Har ni fått tillbaka era stulna pengar än?

Skickade in via sms. När kommer pengarna rulla in på kontot då tro?

Va i helvete! Min deklaration är tydligen inte inlämnad..
"Den skickade jag visst in! Den måste försvunnit på posten!" fungerar ganska bra för att slippa avgiften, vet jag av erfarenhet.

/Marcus, som en gång råkade missa inlämningen med sisådär ett år.

Att man ska få vara glad?

Den tolkningen gör bara en rejält indoktrinerad sosse. :fakta
Svaret är: nej
Tillägg: Socialdemokratisk grundideologi är att staten gör det du borde göra själv bättre, t.ex. spara pengar till pension eller planera sitt liv i övrigt.

Fått tillbaka överskjutande skatt? Inte än. Får vänta till december.

Tillägg: Socialdemokratisk grundideologi är att staten gör det du borde göra själv bättre, t.ex. spara pengar till pension eller planera sitt liv i övrigt.

Med alla saker du måste ta hand om själv; välja elbolag, telefonbolag, pensionssparande, fondsparande, undersöka vilka som har lägst utlåningsränta, billigast försäkring, billigast bensin, vilken skola som är bäst och så vidare i all oändlighet, så får du mindre tid över att köra hoj. Om staten (det vill säga vi) hade bestämt allt det åt dig hade du kunnat få mer tid över att köra på den hoj som vi bestämt du ska köra. :tummenupp

Det spelar ingen roll hur lite du tjänade skickade du inte in en deklaration är det straffavgift. 1000kr för en dag och dubbla beloppet vid mer än tre månader efter....

Pengar man kan göra roligare saker för....
Men vafan! Satans jävla post helvetes jävla kuksugande komunistiska verket slarvade bort den kul..

"Den skickade jag visst in! Den måste försvunnit på posten!" fungerar ganska bra för att slippa avgiften, vet jag av erfarenhet.

/Marcus, som en gång råkade missa inlämningen med sisådär ett år.
Det värsta är att det va så :(

Last edited:

Och det tror du på allvar hade fungerat?
Du kanske har något fint exempel på ett land som har det så och även fungerar finfint?

Jag har inte fått några pengar än och när jag loggade in på skattekontot så såg jag inte någonstans om när man ska få utbetalning. Allt var nollat dessutom, jag kunde inte se hur mycket jag skulle ha fått heller :mad:
Hur fasen ser man utbetalningssdatum eller om de har ångrat sig och behåller pengarna istället? Att ringa dem var ingen idé, kommer inte ens kopplingston.

Jag har inte fått några pengar än och när jag loggade in på skattekontot så såg jag inte någonstans om när man ska få utbetalning. Allt var nollat dessutom, jag kunde inte se hur mycket jag skulle ha fått heller :mad:
Hur fasen ser man utbetalningssdatum eller om de har ångrat sig och behåller pengarna istället? Att ringa dem var ingen idé, kommer inte ens kopplingston.

Du kan ringa mig så kollar jag det åt dig!!

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8