Putteliten:
jag vet frustrationen .. höll på slänga hojjen åt helvete första gånger jag skulle starta den, man tordes inte ens stanna den vid bensinmacken utan att vara skraj att man skulle få kicka i en evighet,, men tro mig, du kommer skratta åt allt detta om en 15-30 dagar

.
gör så här.
när hojjen är kall
1:slå på full choke, dvs flytta choke armen högst upp.
2:dra in dekompen.(slå på dödaren annars kanske du får avgassmäll

)
3:kicka 2 ggr så du får in soppa i cylindern.
4:släp dekompen,stäng av choken och kicka tills du kommer till det läge då det inte går att kicka för det är för tungt.
5:dra in dekompen och kicka försikitgt 2-3cm så att cylindern kommer över toppläget(dvs tills det går lätt).
6:släpp dekompen, och släpp upp kicken så att den är från början.(stäng av dödaren

)
7:kicka ner kicken tills det tar i mot fotpinnen(HELA VÄGEN NER!),och koncentrera dig att kicka bestämmt ner,inte så snabbt/hårt du kan.
när du kickar igång den så nyp runt bromshandtaget så att du inte gasar samtigit som du skall kicka igång den. då startar den garanterat inte.
när hojjen är varm:
kicka med kicken tills du känner att det tar i,dra in dekompen och kicka 2-3cm,släpp upp kicken och kicka hela vägen ner.
när hojjen är sur:
sätt på dödaren, full gas, dra in kompen och kicka typ 4-5 gånger.
slå av dödaren. kicka igång hojjen.
Hela grejjen med att starta en enstånka är att du skall kicka tills kolven kommer högst upp där det blir kompression(går jävligt tungt).dra in DEkompressionshandtaget så att du orkar kicka kolven förbi kompressions läget,(2-3cm på kicken).och sedan kicka så att kolven går runt och tänder(längst ner på kick rotationen).
sedan ta för helsike å släng på 70s, kostar typ 80kr.(munstycken kostar ungefär lika mycket som en 4cl grogg ute på krogen, tänk hur många sådana du tar när du är ute å krökar

)
du kan skruva lös förgasaren själv, märk upp slangarna så du vet var dom skall sitta. det är enkelt.
om jag fick välja mellan elstart(hjälpstart) och kick på en enstånka. så skulle jag välja kick.
var ute med en kille å rejsade för ett tag sedan,han hade elhjälpstart på en husa. hjälpstarten räcker inte alltid till. och eftersom han använder den så kan han inte kicka igång hojjen när den var sur. såååå patetiskt
ps du har väl tagit bort strypningen i ljuddämparen(och alla andra)? om den sitter kvar så är hojjen mer svårstartad.
nu när jag är van att kicka så startar den alltid på andra kicken.