Harley Davidson m fl glidarhojar

Lägg märke till att det inte är användningsförbud. Dvs det är helt OK skriva Regnummer tydligt med en tuschpenna på en pappskiva , montera pappskivan på hojen och köra.
Ja så tolkar jag det. Och har sett bilar med det, Lagligt / Olagligt ???? Så den skylt vi sett på hojen borde inte leda till åtgärder. Tills du fått den nya skylten.
Polisen har enligt SD-ägnat sig åt annat än MC-skyltar under Tidö. Från SD-Kuriren som kom idag. Tillsammans med Liberalernas Frihetsbroschyr och Kommunistiska partiets fullt stöd till Palestina och Fredspolitik och Nedrustning (Hur ska de löftena kombineras ??)
View attachment 531826
När våra tjänstebil fick skylten stulen, åkte jag till Polisen fick en
gul skylt med handskrivet reg-num.

Ni som kör(t) både sporthojar och HD - är HD:n bekvämare att köra längre sträckor med?
Antagligen väldigt individuellt och beror nog på vilken HD man jämför med vilken sporthoj, men för egen del så skulle jag säga att min HD absolut är bekvämare på alla sätt och vis jämfört med min sporthoj. Ingen som helst tvekan om den saken.

Mer detaljerat: Min HD är ett rent touringlok som jag har valt och anpassat specifikt för min och sambons bekvämlighet under långresor. Den har en bred och bekväm sadel, ryggstöd för både henne och mig, fotplattor+highwaypegs, farthållare, inbyggd nav med stor display, handtagsvärme, packväskor både bak och på sidorna, dragkrok för ytterligare packmöjlighet och så vidare.

Jämfört med min R1a så är det ingen direkt tvekan om vilken jag hellre kör längre sträckor med, HDn är ju som en stor bekväm fåtölj I jämförelse. Det är bara att dra ut på motorvägen och lägga i farthållaren så kan man mata mil tills det är dags att tanka, oftast runt 30mil mellan tankstopp beroende på valt tempo.

Ni som kör(t) både sporthojar och HD - är HD:n bekvämare att köra längre sträckor med?

Beror ju på som sagt vilka hojar man jämför med. HD har ju allt från sporthojar till glidare, ADV och baggers numera Trivs dock galet bra på långfärd med de två HD jag hittills ägt.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Har testat en Road King som en kompis hade och den var ju skön och komfortabel med corbin sadel och jag upplevde den som balanserad och smidig trots sin vikt och storlek. Kompisen hade dock stora problem var rutan, den var bra att ha på då han körde men det blev lite pippa med rutan på, var ett jäkla planerande var han skulle lämna rutan under hans körning🤣 Road Kingen är nu såld och han gick tillbaka till jänkebil och är dessutom nu gift så problemen med rutan är nu ett minne blott.

En jobbarkompis hade en Forty Eight Sportster som jag var tvungen att besikta åt honom då han hade ryggskott, denna hoj var rent ut sagt obekväm och jag fick tanka för att vara säker på att ta mig hem med typ 8 liters tank. den byttes mot en Z900 och den står fortfarande kvar på North Bike i Sundsvall. Han köpte sen en GS650 som jag gick köra hem åt honom ca 20 mil pga hans ryggskott. Z900 såldes och nu han talar bara om GS tidigare var det typ bara H-D.

Blev i veckan erbjuden att köpa en 47:a H-D i superskick då ägaren till den hade på gång en 47:a eller 48:a Indian, dock känns det inte ut som en hoj som är värd pengarna flr mig, då den nog bara skulle stå i garaget.

Jag har provkört Sportster av den gamla sorten och det är väl få cyklar jag sitter sämre på.

• Gilla
Reaktioner: TCE
- Nää...vad trist. Min är en 2004 (med gummiupphängd motor) och jag är 184 cm lång. Vad var det för stats på dig och den hojen?
Minns inte årsmodell på cykeln. Jag är 186 och väger en jäkla massa. Mitt problem med dem är att arslet hamnar för långt ner så vikten av överkroppen helt vilar på det. På en sportigare cykel med samma/liknande avstånd mellan säte och fotpinnar förs vikten över framåt och låren kan hjälpa till.
Jag åker hellre två timmar i sträck på min Buell än på en Sportster.

Minns inte årsmodell på cykeln. Jag är 186 och väger en jäkla massa. Mitt problem med dem är att arslet hamnar för långt ner så vikten av överkroppen helt vilar på det. På en sportigare cykel med samma/liknande avstånd mellan säte och fotpinnar förs vikten över framåt och låren kan hjälpa till.
Jag åker hellre två timmar i sträck på min Buell än på en Sportster.
- Ok, tack.
Jag tänker viktförflytta en aning på den här hojen, genom att byta till kort dragbar-styre, flytta fotpinnar, högre dämpare bak och minska till 19"-hjul fram.

HDs gamla Sportster är ju typ deras mest obekväma hoj. Passar typ kortare turer i stan

Har kört snart 200 mil med min Heritage Classic jag plockade ut för snart en månad sedan, kör utan några som helst problem minst 50 mil om dan med den, som att sitta i en fåtölj.

Jag har dock inte provat GS eller nån annan ADV hoj, men de lär ju vara riktigt sköna, men tanke på hur populära de är. För min del går dock dessa hojar bort, bland annat för att jag inte alls gillar sitthöjden, då jag inte har så långa ben. Ur den aspekten är HDs glidare ett bra val för långfärder.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...