Hayabusa-tråden

Risken är väl bara att den Busa man i så fall väljer att köpa och som gått "3000 lugna touringmil" i annonsen visar sig vara någon av Ghost Riders gamla avlagda..... :rolleyes:
 
Risken är väl bara att den Busa man i så fall väljer att köpa och som gått "3000 lugna touringmil" i annonsen visar sig vara någon av Ghost Riders gamla avlagda..... :rolleyes:

Det syns om man kollar noga, när jag började kolla på den förra jag köpte såg jag t.ex inte en oskruvad bult/skruv på hela cykeln, blandad kåpskruv där fästen fanns kvar på baksidan, satt till och med plåtskruv i kåporna undertill, inget motornummer samt krockskador under kåporna, lite svårare att kolla men går gör det ju.

Det låter kanske som att jag köpte den av ryska maffian men det var faktiskt en firma så tro inte det är säkrare, det misstaget gjorde jag.

Att handla hos en välkänd mc firma lär ju knappast innebära några problem men man kan väl aldrig bli för säker. Nu när jag börjar tänka på skiten igen var det nästan ingen olja i den och jag fick fylla på ordentligt med vatten och glykol i den med, låter som ett dåligt djävla skämt så här efteråt :-p

Sent from Hell
 
Det låter kanske som att jag köpte den av ryska maffian men det var faktiskt en firma så tro inte det är säkrare, det misstaget gjorde jag.

Sent from Hell

:jisses
Hur gick det sedan? Tog dom tillbaka hojen eller reparerade den utan att du behövde gå dit med en eldkastare över axeln?
 
:jisses
Hur gick det sedan? Tog dom tillbaka hojen eller reparerade den utan att du behövde gå dit med en eldkastare över axeln?

Det tog 6 månader hos ARN för att få rätt till slut, man får ju givetvis inte sälja fordon med avlägsnade motornummer :-p Det är bara veckor sen jag fick pengarna tillbaks och jag köpte nästa bara några dagar efteråt, har haft den i 2 veckor precis nu.

Allt jag såg när jag började kolla lite är ju tydligen sånt som är bra att hålla utkik efter förutom standardfelen då.


Sent from Hell
 
Kan någon hjälpa mig med serviceintervallen för Hayabusa -99--07? Vid vilka miltal är det stor service med ventiljustering mm?
 
Kan någon hjälpa mig med serviceintervallen för Hayabusa -99--07? Vid vilka miltal är det stor service med ventiljustering mm?

Enligt instruktionsboken är det vid 2400 mil man gör s.k. stor service.
Annars är intervallerna 100,600,1200,1800,2400 osv.Först vid 2400 mil gör man ventiljustering.Allt enligt instruktionsbok.
 
Last edited:

Förhandlar....:näsblod

Kollar på en första generationens Busa som behöver göra 2400-service inom kort. Carlbarks i Kumla, som är erkänt dyra, gissade på 6-7000:- för en sådan inkl ventiljustering och packningar. Någon som har tips på någon annan firma inom 20-25 mils radie från Örebro som kan tänkas vara billigare?
 
Last edited:
Förhandlar....:näsblod

Kollar på en första generationens Busa som behöver göra 2400-service inom kort. Carlbarks i Kumla, som är erkänt dyra, gissade på 6-7000:- för en sådan inkl ventiljustering och packningar. Någon som har tips på någon annan firma inom 20-25 mils radie från Örebro som kan tänkas vara billigare?

Vad du än gör kolla upp firman du lämnar in den på innan, bara att söka på namnet här på SH kan förhindra en massa elände.

Pruta pruta! Om det nu inte var bra pris från början alltså :-p
 
Förhandlar....:näsblod

Kollar på en första generationens Busa som behöver göra 2400-service inom kort. Carlbarks i Kumla, som är erkänt dyra, gissade på 6-7000:- för en sådan inkl ventiljustering och packningar. Någon som har tips på någon annan firma inom 20-25 mils radie från Örebro som kan tänkas vara billigare?

Har du någonstans att hålla till och lite verktyg så skaffa en Haynesbok och gör jobbet själv, det är inte svårt och du får en betydligt intimare relation till hojen efter att du varit och rotat runt inuti den lite.:)
 
Första turen på över 2 veckor avklarad med en ny kinakylare som ett fäste släppte på innan den ens var färdigmonterad, turen gick bra förutom att bakslagen är tillbaks och sen lägger tankmätaren av lite sporadiskt på hemvägen, kanske borde köpa en cx500 turbo ändå.
 

Bifogat

  • ImageUploadedByTapatalk1306602729.624796.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1306602729.624796.jpg
    16.3 KB · Visningar: 301
Första turen på över 2 veckor avklarad med en ny kinakylare som ett fäste släppte på innan den ens var färdigmonterad, turen gick bra förutom att bakslagen är tillbaks och sen lägger tankmätaren av lite sporadiskt på hemvägen, kanske borde köpa en cx500 turbo ändå.

Fan så det strular för dig...:gnissla
 
funderar på att köpa slipons till min på ebay,nån som har gjort det och vet vad tullen brukar vilja ha i ersättning innan dom kommer till mig.
har kollat på vaine&haines,tycker dom är rätt snygga,
 
Tull/moms åker ni säkert på
Verkar som man får betala tull/mons för allt man köper därifrån nu
Var bättre förr
 
Tull/moms åker ni säkert på
Verkar som man får betala tull/mons för allt man köper därifrån nu
Var bättre förr

Brukar det betalas när man löser ut paketet? Jag har fått en turborenoveringssats från taiwan och nu kinakylaren som det står ska skickas från usa men ser rätt "kinaskickad" ut och har inte fått betala mer än priset på vara plus frakt, kan knappt fatta vad smidigt och snabbt det går, och billigt såklart.
 
Om man åker på tull/moms,så får man lösa ut paketet med den avgiften,
man får hem ett avi där det står kostnaden,,står det ingen kostnad så gick det bra den här gången.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top