har ni Musik under mc färd?

620 Sport

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2006
Hoj
Ducati 620Sport Ducati 900SS
Någon mer som ibland kör med hörlurar till mp3 el dyl? Man blir ju helt klart påverkad i körningen när tex Linkinpark e på, då e det svårt att ligga och finglida. Så kör du med lurar?

620 Sport skrev:
2655709 Någon mer som ibland kör med hörlurar till mp3 el dyl? Man blir ju helt klart påverkad i körningen när tex Linkinpark e på, då e det svårt att ligga och finglida. Så kör du med lurar?

Nä aldrig!!!! Synd att störa den fina sången från en italiensk V-twin.
Från vilken V-twin som helst, egentligen.

620 Sport skrev:
2655709 Någon mer som ibland kör med hörlurar till mp3 el dyl? Man blir ju helt klart påverkad i körningen när tex Linkinpark e på, då e det svårt att ligga och finglida. Så kör du med lurar?
Har provat men får inte till det med lurarna, skaver hamnar snett och ramlar ut... några förslag på bra lurar skulle uppskattas, eller ett par nya öron. Förresten är det olagligt att köra med musik eller inte? har hört många åsikter.

Nej, musiken kommer ur avgasrören.

620 Sport skrev:
Nej, jag kör inte motorcykel med lurar i. De sitter ändå i 24/7.
Tanken har slagit mig, men jag har aldrig kommit längre än just så. Bland annat för att jag tror att jag hade koncentrerat mig mindre på körningen.
Tjock dnb, grime eller hiphop hade nog alldeles säkert förhöjt åkandet, men jag väntar i alla fall med att testa.
Känner inte att jag har behovet.

salt-vatten

Nej hu, jag tror inte att det är "hälsosamt"/smart! Har cyklat med hörlurar på, men jag upptäckte att det var dumt då man inte hör vad som händer runt omkring och det kan leda till tråkigheter.

:tungan

Som tidigare talare; musiken kommer ur röret. :) Volymkontrollen i höger hands handtag; det sitter lite löst. Prova att vrida!

/H

har provat tidigare o diggade det men så en dag glömmde jag stänga fickan och ipoden flög åt fanders sedan dess har jag inte lyssnat på nå mpr :tungan

Plonkan skrev:
2655797 Nej hu, jag tror inte att det är "hälsosamt"/smart! Har cyklat med hörlurar på, men jag upptäckte att det var dumt då man inte hör vad som händer runt omkring och det kan leda till tråkigheter.

:tungan
Hör du andra fordon när du kör. :va

Har inte kört med det med motorcykeln, gjorde dock med mopeden då och då när man skulle så långt som 2 mil :rolleyes: (var orginal mt)

Men relativt låg volym skulle sitta fint när man kör längre sträckor iaf.

Ingen musik i öronen under färd här inte....vad är det för fel på vindbrus m.m.?
å så tycker ja det är kul att höra var andra trafikanter befinner sig....

såna lurar som man får med när man köper sony ericssons walkman mobil W810i (eller liknande lurar, vetefan vad de heter) funkar jävligt bra. sitter fint i öronen, sluter tätt och skaver minimalt.:tummenupp

bushido skrev:
2655838 såna lurar som man får med när man köper sony ericssons walkman mobil W810i (eller liknande lurar, vetefan vad de heter) funkar jävligt bra. sitter fint i öronen, sluter tätt och skaver minimalt.:tummenupp
Håller med! Lätt att besvara samtal också:tummenupp

Hur gör ni med vindbruset? ÄR det bara så att min hjälm brusar mycket eller att jag är känslig, men jag blir döv att köra längre sträckor utan hörselproppar. Kör man med mp3 så får man ju bara mer ljud i öronen???

Har tänkt tanken på musik när jag kör, men det är visserligen också rätt skönt ljud när man pinnar ner 2 hack o trycker på:)

Om man ska åka en längre sträcka på stor väg kanske det skulle va schysst med nåt i lurarna.

(kanske Iggy pop real wild child):yoparty

Norqen skrev:
2655853 Hur gör ni med vindbruset? ÄR det bara så att min hjälm brusar mycket eller att jag är känslig, men jag blir döv att köra längre sträckor utan hörselproppar. Kör man med mp3 så får man ju bara mer ljud i öronen???

Nja, beror väll på vad du har för lurar, earplugs modellerna dämpar ljudet ganska bra..

620 Sport skrev:
2655825 Precis Koss the plug är optimala!

Alldeles för stora!
Jag köpte ett headset till min telefon idag, de lurarna försvinner in i örat och stänger nog också ute vindbruset. De skall testas på hojen nästa tur.
SonyEricson HPM-70

Nyheter
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...