har ni Musik under mc färd?

Boris JR skrev:
2656165 Ironin är död
Länge leve ironin

Jag trodde skämtet med analvibrator och socialstyrelsen skulle räcka för att folk skulle förstå men uppenbarligen inte.......

Och NEJ jag åker inte motorcykel som transport då finns bil och ja det är synd att förstöra motorljudet med musik, vanliga gula öronproppar från apoteket is the shit......

Jag undrar dock fortfarande hur folk som lystnar på musik kör, är det så trist att köra motorcykel att man måste ha musik för att göra åkningen roligare?

Musik skall avnjutas i hemmasterion och motorljud skall avnjutas när man kör...

Du har ingen stereo i bilen va?

620 Sport skrev:
2655709 Någon mer som ibland kör med hörlurar till mp3 el dyl? Man blir ju helt klart påverkad i körningen när tex Linkinpark e på, då e det svårt att ligga och finglida. Så kör du med lurar?

Jajjemen ;) Blåser iväg med ett par MARYSLIM-låtar på hojen så fint så :D:D Kan maila nån låt åt dig om du vill?:yoparty :yoparty

Finns redan trådar om just detta, men nej, ingen musik när jag kör hoj. Kör bil om ni vill lyssna på musik, eller promenera, eller i hemmet men inte på hojen.

Garmin Zumo 550 GPS med bluetooth och MP3-spelare. Till det hjälm med inbyggda lurar och bluetoothmottagare. Mobil med bluetooth samt intercom.

Grejjerna finns och funkar. Ska tjöpa till våren.

:yoparty

Jag har provat en hel del olika lurar när jag kör båge..

Jag kör i stort sätt varje dag året runt ca 10 mil om dagen..
När jag kör aktivt (hmm så aktivt man kan med en bandit 600 så har jag aldrig lurar) men när jag ligger och kör på motorvägen till jobbet i regn och mörker så är det ganska skönt med lite musik.. Jag har kommit fram till att koss the plug passar mig bäst,,

JA de är klart man har det, motorn stänger man av när färden är slut.

Jag har testat någon gång när jag semester-tourade men det var obekvämt och struligt plus att det kan vara bra att höra lite ur ett säkerhetssyfte, åtminstone om man kör i stadstrafik.

Sen har jag inte riktigt funnit något större behov för det, när jag är ute och kör med min Speed Triple eller XR så vill jag höra motorn och tidigare när jag pendlade mycket med offroad så hade det inte funkat ändå pga en enstånka som lät som kriget :).

Boris JR skrev:
2656165

Och NEJ jag åker inte motorcykel som transport då finns bil ...
Inget bra alternativ i 08 trafiken, hoj är bäst.
Det blir lite trist att pendla, då är musik + telefon bra.

Analvibrator? Berätta mer!:D

Fredde Meck skrev:
2657232 Inget bra alternativ i 08 trafiken, hoj är bäst.
Det blir lite trist att pendla, då är musik + telefon bra.

Analvibrator? Berätta mer!:D

Någon understimulerad datornörd lanserade en vibratorstav som anslutes till IPODen och vibrerar i takt med musiken, tänkte att har man så tråkigt att man behöver musik när man kör hoj så kan man ju lika gärna löpa linan ut och få lite stimulans samtidigt.....:tungan

Garmin Zumo 550 GPS med bluetooth och MP3-spelare. Till det hjälm med inbyggda lurar och bluetoothmottagare. Mobil med bluetooth samt intercom.

Grejjerna finns och funkar. Ska tjöpa till våren.

:yoparty

Filurar på en Zumo 500.
Men vilket headset skall man ha då?
Vill ju helst ha ett som sitter i hjälmen (Shoei x-spirit integral).
Vilka headset har du kollat på?

under längre köringar ja, men om det ska ut å busas eller bara åka till jobbet så njuter jag av ljudet frrån motorn :)

Har aldrig musik i när jag kör, man rycks ju med i musiken...kan bli farligt då ute på vägarna! Vet ju hur man blir av Rammstein när man kör bil! :tungan

En numera jobbarkompis lyssnade på mp3spelare när han var fjortis och körde moped. Han rände rakt över en tågräls med endast signaler, inga bommar. Där var ett tåg i vägen. Tåget träffade hans pakethållare och enligt rykten flög mopeden och han cirka 30 m. Jag körde förbi cirka en timme senare och där gick polisen med en hjälm i handen och letade bland spåren, jag fruktade det värsta och började ringa till kompisar hit och dit. Han bröt lårbenet och lite andra grejer och haltar lite fortfarande idag, snacka om änglavakt. Sen att han inte hade uppsikt åt höger eller vänster kan ju inte ursäktas men hade han inte haft mp3 kanske han hade hört ljudsignalen iaf. Jag väljer att lyssna på min twin och Leovincesliponet!
Ha det!
/Bobby

Har testat men det fungerade inte särskilt bra och intresset för musik svalnade med nya slipon.

Nä aldrig!!!! Synd att störa den fina sången från en italiensk V-twin.
Från vilken V-twin som helst, egentligen.

Tackar för den sista meningen.

Musik under färd

Någon mer som ibland kör med hörlurar till mp3 el dyl? Man blir ju helt klart påverkad i körningen när tex Linkinpark e på, då e det svårt att ligga och finglida. Så kör du med lurar?

Självklart lyssnar jag på mp3 medans man kör. Finns inget bättre:-)
Bara att sätta på något med bra drag sen kör man som en kung (galning.
Moget va?

Kanske ska tilläga att sliponet blev stulet, och med orginal burken blir man ju inte alltför upphetsad av ljudet

Last edited:
Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...