Harley Davidson m fl glidarhojar

Du tar det lugnt hemmavid där du bor för att inte störa grannarna?
Han som bor på andra sidan stan lever om jävel i ditt kvarter och du lever om jävel i hans kvarter?

Jag hade en granne som klagade på att bilar körde för fort på 30 sträckan utanför hans barns skola, själv kunde han hålla 70 förbi andra skolor, och han åkte dit på ~50 förbi en och klagade över den fortkörningsboten (av någon anledning fick han behålla kortet)

Vill man inte leva om jävel i hemmakvarteret ska man inte göra det i några andra kvarter heller, det bor folk där också, någon som just har fått sitt kolikbarn att somna, eller någon som just har kommit hem efter nattskiftet och försöker sova
Var någonstans läste du att jag stör i andra kvarter????:: Inte kör jag runt och lever om i bostadskvarter? Gasa på gör jag ute på landsvägen såklart!

Last edited:
Jag hoppas verkligen inte att du diskriminerar oss för våra fetisher och särskilda behov.
Diskriminerar? Jag tycker bara det är fånigt med fordon vars primära syfte är att leva om utav helvete, oavsett om det är hojar, a-traktorer, pilsnerhäckar eller vad fan som helst. En åsikt jag har, inget annat.

Diskriminerar? Jag tycker bara det är fånigt med fordon vars primära syfte är att leva om utav helvete, oavsett om det är hojar, a-traktorer, pilsnerhäckar eller vad fan som helst. En åsikt jag har, inget annat.
Jag förstår. Det är absolut en befogad åsikt. Dom gånger jag pendlar till jobbet på min Harley, startar den kl 6 på morgonen, så försöker jag naturligtvis hålla nere varven. Nu råkar min Harley vara av en större typen med "103" motor och Hans & Vans avgasrör så det blir aningens svårt att hålla DB nere. Dock har jag inte fått några direkta hot från varken styrelsen eller farliga arga tanter.

.. jag kanske borde sälja den och köpa en el-hoj?

Jag förstår. Det är absolut en befogad åsikt. Dom gånger jag pendlar till jobbet på min Harley, startar den kl 6 på morgonen, så försöker jag naturligtvis hålla nere varven. Nu råkar min Harley vara av en större typen med "103" motor och Hans & Vans avgasrör så det blir aningens svårt att hålla DB nere. Dock har jag inte fått några direkta hot från varken styrelsen eller farliga arga tanter.

.. jag kanske borde sälja den och köpa en el-hoj?

Orginal avgassystem? Hur svårt kan det vara?

Orginal avgassystem? Hur svårt kan det vara?
Ja, varför inte. Men hur ska jag få tag på det? Jag bytte in min Royal Enfield Shotgun 650 mot denna 2015 Dyna Wide Glide. Då satt allt redan på, och jag tycker den ser väldigt presentabel i sitt nuvarande skick. Vans & Heins heter visst det där avgasröret, ser att dom kostar en del. Sen har jag ett säte från LaPera, som också är poppis hos 'moddarna'.

Min Harley är inte övermoddad för att störa eller prestera i dragracing, den är precis lagom pimpad, med borttagna loggor och sin enkla nakenhet tycker jag estetiken är närmast fullkomlig. Och då har jag inte gjort något alls för att sätta min egen prägel på maskinen. Det var den som stod närmast kaffebryggare hos Pauls Motor, kusligt.

IMG_5085.JPG

Där sitter redan ett par db-killers i rören, har jag kollat. Ska jag peta in lite bomull också?

.. tänk att jag behöver försvara ljudvolymen i mina hojar, på ett hojforum 😂

Att modda hojen med eftermarknadsprylar hör ju till. Att göra den unik, till sin egen liksom

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Där sitter redan ett par db-killers i rören, har jag kollat. Ska jag peta in lite bomull också?

.. tänk att jag behöver försvara ljudvolymen i mina hojar, på ett hojforum 😂

Vance & Hines Bigshots är högljudda som fan, även med dB killer i, det finns ytterligre en dB killer att köpa till och då blir dom nästan anständiga, men bara nästan, och dom garanterar inte att ljudvolymen klarar besiktningen ändå.

Orginal avgassystem går att beställa där du köpte motorcykeln!

Jag vill ändå helst vara laglig. Har kollat på V-performance slip-ons. De gör lagliga grejer för EU-marknaden. HD-handlaren hade en sådan på en demohoj. Lät jäkligt bra, men ändå inte för högljudd då den är laglig. Viktigast är ju inte att det låter högt, men det skall låta rätt

Vance & Hines Bigshots är högljudda som fan, även med dB killer i, det finns ytterligre en dB killer att köpa till och då blir dom nästan anständiga, men bara nästan, och dom garanterar inte att ljudvolymen klarar besiktningen ändå.

Orginal avgassystem går att beställa där du köpte motorcykeln!

Jaha, jag visste inte att V&H system var synnerligen högljudda. Jag köpte som sagt HDn närmast kaffemaskinen, den valde liksom mig. Annars fanns det ju 100+ andra Harly-hojar till i salongen, jag hade inte orkat gå igenom alla och lyssnat på alla, och ställt krav på att hojen måste vara av det 'tystare slaget'.

Jag är säker på att ett original avgassystem till min 2015 Dyna går att beställa. Ska jag kolla priset så vi får mer att skratta åt? Hojen var redan uppe i 130kkr, jag vill inte lägga ytterligare några hundra dollar på att återställa den till original. Däremot kan jag tänka mig mer effektiva db-killers, tackar för förslaget. Annars är den redan besiktad och godkänd.

.. :LOL: jag kollade på din SouthPark-snutt där, den lille pojken kallar knuttarna för "pathetic fags". Jag visste inte att jag gav mig in i något av dom träsken när jag köpte min Harley. Bög eller inte, jag var mest angelägen om att ordna en tyngre hoj, framför allt en större hoj att skjutsa min Camilla på då hon dessvärre gått upp i vikt på senare år. En större hoj torde få henne att känna sig (mindre fet) storleksmässigt kompatibel med hojen. Min ambition var aldrig att sträva mot att identifiera mig med något gäng eller kulturgrupp, även om jag har ett fåtal väldigt snälla bögar och lebbor i min bekantskapskrets.

Om det bara är ljudet det handlar om så går det väl att bara hålla nere varven tills man kommer ut på dom större vägarna.

Men, om min HD har olagligt avgassystem, skulle den inte få anmärkning hos besiktningen?

Last edited:
Jag uppskattar ljudet från en twin mer än en ylande radfyra.
Från alla år i roadracing har jag fått min beskärda del av vrålande motorer.

Nu är min Harley original men har en härlig gång den behöver inte låta mer.
Var inne på att ev göra mig av med den för jag kör mina andra hojar mer men när jag startade upp den och tog en tur för ett par dar sen var leendet så brett att det var svårt att få av hjälmen.

Den motorcyklist som inte kan uppskatta en stor twin tycker jag nästan lite synd om.

Sen att just Harleys engagerar så många som inte kör dom är intressant i sig.

Ja, det är verkligen fantastiskt att HD engagerar så många. Galet vad med hat som sprids överallt på nätet om dem. Detta iofs gör det nästan bara roligare att ha en

Jag skulle nog troligtvis aldrig kunna tänka mig nåt annat märke, skulle kanske mot förmodan vara Indian då. Triumph Bonneville är rätt cool också. Japansk ylande radfyra går dock fetbort för mig. Dock så spyr jag inte galla över dem för det, det är säkert kanonhojar, men inget jag går igång på.

Har letat lite sådär halvdant efter en Sportster med singelsadel och breddad framgaffel.
Naturligtvis med original-pipor. 😉

Kan sträcka mig till att erkänna att en gammal flat track-Harley är ganska ball faktiskt. Då får ljudet ett syfte utöver att bara vara högt dessutom.

Nyheter
Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd

I nummer 5 av Allt om MC ko...

Custom Bike Show den 6e juni.

När Twin Club MC i Norrtälj...

Tidigare SMC-profil tar över som ordförande i Svemo