Harms, skön stil....

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
195572.jpg

Robbins rapport från Qatar.

"Det startede ikke godt hernede i Qatar. Regn förste dag, ny bane og värst af alt så gik min bedste moter i stykker og smed olie. Skaderne var desvärre så slemme at jeg måtte skifte til reservecyklen resten af weekenden.
Om lördagen sluttede jeg som nr. 19. Egentligt er det ikke godt, men taget i betragtning at vi hverken har testet eller andet, var jeg tilfreds med placeringen.
I dag på löbsdagen gik det over al forventing, jeg kom kanon afsted og maste mig frem de föste omgange. Derefter fandt jeg en god rytme og holdt den hele vejen i mål og sluttede, som nr. 6 med et par sekunder ned til nr. 7.
Teamet og jeg er mere end tilfreds med resultatet, vi fik helt klart det bedste ud af situationen.

Näste löb er i näste weekend på Philip Island Australien, som jeg virkelig ser frem til.

Ha det rart og tak for interessen."

Mvh.
Robbin

http://www.robbinharms.dk/2004/nyheder/nyheder_detail.php?recordID=76

Lite fler bilder.

Bifogat

• harms2.JPG
    harms2.JPG
    139.5 KB · Visningar: 109
  • robbin.JPG
    robbin.JPG
    100.6 KB · Visningar: 130
  • tatu.JPG
    tatu.JPG
    101.5 KB · Visningar: 180
  • tatu2.JPG
    tatu2.JPG
    112.9 KB · Visningar: 147
  • stiggy.JPG
    stiggy.JPG
    97.4 KB · Visningar: 186
Axxexs skrev:
Robbins rapport från Qatar.

"Det startede ikke godt hernede i Qatar. Regn förste dag, ny bane og värst af alt så gik min bedste moter i stykker og smed olie. Skaderne var desvärre så slemme at jeg måtte skifte til reservecyklen resten af weekenden.
Om lördagen sluttede jeg som nr. 19. Egentligt er det ikke godt, men taget i betragtning at vi hverken har testet eller andet, var jeg tilfreds med placeringen.
I dag på löbsdagen gik det over al forventing, jeg kom kanon afsted og maste mig frem de föste omgange. Derefter fandt jeg en god rytme og holdt den hele vejen i mål og sluttede, som nr. 6 med et par sekunder ned til nr. 7.
Teamet og jeg er mere end tilfreds med resultatet, vi fik helt klart det bedste ud af situationen.

Näste löb er i näste weekend på Philip Island Australien, som jeg virkelig ser frem til.

Ha det rart og tak for interessen."

Mvh.
Robbin

http://www.robbinharms.dk/2004/nyheder/nyheder_detail.php?recordID=76

Lite fler bilder.

Ha ha ha.. Skönt att se skillnaden på Tatu och Robins stilar... Raka motsatsen...
Robin ligger fan nästan under cykeln.... :hihi

Harms hänger under hojen, Tatu kör utan att vinkla huvudet rakt, Stiggy kör "normalt", kul blandning. Alla tre är dessutom söner till MC-handlare.

Dom har bra sprutt på grejerna i alla fall.
Stiggy hade högsta toppfart av alla under racet och Harms 9:e.
Kommer bli kul att följa det här!

Pålle skrev:
Harms hänger under hojen, Tatu kör utan att vinkla huvudet rakt, Stiggy kör "normalt", kul blandning.

Tänkte precis på det, tre helt olika stilar. Hur man kan köra med huvudet som Tatu gör begriper jag inte, men man ser det då och då på vissa förare så det funkar bevisligen. :va

Penguin skrev:
Tänkte precis på det, tre helt olika stilar. Hur man kan köra med huvudet som Tatu gör begriper jag inte, men man ser det då och då på vissa förare så det funkar bevisligen. :va

jag ser inte att han håller det konstigt värre med harms när man burkar å jävla mycket...

Gottis skrev:
jag ser inte att han håller det konstigt värre med harms när man burkar å jävla mycket...

Man kan bara luta huvudet några grader, sen ändras synintrycket och speciellt avståndsbedömningen kan bli fel. Kommer inte ihåg hur många grader man det var men det var typ bara 8grader som det började göra skillnad. Hur mycket Tatu lutar huvudet är svårt att se kanske men han kanske är van att köra så. :)

Pålle skrev:
Jämför Tatu med Stiggy, ser du ingen skillnad!?

/Joakim

ja Tatu lutar mer med huvudet men jag ser inget konstigt med det..vet själv att många gör det bla jag själv har jag märkt på vissa kort beror ju lite på hur man tittar på utgången med.

Gottis skrev:
ja Tatu lutar mer med huvudet men jag ser inget konstigt med det..vet själv att många gör det bla jag själv har jag märkt på vissa kort beror ju lite på hur man tittar på utgången med.

Inte många som gör det, utan ett fåtal utav precis den anledningen som Anders förklarade. Om du dessutom vinklar huvudet olika i olika svängar är du nog än mer unik! Visa gärna bilder =)

/Joakim

Last edited:
Haha, kul med stiljämförelse. 3 olika stilar som bevisligen fungerar bra allihopa! Tatus stil ser riktigt weird ut med huvudvridningen och inget häng...Harms däremot e motsatsen. Fick nån bild på honom när han var och tränade på Knudan i sommras, där hade han också ett ordentligt aphäng!

Axxexs skrev:
Man kan bara luta huvudet några grader, sen ändras synintrycket och speciellt avståndsbedömningen kan bli fel. Kommer inte ihåg hur många grader man det var men det var typ bara 8grader som det började göra skillnad.

Precis! Enklaste sättet att prova är ju att luta på huvudet när man kör bil, så märker man ju hur konstigt det känns.

Tog nedanstående bild på Notman på Sviestad i år då jag noterade att han tydligen är en av dem som nästan lutar mer på skallen än på huvudet. Det borde påverka perceptionen tycker man, men det kanske är en vanesak som du säger.

Bifogat

• Notman.jpg
    Notman.jpg
    72.9 KB · Visningar: 151
Pålle skrev:
..
Alla tre är dessutom söner till MC-handlare.

Och dom har alla kört 125cc. Kan nog vara så att dom alla dessutom varit mästare i den klassen i sitt respektive hemland t.o.m? Finns nog mer som dom har gemensamt.

Last edited:
Hittat fler bilder från Qatar.

Bifogat

• Harms1.JPG
    Harms1.JPG
    86.2 KB · Visningar: 55
  • Harms3.JPG
    Harms3.JPG
    70.1 KB · Visningar: 52
  • Harms4.JPG
    Harms4.JPG
    98.4 KB · Visningar: 87
  • Harms5.JPG
    Harms5.JPG
    79 KB · Visningar: 81
Stiggy och Tatu fastnade också på några bilder.. :)

Bifogat

• stiggy1.JPG
    stiggy1.JPG
    101.3 KB · Visningar: 98
  • Stiggy2.JPG
    Stiggy2.JPG
    71.8 KB · Visningar: 71
  • Tatu3.JPG
    Tatu3.JPG
    66.5 KB · Visningar: 59
*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back