligen att köra hojen i vardagstrafik om man trimmar vidare från 350 hästar. Den borde bli djävligt lynnig, minst sagt.

Blire nån sväng till Sättna i sommar? Skulle va kul att se hojen "in action" nu när man följt denna tråd i ett par år=)
Jag ställer på min hoj nu till helgen så det blir nog en sväng om det inte snöar iofs. fan va gött med hela sommaren framför ens fötter.:yoparty

effekten räcker nog men mycket vill ju gärna ha mer;) 400 hk på bakhjulet skulle vara roligt att testa:). Effekten som jag har nu är de inga problem med alls att gasa gata med. jag tänkte ta licensen på test and tune den 26 maj. Sedan ska man väl gasa första tävlingen på sättna;) du är välkomman att kicka förbi och surra en stund;)

fick sadeln alldeles nyss så bilder på den kommer i kväll;)
 
effekten räcker nog men mycket vill ju gärna ha mer;) 400 hk på bakhjulet skulle vara roligt att testa:). Effekten som jag har nu är de inga problem med alls att gasa gata med. jag tänkte ta licensen på test and tune den 26 maj. Sedan ska man väl gasa första tävlingen på sättna;) du är välkomman att kicka förbi och surra en stund;)

fick sadeln alldeles nyss så bilder på den kommer i kväll;)


400 Då får du nog byta turbo först Den du har klarar bara lite drygt 360 hk
 
26Maj, Var??
Angående koppling är väl en HAYS Convertable det bästa? http://www.haysmachineworks.com/
Jimmy

26 maj tror jag de är test and tune på sättna (sundsvall) är 99% säker. de brukar alltid vara samtidigt som motorcykelns dag.

de vet jag inte. men snygga bitar iallfall. klart värt en noggranare läsning i helgen ;) tack för tipset !
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top