Har jag förstört mina kåpor?

Det kan ni väl reda ut, vad som användes och inte på resp hoj!
Har din stått i solljus med något argt medel på, prewash, alkalisk avfettning t ex? Vet bara vad dessa medel kan göra med lyktglas o aluminium.
Låt någon recondare göra en bedömning. Går att rädda eller går inte att rädda…

Jag är som vanligt skeptisk och utesluter inte handhavandefel samt att det kan finnas en tidigare historia. Jag förutsätter det inte. Det kan ha gått till som du säger.

Either way så söker vi lösningar.

Började du ned slangen riktad mot hojen och vad är det isf för vattenkanon?! Skingra demonstranter?
Innan schamponeringen använde jag Tershine produkter, Extract - Alkalisk avfettning, Relive - Flygrostborttagare och Dissolve - Kallavfettning. De låg i max 5 min men dessa ska enligt anvisning ligga så länge. Dock kanske inte på hojar med varma motorer...

Innan schamponeringen använde jag Tershine produkter, Extract - Alkalisk avfettning, Relive - Flygrostborttagare och Dissolve - Kallavfettning. De låg i max 5 min men dessa ska enligt anvisning ligga så länge. Dock kanske inte på hojar med varma motorer...
Skulle påstå att använda alla de medel du använder är kraftig överkurs.
På en billack från 60-talet kan det försvaras.
Dagens lack på återvunnen plast är ömtålig.
Varmt vatten med lite schampo är fullt tillräckligt.

Så där jävla illa ska det inte gå att få en lack 🫣
ser ju ut som du kört på fuktig väg och det stänkt upp från vägen 😖
Det där pepprade resultaten måste ju synts när du gjorde det om lacken ser ut så för man brukar ju syna tvättningen innan man är nöjd och åker därifrån om man tvättar på macken 🤷‍♂️
Har aldrig som fler skriver tidigare använt nåt annat än svamp o tvättmedel absolut inte högtryck på hojarna

Du kör inte när det regnar va? Då vill jag allt ha lite vatten på hojen innan man börjar på att tvätta, dock inte från högtryckstvätten.
Det är vatten i våtvaxet. Det är det som är det fina. Blir blankt och fint och rent utan att repa med just mikrofiberduken. Jo, jag har kört när det regnar, men håller man efter hyfsat regelbundet blir det ju ingen grov smuts.

Jag har själv varit där förut när man stod och spolade och spolade och gnuggade i 2 timmar för att sen åka ut och konstatera att hojen är skitig igen efter 10 minuter. 😁

Nyheter
Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Back