har ni Musik under mc färd?

Norqen skrev:
2655853 Hur gör ni med vindbruset? ÄR det bara så att min hjälm brusar mycket eller att jag är känslig, men jag blir döv att köra längre sträckor utan hörselproppar. Kör man med mp3 så får man ju bara mer ljud i öronen???
Det finns proppar som sluter tätt i örongången, de flesta lurar av inear nu förtiden är sådana. Man blir nästan döv om man har dom i.

Last edited:
har hänt några gånger att man anväder mp3 spelaren men jag brukar ofta bara glöma bort att jag lyssnar på musiken, spelar kanske förlågt och är alldelse för konsentrerad på trafiken!
Håller med föregående, koss pluggar funkar riktigt bra rekomenderar dom :tummenupp

kolla! det är bara radfyror som lyssnar på musik!:D
Nej. ärligt talat så gillar jag ljudet (musiken) från en ylande fyra åxå:tummenupp

Tinnitus?

Japp, ett öppet Super Trapp 2-1 på en 80ci, 2500-5000rpm :yoparty

620 Sport skrev:
2655709 Någon mer som ibland kör med hörlurar till mp3 el dyl? Man blir ju helt klart påverkad i körningen när tex Linkinpark e på, då e det svårt att ligga och finglida. Så kör du med lurar?

Musik när man kör Ducce ??
Brukar inte h(öra) ihop !!!!

nop håller mig till Tvillingen å GPR pipan... farligt tycker jag... det märker man på kompisar som lyssnar ibland... dom kör sämre tycker jag... men visst är det skönt med lite musik me... men jag kör utan..!!!

Vad är ni för motorcyklister som kör med MP3 i öronen, har ni intercom och analvibrator kopplade till IPODen också när ni kör?
När man kör motorcykel så gör man det för njutningen inte för att transportera sig och att då förstöra njutningen med Britta Spjut är mentalhygieniskt förkastligt. Socialsytrelsen gör ert jobb.......

Jag börjar mer och mer förstå vilket folk som köper växelindikator och färdigslitna knäpuckar....

EDIT: Eftersom folk här är så totalt blinda när det gäller ironi så får jag lägga in ett par :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: r

Last edited:
Ännu ett ämne där anala "riktiga motorcyklister" (ja, riktigt anala :) ) känner sig manade att häva ur sig machokommentarer.

Jag har provat men det enda effekt var den att det dämpade bort alla ljud utom motorn. Hörde inte en ton trots bristen på det där fantastiska twinljudet som man även kör på stereon hemma.
(Koss - the plug)

köp ett par stora maffiga hip hop hörlurar och ta lös högtalarna och gör plats för dom i hjälmen sen sätter du fast dom inuti hjälmen så kan du lyssna på både motorn och musiken..

Boris JR skrev:
2656082 Vad är ni för motorcyklister som kör med MP3 i öronen, har ni intercom och analvibrator kopplade till IPODen också när ni kör?
När man kör motorcykel så gör man det för njutningen inte för att transportera sig och att då förstöra njutningen med Britta Spjut är mentalhygieniskt förkastligt. Socialsytrelsen gör ert jobb.......

Jag börjar mer och mer förstå vilket folk som köper växelindikator och färdigslitna knäpuckar....

Nehe, så du har aldrig förflyttat dig från A till B där B inte är lika med A?

Körde med cd-spelare i fickan och den "gamla" sortens hörlurar som inte sluter tätt. Fick köra med en jävla volym för att man skulle höra något och då körde jag ändå bara 125a. Skulle vilja hitta något som dämpar lika bra som öronproppar eftersom man har ganska tilltagna sus efter en lång tur, skulle testa koss the plug men de ramlade bara ur öronen när jag tryckte på hjälmen :gnissla

Boris JR skrev:
2656082 Vad är ni för motorcyklister som kör med MP3 i öronen, har ni intercom och analvibrator kopplade till IPODen också när ni kör?

Jag håller med dig helt när det handlar om att köra med MP3 i öronen MEN det händer ju trots allt ibland att man åker mc för transportens skull och då kan det vara trevligt med musik. Särskilt om man skall åka långt.

Boris JR skrev:

haha funderar på att lägga upp denna på korkade mc-uttalanden

nae skämtåsido, racka ner på andra som inte har samma åsikt som dig är lägre än glocalnet:arsele

Last edited:
andrén skrev:
2656135 haha funderar på att lägga upp denna på korkade mc-uttalanden

nae skämtåsido, racka ner på andra som inte har samma åsikt som dig är lägre än glocalnet:arsele

Ironin är död
Länge leve ironin

Jag trodde skämtet med analvibrator och socialstyrelsen skulle räcka för att folk skulle förstå men uppenbarligen inte.......

Och NEJ jag åker inte motorcykel som transport då finns bil och ja det är synd att förstöra motorljudet med musik, vanliga gula öronproppar från apoteket is the shit......

Jag undrar dock fortfarande hur folk som lystnar på musik kör, är det så trist att köra motorcykel att man måste ha musik för att göra åkningen roligare?

Musik skall avnjutas i hemmasterion och motorljud skall avnjutas när man kör...

Last edited:
620 Sport skrev:
2655709 Någon mer som ibland kör med hörlurar till mp3 el dyl? Man blir ju helt klart påverkad i körningen när tex Linkinpark e på, då e det svårt att ligga och finglida. Så kör du med lurar?

De har allt hänt att man gjort de men blir så himla aggresiv i körningen, mer än vanligt!!:yoparty

Slan Cruel skrev:
2656180 man kan ju inte racka ner på folk som har samma åsikt heller!:rolleyes:
Precis då räcker det ju att ha en annan åsikt bara eller hur......:tummenupp

Back to topic!!

marten_larsson skrev:
2656119 Nehe, så du har aldrig förflyttat dig från A till B där B inte är lika med A?

Körde med cd-spelare i fickan och den "gamla" sortens hörlurar som inte sluter tätt. Fick köra med en jävla volym för att man skulle höra något och då körde jag ändå bara 125a. Skulle vilja hitta något som dämpar lika bra som öronproppar eftersom man har ganska tilltagna sus efter en lång tur, skulle testa koss the plug men de ramlade bara ur öronen när jag tryckte på hjälmen :gnissla

Jag har ju inte hoj för tillfället men har kört en del innan, det kan va väldigt skönt o ha lite musik då, för transportsträkor som är längre. En bra lur som jag, som är hörselskadad och allt, använder och som jag tycker funkar fin-fint är Creatives lurar EP-630. Dom finns på teknikmagasinet för 300 spänn. Skitbra inear lurar, som leveraras med 3 olika storlekar på muddarna, för att dom ska passa alla....:tummenupp

Boris JR skrev:

EDIT: Eftersom folk här är så totalt blinda när det gäller ironi så får jag lägga in ett par :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: r

:rofl :rofl :hihi

Ironin är död! :yoparty

Själv åker jag generellt inte med lurar. Ska jag ut och motorvägstoura händer det, då använder jag ett par Creative EP630, bra ljud men lite väl dålig ljuddämpning. Koss-pluggen är bra ljuddämpad men det är i princip it, stor, obekväm och taskigt ljud. Blir till att testa nåt nytt till våren...

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla