Frösö Ante
Boost
D vore kanon bussigt!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
kör utan turbo nu för att vara säker på att det inte är den som spökar. Har honat cylindrarna, kollat kolvringar och oljeringar dubbel kollat så jag satt dom rättt. Slipat in alla ventiler så dom var tät, kollat upp så att ingen ventiltätning var skadad. Allt är som det ska vara men ändå så ryker den
Bara en liten tanke som kan vara värt att kolla
om nu motorn har hinkat ur sig olja finns det en viss risk att en del följt med ner i avgassystemet , kan va det som ryker nu
enligt min erfarenhet från bilar så beroende på oljemängd som kommit ner i avgassystemet så kan det krävas rätt många mil innan det är bort bränt

Har haft ny packning varje gång, så det börjar dra i väg i pengar det här projektet har en ny topp på G nu som ska vara fräsch, ska prova den och se. Den rök inte ett smack innan jag rev ner den och drog knapt någe olja alls....så det känns riktigt surt det här.
Har haft ny packning varje gång, så det börjar dra i väg i pengar det här projektet har en ny topp på G nu som ska vara fräsch, ska prova den och se. Den rök inte ett smack innan jag rev ner den och drog knapt någe olja alls....så det känns riktigt surt det här.
...den ryker på engång när den startas även fast den stått över natten! (

D'Om du menar kolvbultslagret så är det inte av nållagertyp så det kan man räkma bort. Kolvringarna är helt nya och har svårt att tro att alla ringar på alla fyra cylindrar har gett upp. Jag ska mäta up cylindrarna och kolvarna i morgon så får vi svart på vitt vad det är. Jag har ett annat block liggandes som jag kan andvända i värsta fall.
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Den 3-5 juli slår vi upp po... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Förarkurser på Nürburgring
Nu är datumen för båda föra... |
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |
|
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |