Hayabusa turbo.THE DREAM

Status
Ej öppen för fler svar.
sådär nu har jag test monterat oljekylaren för att ta lite mått etc på ett fäste:tummenupp

så här kommer mätaren se ut. går att byta färg, finns 7 olika att välja mellan (discotek) :D


Synd att dom fortfarande envisas med att inte ytbehandla laminova kylaren

(eloxering)

Även lite knepig att fästa

Men förbannat bra kylare

Har du fått med restriktor ca 10mm hål för vattnet?

glöm INTE BORRA oljebypas pluggen bakom oljefiltret

MÅSTE borras 7mm
 
Synd att dom fortfarande envisas med att inte ytbehandla laminova kylaren

(eloxering)

Även lite knepig att fästa

Men förbannat bra kylare

Har du fått med restriktor ca 10mm hål för vattnet?

glöm INTE BORRA oljebypas pluggen bakom oljefiltret

MÅSTE borras 7mm

Jag vet att på "Laminova" har det eloxerats en hel del till husbehov ;), både det ena o det andra och en fråga kostar inget.
 
Jag vet att på "Laminova" har det eloxerats en hel del till husbehov ;), både det ena o det andra och en fråga kostar inget.


Jorå , Jag känner grabbarna på laminova

Jag var den absolut första att prova denna kylare på mina byggen

Jag har alltid låtit eloxerat mina själv

Men på min fråga om dom tänkte införa ytbehandling så var svaret nej

Eloxerade profiler är ju annars mycket lättare att hantera utan att det blir märken mm

Då eloxerar man hela längder och kapar dom därefter
 
Synd att dom fortfarande envisas med att inte ytbehandla laminova kylaren

(eloxering)

Även lite knepig att fästa

Men förbannat bra kylare

Har du fått med restriktor ca 10mm hål för vattnet?

glöm INTE BORRA oljebypas pluggen bakom oljefiltret

MÅSTE borras 7mm

de är synd. men dom är grymt snyggt iallfall :tummenupp

borrningen är redan klar 7 mm :yoparty

varför måste man ha en restriktor för 10 mm hål ?
 
Jorå , Jag känner grabbarna på laminova

Jag var den absolut första att prova denna kylare på mina byggen

Jag har alltid låtit eloxerat mina själv

Men på min fråga om dom tänkte införa ytbehandling så var svaret nej

Eloxerade profiler är ju annars mycket lättare att hantera utan att det blir märken mm

Då eloxerar man hela längder och kapar dom därefter

Cool, då känner Du killen med Chevellen med dubbelkompressorerna!
Samma bygge är tighta med autorotor.
Kylarna skall tydligen inte vara helt lätta tillverka. En del i affärsidén säkert.
 
Grymt bygge :D
Är dock tveksam till din mätare. Har såna tonade mätare i bilen o jag måste säga det är rätt svårt o se nått på dem i dagsljus o på en hoj har du ju inget tak som skuggar o så. Men hoppas det funkar :)
 
Grymt bygge :D
Är dock tveksam till din mätare. Har såna tonade mätare i bilen o jag måste säga det är rätt svårt o se nått på dem i dagsljus o på en hoj har du ju inget tak som skuggar o så. Men hoppas det funkar :)

:yoparty. man måste ju testa iallfall. den va så pass billig så om den inte funkar som jag vill eller går sönder så spelar de ingen roll. :D
 
Hej... Jag hadde liknande mätare i min evo 1:a och dom var hur tydliga som helst! Tror inte det blir något problem på hojen heller...
 
idag så vart fästet klart för oljekylaren.:banana

de vart även nya anslutningar som sitter mot motorn.

har hållt på att bockat rör idag men vill inte ta några bilder förren de är klart..
 
tjena ska köpa en lika dan oljekylare som du har du nån montage ritning var ansluter du?restriktorn?borra hål i bakom olje filtret?om du har bilder vore det bra mvh

jag ska ta kort och berätta, men de blir inte förren på fredag. jag hann inte ta några kort på dom grejorna idag. vart lite stressigt.:tummenupp
 
sådär äntligen så kommer bilderna. förlåt (hayabusa turbo2) för väntan. hoppas du blir nöjd nu :tummenupp


oljebypas pluggen tas bort med en 8ans insexnyckel. när du borrar upp pluggen till 7mm så kan du sätta upp den i svarven för bästa resultat.

restriktorn/strypningen ser ut såhär.

nu är allt klart, nu är de bara och vänta tills man kan köra upp hojen till urm för svetsning/bockning av titanröret :fyllisar
 
sådär äntligen så kommer bilderna. förlåt (hayabusa turbo2) för väntan. hoppas du blir nöjd nu :tummenupp


oljebypas pluggen tas bort med en 8ans insexnyckel. när du borrar upp pluggen till 7mm så kan du sätta upp den i svarven för bästa resultat.

restriktorn/strypningen ser ut såhär.

nu är allt klart, nu är de bara och vänta tills man kan köra upp hojen till urm för svetsning/bockning av titanröret :fyllisar


Restriktorn i vattenflödet bör du ta upp till 8-10 mm

Annars hämmar du motorkylningen

( stegborr i handjagaren funkar kanon )
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top