Hatar Tjuvar!

GYMNAST skrev:
Bor i Uppsala i lägenhet och har det enda enskilda garaget på 50 lägenheter i ett lugnt område.... trodde jag. Ska gå ut till bilen på morgonen så hittar jag hojen utsläpad från garaget ca. 1 meter från porten. Jag har en kraftig lutning ner till porten och med en massa snö så var det svårt att bära upp en hoj med lås. Det verkar som hojen har klarat sig från repor fast den låg på sniskan. Tyvärr är det säkert snubbar som vet det mesta om mc´n som gör såna här grejer. Bilspåren avslöjar även ett styckte mindre lastbil. Hur som helst är man ganska så besviken...

Jag blir så jävla förbannad när jag läser sånt här. :huvet
Sådana där idioter förtjänar riktigt mycket stryk. Man borde lära dom att skilja på rätt och fel med våld, mycket våld. Fan vad gött det skulle vara att få spräcka käkarna på dom. Och jag hoppas verkligen att NÅTT JÄVLA FUCKFACE TILL TJUV LÄSER DETTA. Dom borde fan låsas in på livstid eller varför inte dödstraff!!! Min hoj står i alla fall jävligt säker. Fastlåst, låst med styrlås och ett abuslås + att garaget är larmat med mindre än 1 minut från väktarfirman. Dessutom har jag en polis till granne :tummenupp
Och skulle jag se någon ens försöka så skulle jag rekomendra vederbörande att springa jävligt fort så att jag inte kommer ikapp....för då vette fan vad som händer....så nu har jag skrivit av mig lite ILSKA efter en jobbig natt på jobbet. Skönt.

Om tjuvarna misslyckas en gång, så är det statistiskt sett mycket stor chans att dom kommer tillbaka och försöker igen. Statiskt sett har dom ju aldrig varit särskilt smarta heller.

Tjuvar skall skjutas, och när det är gjort skall dom skjutas igen... bara för att vara på den säkra sidan :machinegu

avfartsgatan skrev:
Om tjuvarna misslyckas en gång, så är det statistiskt sett mycket stor chans att dom kommer tillbaka och försöker igen. Statiskt sett har dom ju aldrig varit särskilt smarta heller.

Tjuvar skall skjutas, och när det är gjort skall dom skjutas igen... bara för att vara på den säkra sidan :machinegu

Så sant ! tjuvar SKA få vad de förtjänar dvs betalt med stryk och våld. Helst ska de dö en hemsk död och under tiden så ska de bli bestulna på deras käraste ägodelar!

Argyle skrev:
Jag tror att det är organiserad brotslighet som gör detta, det är killar/tjejer som hänger här på våra forum. Kollar upp vart vi bor genom att hacka databasen och sen försöka sno våra hojjar.. Skulle inte förvåna mig.
:tungan det skulle faktiskt vara riktigt bra för en tjuv, alla skriver vart dom bor, vilken hoj dom har... det ska inte behöva vara så här men vi har Migrationsverket att tacka!

Migael skrev:
:tungan det skulle faktiskt vara riktigt bra för en tjuv, alla skriver vart dom bor, vilken hoj dom har... det ska inte behöva vara så här men vi har Migrationsverket att tacka!

Well, när adnan och hans el kebabo gäng härjade i somras visste alla vilka det var, var dem bodde & vilka fucko det var. Vettifan vad som hände sedan men har inte hört något på ett par månader...

[- sNaIjK -] skrev:
Well, när adnan och hans el kebabo gäng härjade i somras visste alla vilka det var, var dem bodde & vilka fucko det var. Vettifan vad som hände sedan men har inte hört något på ett par månader...

Va inte det töntkebabben som la ut bilder på de stulna hojarna på gay-Lunarstorm?? Den killen lär ju vara IQ-befriad. Han förtjänar ett håååårt STRAFF bara för sin dumhet. :argpådato :whip :kulspruta

avfartsgatan skrev:

Kaboom!? :hoppa

Migael skrev:

Det finns svennepuckon som snor också. Det fanns sådana redan innan invandrare kom till sverige i stor skala.... Vi har ju dessutom en fransk kung och tysk drottning...

tuppjuck skrev:
Kaboom!? :hoppa

Det finns svennepuckon som snor också. Det fanns sådana redan innan invandrare kom till sverige i stor skala.... Vi har ju dessutom en fransk kung och tysk drottning...

Klart det finns, men jag har inte träffat på ett enda "svenne" pucko som snott hittills. Vem det än är som snor är dem lika lite värda i min värld i.a.f.

min hoj står på hemlig ort inne i ett hus i ett ofärdigt toalettrum. Så den står nog säkert för tillfället. Hatar tjuvar mer än något annat!!

hajtand skrev:
Vet inte hur många gånger det har vart uppe i forumen, men:
LÅS FAST!! :fatta!

ioch för sej var det i ett garage men ändå...

Precis ! Jag låser ALLTID! Även när den står i låst garage eller inne på jobbet med låsta portar. Hade inbrott i höstas. Hojen stod där inte då men blev ändå tillräckligt orolig för att sen låsa även där.

Den kan ju bli stulen ändå men då har man i alla fall gjort det lite svårare för dem .

perkihlen skrev:
min hoj står på hemlig ort inne i ett hus i ett ofärdigt toalettrum. Så den står nog säkert för tillfället. Hatar tjuvar mer än något annat!!

Kommer ihår en gammal James Bond film. Där JB kör Lotus och parkerar i någon snobbig skidort i Aplerna. När skurkarna kommer och kikar på bilen så ser dom en liten dekal i sidorutan såm säger "stöldsäker" (eller liknande). Skurkarna tar pistolen och slår in sidorutan, och.... BOOOMMMMM!!!!!! Där fick dom. Fan vad gott! Synd för bilen, men fan vad gott att dom fick vad dom förtjänade. :tummenupp

Borde komma på något liknande som stöldskydd för hoj men utan att skada hojen. Jag känner en kille i Sydafrika, och jag flyger ner en gång om året för att surfa, dricka, äta och snakka skit. Där nere har dom så stort problem (i Johannesburg och Cape Town, inte i Durban) med att kriminella kommer fram til rödljus och highjacker bilen. Där kan man köpa och installera ett anti highjacking system som funkar så här: Man får installerat bensinmunstykken i nederkanten på karosssidorna (under dörrarna). När det kommer fram en mysko jeppe til dörren och bråkar så trycker man på knappen och det sprutas bensin som antänds och man har en eldkastare längs hela bilsidan. Skurken blir grillad och passar sig nästa gång. He, he. :D

Bra ide. Undrar om den kan anpassas som MC stöldskydd i Sverige?...

Kris955

Kris955 skrev:
Kommer ihår en gammal James Bond film. Där JB kör Lotus och parkerar i någon snobbig skidort i Aplerna. När skurkarna kommer och kikar på bilen så ser dom en liten dekal i sidorutan såm säger "stöldsäker" (eller liknande). Skurkarna tar pistolen och slår in sidorutan, och.... BOOOMMMMM!!!!!! Där fick dom. Fan vad gott! Synd för bilen, men fan vad gott att dom fick vad dom förtjänade. :tummenupp
Mja, inte riktigt men nästan, du blandar ihop två scener. For Your Eyes Only från 1981 är i mitt tycke ojämn och tillhör den sämre halvan av Bondfilmer. Först sprängs en Vit Lotus Esprit när Bond våldgästar ett poolparty på Korfu på just det sätt som du beskriver. Senare kör Bond till Cortina i en rödmetallic Esprit. Även om jag tycker att den på det hela är en av de sämre filmerna så har den flera höjdpunkter, bl a titelsekvensen med Sheena Easton i bakgrunden som sjunger ledmotivet.

Teddy skrev:
Mja, inte riktigt men nästan, du blandar ihop två scener. For Your Eyes Only från 1981 är i mitt tycke ojämn och tillhör den sämre halvan av Bondfilmer. Först sprängs en Vit Lotus Esprit när Bond våldgästar ett poolparty på Korfu på just det sätt som du beskriver. Senare kör Bond till Cortina i en rödmetallic Esprit. Även om jag tycker att den på det hela är en av de sämre filmerna så har den flera höjdpunkter, bl a titelsekvensen med Sheena Easton i bakgrunden som sjunger ledmotivet.

:fakta

På tal om stöld, Jag vaknade mitt i natten av ett ljud nerifrån garageuppfarten
detta var för två årsedan, när jag gick ner till köket och kollade ut såg jag en jävla idiot som satt och pillade med bilradion, min puls gick upp högt över hälsosamma nivåer. jag såg bara rött. Gick till kastrullskåpet och hämtade en gjutjärnspanna. öppnade dörren fösiktigt. tyvärr upptäckte han att jag sett honom han sprang som en gasell. Han fick iallafall inte med sig något som tur va. Men han såg mitt tillhygge och kommer troligtvis inte tillbaka. :mad:

GYMNAST skrev:
...Tyvärr är det säkert snubbar som vet det mesta om mc´n som gör såna här grejer. Bilspåren avslöjar även ett styckte mindre lastbil. Hur som helst är man ganska så besviken...

Japp, och sedan skeppas cyklarna iväg illa kvickt. De tjänar nog en bra hacka på det hela också. Men som sagt:

1. Fäst mc'n
2. Ljud/ljus alarm
3. Rörelseaktiverad webb-cam - så har du kanske något att lämna till polisen eller att använda på annat sätt :fatta!

F*n, vi får alla börja göra det svårt för dem!

Migael skrev:
det ska inte behöva vara så här men vi har Migrationsverket att tacka!
Kamma dig!
----------------------

Det är ju för jävligt. Tycker gott vi kan utvisa alla kriminella, så slipper vi betala för deras uppehälle.

Skulle nån tjuv läsa detta, så står min hoj ändå inte hemma hos mig.
Den är låst x3 (strax larm också), inlåst i garage (med sniper på taket). Den har dessutom unik lack. :tungan

tarmac skrev:
Kamma dig!
----------------------

Det är ju för jävligt. Tycker gott vi kan utvisa alla kriminella, så slipper vi betala för deras uppehälle.

Skulle nån tjuv läsa detta, så står min hoj ändå inte hemma hos mig.
Den är låst x3 (strax larm också), inlåst i garage (med sniper på taket). Den har dessutom unik lack. :tungan

Haha mackan jag vet precis vart din hojj står någonstans... kan ju tippsa tjuvarna att den står lite söder om kungälv så vet ni ungefär vart ni skall leta...
hohoho
:hihi

och om tjuvarna läser detta, så får ni gärna komma hem till mig och sno min seat ibiza 93, den är ganska sportig men lite risig i motorn.. men den går som fan :rolleyes:

[- sNaIjK -] skrev:
Klart det finns, men jag har inte träffat på ett enda "svenne" pucko som snott hittills. Vem det än är som snor är dem lika lite värda i min värld i.a.f.

min grannes moped blev stulen av en svensk.... :fakta

Captain_Insane skrev:
Haha mackan jag vet precis vart din hojj står någonstans... kan ju tippsa tjuvarna att den står lite söder om kungälv så vet ni ungefär vart ni skall leta...
hohoho
:hihi

och om tjuvarna läser detta, så får ni gärna komma hem till mig och sno min seat ibiza 93, den är ganska sportig men lite risig i motorn.. men den går som fan :rolleyes:

Jäääla shiiit asså!
Nu vet jag ju iaf vem jag skall "knacka" på (hos) :tummenupp

...o du! Ta o köp ny hoj nu, så du kan vara med o leka till sommaren :)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT