Hayabusa-tråden

Har för mig att man måste ha en ny startmotor också för splinsen är för korta för den nyare starter clutchen...
I vilket fall som så skit i ebay i jakt på delar...
Har haft en tracker igång i ett r och allt som säljs är den gamla modellen..
Jag har lyckats få tag på kåpan.. resten har varit omöjligt... :(
 
Har för mig att man måste ha en ny startmotor också för splinsen är för korta för den nyare starter clutchen...
I vilket fall som så skit i ebay i jakt på delar...
Har haft en tracker igång i ett r och allt som säljs är den gamla modellen..
Jag har lyckats få tag på kåpan.. resten har varit omöjligt... :(

Har för mig att man måste ha en ny startmotor också för splinsen är för korta för den nyare starter clutchen...
I vilket fall som så skit i ebay i jakt på delar...
Har haft en tracker igång i ett r och allt som säljs är den gamla modellen..
Jag har lyckats få tag på kåpan.. resten har varit omöjligt... :(

Ja axeln är ju längre på den nya men jag har för mig att jag sett både gröna och blå på ebay?! Som det verkar så är det antingen novas grej eller den jag hittade nyss som är ena utvägen eller så anderssons variant med uppgradering till -03 grejer men det verkar gå trögt att hitta allt som behövs.

Har sett att goldenchild på .org ska kunna fixa grejer om man frågar men inte vågat mig på det än.

Karl på extreme engines verkar vara schysst, jag ska rapportera vad jag hittar så ska han försöka fixa det som behövs, hjälp behöver man ju när det är som en djungel alltihop.
Jag har mekat mer på 2 månader med den här hojen än vad jag gjorde med fzr'en på 10 år, småjobbigt.

Hur funkar det för dig nu då? Har du fått till nån sorts lösning?


Sent from Iphone 4 via Tapatalk.
 
Låter ju onekligensom en bra plan..

Nope, så fort den blir varm så tappar jag trycket så det blir nog till att riva
skiten i helgen och se vad man kan göra åt det...
Sista chansen i sommar ser det ut som med tanke på hur det är på jobbet... :(
 
Låter ju onekligensom en bra plan..

Nope, så fort den blir varm så tappar jag trycket så det blir nog till att riva
skiten i helgen och se vad man kan göra åt det...
Sista chansen i sommar ser det ut som med tanke på hur det är på jobbet... :(

Hmm, va fan har jag för fel då då?! Tappar inget drag men får ett klonk när den startar.

Ja visst är det kul? Jag har 3 veckors semester från nu men får åka murray på gårn istället, gräset lär bli bra kort i år :-p har du ingen semester då? Vad jobbar du med?


Sent from Iphone 4 via Tapatalk.
 
Nästan klar.

Jaha, evighetsprojektet går mot sitt slut. Lite småpill o fix och nån plastbit till att få på plats så får det vara bra för nu. Ordentlig lack får det bli till vintern.
Liten provtur i solskenet blev det idag, går bra djevvlar bättre än jag minns men det har väl med midsommarsillen att göra. :fyllisar
Det är kul att gasa..

Tips på snygg framlampa mottages då jag fortfarande inte hittat vad jag söker.
 

Bifogat

  • nästanklar.jpg
    nästanklar.jpg
    237.1 KB · Visningar: 148
  • roompafifan.jpg
    roompafifan.jpg
    218.8 KB · Visningar: 142
Ja då sitter grejerna på plats (tack för hjälpen CPMS). Resultatet är att nu tvekar den att starta och det klonkar ännu mer känns det som, annars var det väl väl spenderade 5000 sek. (här ska slita sig i håret smileyn vara)
 
Jag vet att det finns en köp och sälj tråd men om nån har en luftburk liggandes skräpandes som kan tänka sig att skiljas ifrån den för en liten summa så kan ni väl PM:a..
Måste få ihop det där skrotet och nu är det bara luftburkshelvetet som är ivägen..
 
Jag vet att det finns en köp och sälj tråd men om nån har en luftburk liggandes skräpandes som kan tänka sig att skiljas ifrån den för en liten summa så kan ni väl PM:a..
Måste få ihop det där skrotet och nu är det bara luftburkshelvetet som är ivägen..

http://www.blocket.se/stockholm/Delar_till_Hayabusa_33913803.htm?ca=11&w=1

Kan den finnas kvar? Säkert har du redan sett den. Vad är det för fel på din burk?

Det verkar ha trilskats för många med sina busor, jag är inget undantag. Precis rivit och bytt toppackning
 
http://www.blocket.se/stockholm/Delar_till_Hayabusa_33913803.htm?ca=11&w=1

Kan den finnas kvar? Säkert har du redan sett den. Vad är det för fel på din burk?

Det verkar ha trilskats för många med sina busor, jag är inget undantag. Precis rivit och bytt toppackning

Nope... Den fanns inte kvar.. Mailade och frågade...

Äh, det är skitlöjligt.. för att syncha upp throttlarna så måste jag ha ut värmesensorn som sitter i bruken.. Muttern på insidan bara snurrar så skiten släpper inte... Inte så svårt att fixa men med tanke på allt annat strul så tappade jag sugen lite..

Jag har burkar

Peter

Det kunde jag gett mig faen på... :hihi
Skickar PM... :D
 
Last edited:
för att syncha upp throttlarna så måste jag ha ut värmesensorn som sitter i bruken.. Muttern på insidan bara snurrar så skiten släpper inte... Inte så svårt att fixa men med tanke på allt annat strul så tappade jag sugen lite..

Vadå ha ut sensorn??

Jag synkade med burken ur och med blinkande felkod pga urkopplad givare, det var inget som påverkade synkningen ett dugg. Efter inkoppling försvann felkoden. Motorn spinner som en katt.

Hellfire666: Efter ha läst om dina "äventyr" blir man lite skakis. ´Å andra sidan hade jag gott om liknande smällar från gammel-GSX:en med mycket kubik & komp. Låter som frihjulsnavet på veven behöver lite kärlek alt. skilsmässa i förmån för en ny...
 
Vadå ha ut sensorn??

Jag synkade med burken ur och med blinkande felkod pga urkopplad givare, det var inget som påverkade synkningen ett dugg. Efter inkoppling försvann felkoden. Motorn spinner som en katt.

Hellfire666: Efter ha läst om dina "äventyr" blir man lite skakis. ´Å andra sidan hade jag gott om liknande smällar från gammel-GSX:en med mycket kubik & komp. Låter som frihjulsnavet på veven behöver lite kärlek alt. skilsmässa i förmån för en ny...

Kopplingen på veven ser väldigt bra ut så det spelar nog ingen roll, den orkar helt enkelt inte dra runt ibland, senast igår så stannade den på första varvet men snurrade sen igång igen, släppte inte knappen. Nästa teori är laddningen så det blir att ta tag i det i nästa ryck för nåt händer ju när den blir varm eller jag inte laddat batteriet på en vecka...
 
Kopplingen på veven ser väldigt bra ut så det spelar nog ingen roll, den orkar helt enkelt inte dra runt ibland, senast igår så stannade den på första varvet men snurrade sen igång igen, släppte inte knappen. Nästa teori är laddningen så det blir att ta tag i det i nästa ryck för nåt händer ju när den blir varm eller jag inte laddat batteriet på en vecka...

Fortsätter prata för mig själv. Igår stannade startern till på varv 1 igen för att sen fortsätta snurra och dra igång på fjärde snurren, den var såklart varm men med batteriet nyladdat den här gången, startmotorkoll nästa.
 
Långsökt men det kan vara startrelät som är dåligt också men med tanke på strömmarna inblandade borde det bli sämre och sämre.
 
Långsökt men det kan vara startrelät som är dåligt också men med tanke på strömmarna inblandade borde det bli sämre och sämre.

Har läst om startmotorer som ramlar i bitar inuti och uppvisar det här beteendet och man måste ju börja nånstans, fortfarande konstigt att ingen verkar ha hittat det egentliga felet.
 
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Back
Top