Hayabusa turbo.THE DREAM

Status
Ej öppen för fler svar.

lumpan2

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2012
Ort
västerås
Hoj
inget
Har setat här och läst hela tråden från början nu och måste bara säga GRYMT jobbat! sjukt imponerad hoppas allt går bra och fortsätt sen får du sätta några riktigt bra tider på strippen! :yoparty :smasha
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
bra avslut på mässan. är på väg hem med hojen. gasar på lite 0.5 ca i ladd. lägger i nästa växel. 6000 varv på tomgång och går som en påse skit. JIPPI.
blir till att felsöka i morgon troligtvis är de något med spjällhusen.

eller vad tror ni ? ska gå igenom allt i lugn och ro i morgon.
 

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Du har väl kasstat returvajern

Den gör ingen glad bara segare gång och håller imot för mycket vid baktändningar
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
Du har väl kasstat returvajern

Den gör ingen glad bara segare gång och håller imot för mycket vid baktändningar

returvajern sitter kvar. är lite skeptisk/rädd att den ska hända sig vid fullgas etc. någon som råkat ut för de ?
men helt klar så skonar den spjällen om det skulle hända igen.
 

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Grymt mycke härligare kännsla , Inte minst när man går å torrgasar

Det blir liksom kluck kluck ljud i ändläget , Det är viktigt:yoparty

När du ändå är där å meckar så ta bort stoppskruven för snabbtomgången ( choken )

Användbart som semestergas när man glider hehe ( och vid meck )
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
Grymt mycke härligare kännsla , Inte minst när man går å torrgasar

Det blir liksom kluck kluck ljud i ändläget , Det är viktigt:yoparty

När du ändå är där å meckar så ta bort stoppskruven för snabbtomgången ( choken )

Användbart som semestergas när man glider hehe ( och vid meck )

hehe torrgasa är alltid lika roligt;) choken är borttagen för länge sedan. Har bara justeringen för tomgången kvar som sticker ut ovanför kopplings kåpan ;) choken används bara vid vinter körning;p
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
En rejäl bromsvätskebehållare på min ära!:tummenupp

Är du inte sugen på att göra delarna själv istället för att ha farsgubben till att snida ihop dom? Egen säd är guld värd, typ.
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
En rejäl bromsvätskebehållare på min ära!:tummenupp

Är du inte sugen på att göra delarna själv istället för att ha farsgubben till att snida ihop dom? Egen säd är guld värd, typ.

klart jag vill men har inte den maskin parken han har på sitt jobb,, men de kommer nog med tiden. heregud jag är ju bara 23 år än så länge,

när jag köper egen kåk med garage då blir det annat ;) lite svårt att få in en fräs/svarv i en 1a på 46 kvadrat ;)
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
klart jag vill men har inte den maskin parken han har på sitt jobb,, men de kommer nog med tiden. heregud jag är ju bara 23 år än så länge,

när jag köper egen kåk med garage då blir det annat ;) lite svårt att få in en fräs/svarv i en 1a på 46 kvadrat ;)

Aha, jag trodde att han hade verkstad privat så du kunde låna fräs och svarv. Då vore det annat.

Det är lite farligt annars att ha farsan som hjälp i olika projekt. Jag var i ungefär samma sits som du när jag var yngre då farsan gärna hjälpte till med krångliga bitar som skulle tillverkas i metall och trä, efter ett tag gick det så långt att jag inte tyckte det var lönt att jag gjorde någonting alls själv då han ändå fick till det mycket bättre. :gnissla

Ganska precis samtidigt slutade byggena vara kul eftersom man ändå bara stod och sneglade över axeln på farsgubben och gäspade istället för att hållit på själv och lärt sig nåt på kuppen, på senare år har jag jävlats själv istället och nu börjar man faktiskt få lite kläm på det där med svets, fräs och svarv vilket är mycket mer givande.:)
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
Aha, jag trodde att han hade verkstad privat så du kunde låna fräs och svarv. Då vore det annat.

Det är lite farligt annars att ha farsan som hjälp i olika projekt. Jag var i ungefär samma sits som du när jag var yngre då farsan gärna hjälpte till med krångliga bitar som skulle tillverkas i metall och trä, efter ett tag gick det så långt att jag inte tyckte det var lönt att jag gjorde någonting alls själv då han ändå fick till det mycket bättre. :gnissla

Ganska precis samtidigt slutade byggena vara kul eftersom man ändå bara stod och sneglade över axeln på farsgubben och gäspade istället för att hållit på själv och lärt sig nåt på kuppen, på senare år har jag jävlats själv istället och nu börjar man faktiskt få lite kläm på det där med svets, fräs och svarv vilket är mycket mer givande.:)

jag ser inge negativt att pappa hjälpter till med mitt bygge. alltid roligt att se hur man gör olika delar. jag ser bara fördelen i det. han ger mig tips/trix på vad man ska tänka på, hur man mäter etc. det ger mig bara mer kunskap tills den dagen jag skaffar mina egna maskiner och leka med. ;)
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
1,5 mils körning senare...View attachment 361899

ganska trött nu, sitter i min ensamhet med en kall öl i handen och funderar på hur man ska gå tillväga. har mina ider varför det händer. besiktning på måndag få se om jag avbokar skiten.
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
Vad hände nu då?

3ans spjäll är krökt. vad jag kunde se. kollade inte så noga. var mest förbannad när jag tog isär alltihop. men nu är jag på bättre humör :).

jag kom och körde i ca 100 km/H på e4an strax norr om sundsvall. på 4ans växel tror jag det var. och tänkte testa om allt funka som det skulle. allt funka enda tills hojen börja spinna hejdlöst och jag vred av gasen snabbt för att lägga i en ny växel. då märkte jag att jag inte behövde gasa. tomgång på ca 6000 varv. tror inte spällen gillar när jag vrider av gasen snabbt när den börjar spinna. så har fundering på att byta till orginalsvingen och testa om det blir samma sak när den inte spinner lös vad som händer. tror det har ett samband. men bara mina teorier
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Top