Har ni fått tillbaka era stulna pengar än?

Har du dålig karaktär eller förstår du inte hur det fungerar?

Tror nog att alla begriper, men det känns skönare att få pengarna precis när man som mest behöver dom än utspritt i småskvättar på ett år.

Äh varför förklara för dig, du är ju ändå bara ute efter att bråka...

Har du dålig karaktär eller förstår du inte hur det fungerar?

Måste vara dålig karaktär då. förstår precis hur det funkar och tycker staten har mer nytta av mina överflödiga pengar än jag under året som gått. och jag blir glad varje juni. Har funderat att betala minde skatt under året och satsa pengarna i aktier men då hade jag bara behövt strula med förlustavdrag.

På Skatteverkets hemsida: http://www.skatteverket.se/
Välj Skattekonto under rubriken "Välj e-tjänst."
Du måste ha ett Bank-id, dock. Men det kan du också fixa på hemsidan.

Nu har mina dineros trillat in också. :tummenupp
Imorgon blir det krashpuckar och lite annat kul till hojen inför bankörningen i helgen!
Va i helvete! Min deklaration är tydligen inte inlämnad..

Jepp! mina 346.500:- kom in idag!

Hur lyckas man med det :va

Kollade tjejens konto nyss och hon hade fått tillbaka 13k men jag har inte fått en krona :mad:
Hon gjorde avdrag för bil och jag vet inte vad jag gjorde för avdrag men inga för bil åtminstone. Får man besked om man blir granskad och inte får pengarna denna vecka?

Va i helvete! Min deklaration är tydligen inte inlämnad..

Hoppsan... Är det inte dyra straffavgifter på att inte lämna in deklarationen? Plus att man blir väl godtyckligt taxerad enligt någon kass tabell?

Rätta mig, någon, om jag har fel.

Hoppsan... Är det inte dyra straffavgifter på att inte lämna in deklarationen? Plus att man blir väl godtyckligt taxerad enligt någon kass tabell?

med 42 000 i skattad inkomst förra året så bring it on :hihi (gick ut gymnasiet sen reste jag)

Skickade man in det på papper får man det först i augusti. Fick tillbaka idag och pengarna tog slut efter ca 45 min.

Hoppas pappa-staten fick nytta av mitt räntefria lån. :mad:

Last edited:
med 42 000 i skattad inkomst förra året så bring it on :hihi (gick ut gymnasiet sen reste jag)

Det spelar ingen roll hur lite du tjänade skickade du inte in en deklaration är det straffavgift. 1000kr för en dag och dubbla beloppet vid mer än tre månader efter....

Pengar man kan göra roligare saker för....

Har du inte lämnat in deklarationen inom tre månader från ordinarie deklarationsdatum får du ytterligare 1 000 kronor i förseningsavgift. Dröjer du fem månader med att lämna in din deklaration får du ännu en förseningsavgift på 1 000 kronor. Detta innebär att du totalt kan få 3 000 kronor i förseningsavgift.

Godtyckligt taxerad efter en kass tabell kommer inte påfråga, utan en skönstaxering i avsaknad av deklaration blir i normalfallet 180 000 kr, men kan bli mindre eller mer beroende på de särskilda omständgheterna i varje enskilt fall.

Har du inte lämnat in deklarationen inom tre månader från ordinarie deklarationsdatum får du ytterligare 1 000 kronor i förseningsavgift. Dröjer du fem månader med att lämna in din deklaration får du ännu en förseningsavgift på 1 000 kronor. Detta innebär att du totalt kan få 3 000 kronor i förseningsavgift.

Godtyckligt taxerad efter en kass tabell kommer inte påfråga, utan en skönstaxering i avsaknad av deklaration blir i normalfallet 180 000 kr, men kan bli mindre eller mer beroende på de särskilda omständgheterna i varje enskilt fall.
Achtung!
Lägervakten har talat!
:fakta

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...