Cellular
Ny medlem
- Gick med
- 2 Jun 2025
- Hoj
- Suzuki GSXR 1000 K8
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ja, vattnet återvinns på "gör det själv" och det syns väldigt tydligt på vattnets oklarhet när det rinner nedför motorhuven och då är ändå min bil mörkröd metallic.Det där ser ju blästrat ut?!? Var det högtryckstvätt med mer grus i än vatten (moderna tvätterier återbrukar väl vattnet?)?
Kanske sant men de hade ju hållt upp tills nyligen.Sen tar det emot att säga det men mina (begränsande) erfarenheter av Suzuki och målad plast säger att de definitivt använder en färg minst en magnitud mer fragil än vad som är normalt på t.ex. alla bilar jag haft.
Dvs det finns en ljusning och det är att om du fixar till detta med ny lack eller eftermarknadskåpor så är chansen att de är (rejält) mer hållbara inte försumbar.
Väldigt trist, men du lär få svårt att bevisa det gentemot dem. Överlag känns högtryckstvätt overkill på en landsvägshoj.Det var högtryckslangen i "gör det själv" hallen i OKQ8 men jag har inget bevis eller minne av att det orsakade detta.
Har du fått sådana skador lär det finnas fler som drabbats…Det var högtryckslangen i "gör det själv" hallen i OKQ8 men jag har inget bevis eller minne av att det orsakade detta.
Jag och min vän tvättade hojen samtidigt på samma plats med samma slang. Är inte hundra om det går att beskylla macken då han inte fick samma skador. Jag var dock den första att använda slangen så jag kanske tömde den på gruset. Troligen är detta orsakat av några medel jag använt som inte han gjorde.Har du fått sådana skador lär det finnas fler som drabbats…
Hur msn får reda på vilka vet jag inte. Macken? Tveksamt om de medger. Konsumentvägledning på kommunen? Sociala medier? Kan inte dessa, men…
Ditt försäkringsbolag.
Var i landet är detta på ett ungefär? Kan finnas tips på folk/firmor som kan hjälpa dig. Lackerare t ex.
vilka medel användes?Jag och min vän tvättade hojen samtidigt på samma plats med samma slang. Är inte hundra om det går att beskylla macken då han inte fick samma skador. Jag var dock den första att använda slangen så jag kanske tömde den på gruset. Troligen är detta orsakat av några medel jag använt som inte han gjorde.
Du kör inte när det regnar va? Då vill jag allt ha lite vatten på hojen innan man börjar på att tvätta, dock inte från högtryckstvätten.Landsvägshojar SKA inte tvättas med högtryckstvätt! Det gör mer skada än nytta.
Lite "Battle damage" är dock coolt!
Själv tvättar jag inte överhuvudtaget längre med vatten. Våtvax och microfiberduk räcker oftast. Lite multispray på de neroljade ytorna. Sen kör man bara mikrofiberduken i tvättmaskinen på 60° och återanvänder.
Det kan ni väl reda ut, vad som användes och inte på resp hoj!Jag och min vän tvättade hojen samtidigt på samma plats med samma slang. Är inte hundra om det går att beskylla macken då han inte fick samma skador. Jag var dock den första att använda slangen så jag kanske tömde den på gruset. Troligen är detta orsakat av några medel jag använt som inte han gjorde.
![]() |
Custom Bike Show 2025
Den 7 juni var det åter dag... |
![]() |
Forged följer tre baggerbyggen
Tre amerikanska hojbyggare ... |
Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar
Statistik från försäkringsb... |
|
Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar
Trendbrott: Statistik från ... |
|
![]() |
BMW Motorrad Concept RR
Under den prestigefyllda ut... |
![]() |
Snart dags för Custom Bike Show
Förra året firades den 50:e... |
![]() |
KTM säkrar investerare och gasar vidare
KTM har meddelat en viktig ... |
![]() |
Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”
Genom att bygga vidare på f... |
![]() |
Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu är det bara en månad til... |
![]() |
En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu börjar det dra ihop sig ... |