Har du varit otrogen?

mp_87

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
KTM 640 sm
Som topic lyder.
Har du varit otrogen någon gång?
O vilken anledning..

Har tänkt lite på det här, när man väl bundit sig med en så är man verkligen BUNDEN! Får ni också tankar på att vara med andra, fast ni älskar den ni är tsm. med jättemkt? :confused: :tuttar

Skulle haft en poll kanske.. men vet ej hur man snurrar upp en sån :s ..

mp_87 skrev:
Som topic lyder.
O vilken anledning..

Har tänkt lite på det här, när man väl bundit sig med en så är man verkligen BUNDEN! Får ni också tankar på att vara med andra, fast ni älskar den ni är tsm. med jättemkt? :confused: :tuttar

När är man otrogen då ?

Alltså tanken flyger väl upp någon gång...även fast man är tillsammans med någon man älskar jätte mycket! Det är väl mer eller mindre naturligt tankesätt..Men sedan om man agerar efter tanken ...NAKCSKOTT :kulspruta

lorkan skrev:
När är man otrogen då ?

De flesta har nog en rätt klar uppfattning om vad ens partner skulle kalla "otrohet". OCh det är ju partnerns uppfattning om vad som är otrohet som måste råda när du svarar på om du varit ottrogen eller inte.

- Har du gjort mer med någon annan än vad din partner kan aceptera?

Svarar du JA så har du varit otrogen. Sen spelar det ingen roll om det bara var lite småpussande eller tyska latexundersökningslekar...

mp_87 skrev:
Får ni också tankar på att vara med andra, fast ni älskar den ni är tsm. med jättemkt?

Bara för att man är tillsammans med någon och är kär så är man fortfarande människa... Man blir inte blind, döv och avstängd bara för det. Börjar du däremot ge dig ut på jakt efter andra bör du fråga dig själv om du egentligen ska ha ett förhållande med din tjej.

korvgubbe skrev:
... OCh det är ju partnerns uppfattning om vad som är otrohet som måste råda när du svarar på om du varit ottrogen eller inte.
...

Nja, har du varit otrogon för din skidzo-brud anser att snacka med andra tjejer är otrohet?

Otrohet för mig är när man själv gör något som det hade svidit i hjärtat på en själv om ens tjej hade gjort.

Ett annat tankesätt är att allt man gör kunde man göra även om man hade tjejen brevid sig.

Otrohet i tankarna är väl lite svårt att jaga bort, så länge man vet vad som är rätt o fel så kvittar det hur störda tankar men än har.

HanneZ skrev:
Nja, har du varit otrogon för din skidzo-brud anser att snacka med andra tjejer är otrohet?.

Så du anser inte att telefonsex med en annan tjej är otrohet?

Det finns folk som har ett ägandebehov över sin partner och då har de inte alla indianer i kanoten men generellt sätt tycker jag ändå att det är upp till partnern att avgöra vad som är otrohet för det är ju som sagt just denna persons förtroende man bryter och denna man sårar.
Då spelar det ingen roll om ens egen definition på otrohet inte uppfylls "bara för att man inte stoppade in hela!"

korvgubbe skrev:
Så du anser inte att telefonsex med en annan tjej är otrohet?

Det finns folk som har ett ägandebehov över sin partner och då har de inte alla indianer i kanoten men generellt sätt tycker jag ändå att det är upp till partnern att avgöra vad som är otrohet för det är ju som sagt just denna persons förtroende man bryter och denna man sårar.
Då spelar det ingen roll om ens egen definition på otrohet inte uppfylls "bara för att man inte stoppade in hela!"
Nu har du börjat ta till dig av Markus teknik. Hur får du den meningen till att jag inte tycker att telefonsex är otrohet?

HanneZ skrev:
Nu har du börjat ta till dig av Markus teknik. Hur får du den meningen till att jag inte tycker att telefonsex är otrohet?

Därför att det är dit man kan få det om man hårdrar det hela...

Min poäng var att visa att det inte finns någon tydlig gräns. Att man inte kan säga att en handling är otrohet medan en annan inte är det. Därför måste ju partnerns definition råda. Om dennes syn på otrohet är orimlig så får man helt enkelt göra slut och försöka träffa någon med en mer sansad definition av otrohet.

korvgubbe skrev:
Därför att det är dit man kan få det om man hårdrar det hela...

Min poäng var att visa att det inte finns någon tydlig gräns. Att man inte kan säga att en handling är otrohet medan en annan inte är det. Därför måste ju partnerns definition råda. Om dennes syn på otrohet är orimlig så får man helt enkelt göra slut och försöka träffa någon med en mer sansad definition av otrohet.
Nä gräns o gräns, men man _känner_ ju när är är otrohet. Det tycker jag iaf. Jag har då aldrig varit i en situation där jag varit osäkert på om något varit otrohet eller inte.

HanneZ skrev:
Jag har då aldrig varit i en situation där jag varit osäkert på om något varit otrohet eller inte.

Nej, de flesta brukar känna när man är nära gränsen. Men vissa har ju en högre ribba än sin partner och då är det partnerns gräns som man måste respektera. Du kan som sagt inte hävda:
"- Men älskling, jag var inte otrogen, hon hade den bara i munnen och otrogen är man ju först när jag är inne med hela! .......men vad gör du med min tv?!!?"

korvgubbe skrev:
"- Men älskling, jag var inte otrogen, hon hade den bara i munnen och otrogen är man ju först när jag är inne med hela! .......men vad gör du med min tv?!!?"

:hihi

När det gäller otrohet så räcker det i många fall att vara för positivt inställd till någon annans inviter för att partnern ska tycka att man gått över gränsen, även om man faktiskt är för full för att inse att det är inviter man får. :rolleyes:

Edit: otrogen har väldigt många varit någon gång. Kanske inte om man är 17 år. Men närmar man sig 30 så har de flesta trampat över gränsen någon gång.

Orsak? tja, att man är less på hur man har det i relationen, att man är full och kåt. Alternativt bara kåt.

Många hävdar att det bara är att dra sig ur relationen. Men många gånger är det inte alls så lätt. Har man barn, villa och gemensamma lån och tillgångar så är man rätt tight sammanflätade.

Last edited:
Blip skrev:
Många hävdar att det bara är att dra sig ur relationen.

De räknar väl rätt krasst med att halva befolkningen varit otrogna. De senaste siffran jag såg visade att fler kvinnor varit otrogna än män men däremot så nöjde sig kvinnor med ett försök... Män som gått över gränsen fortsatte.

Nåja.. det finns nog drösvis med undersökningar så ni får ta det där med en nypa salt...

Oavset om det är 30, 40 eller 50% så är det väldigt många. Och jag tror att det finns en situation, en plats, en person, ett tillfälle för alla där man trillar dit. Sen spelar det ingen roll om man lever i landets lyckligaste förhållande.

Och jag ser ingen självklart koppling mellan otrohet och att avbryta förhållandet. Det handlar snarare om att rannsaka sig själv. Var man otrogen p.g.a att man försökte få något man saknade i förhållandet, sex, bekräftelse eller vad det nu kan vara så bör man nog fundera på förhållandet ändå. För då saknas ju något.

Däremot är det bara en skröna att man endast är otrogen om man lever i ett dåligt förhållande.

HanneZ skrev:
Nja, har du varit otrogon för din skidzo-brud anser att snacka med andra tjejer är otrohet?
Jag håller faktiskt med HanneZ på den här punkten.

Jag var själv ihop med en sån brud.
Hon satt å glodde på Rikki Lake (där dom konstaterade att alla män är otrogna) på dagarna. När jag sen kom hem från jobbet så var hon sur för att jag varit otrogen.

Det var riktigt jobbigt att leva med sånt där, och till slut fick jag helt enkelt nog.

Det sorgliga var att jag var jättekär i henne, och var helt ontresserad av andra tjejer. Låter fånigt, men jag hade faktiskt bara ögon för henne.
(Inge flörtande med andra alls)

Så, det är inte bara "betraktarens ögon" man kan gå efter.

korvgubbe skrev:

Kom o tänka på Ugglas gamla låt
"Om hon så tar dig på bar järning neka den var aldrig inne, det är bara en produkt av ditt svartsjuka sinne..."

HanneZ skrev:

Otrohet för mig är när man själv gör något som det hade svidit i hjärtat på en själv om ens tjej hade gjort.

Ett annat tankesätt är att allt man gör kunde man göra även om man hade tjejen brevid sig.

Otrohet i tankarna är väl lite svårt att jaga bort, så länge man vet vad som är rätt o fel så kvittar det hur störda tankar men än har.

Ujujuj, då är man ju otrogen jämnt! Det är ju skillnad på flickvännen och dig själv, hon får inte gå omkring och dregla över andra av det motsatta könet (samma kön som flickvännen är helt ok) medans du själv är berättigad till det.

För att svara på trådens fråga så svarar jag dessvärre ja. Inte bara en gång heller tyvärr, och inte alltid full :( Men jag kan iaf skryta med att jag inte kommer vara otrogen igen (eller kan man det?) för numera är jag lite äldre och har mognat litegrann iaf. När man var ung och dummare så var det berättigat att vara otrogen av någon konstig anledning.
Har även haft en tjej som har varit otrogen mot mig så jag vet ju hur det känns :död

mp_87 skrev:
Som topic lyder.
O vilken anledning..

Jepp, har varit otrogen.
Anledningen har väl varit samma varje gång. Sugen på :tuttar

Mr_White skrev:
Jepp, har varit otrogen.
Anledningen har väl varit samma varje gång. Sugen på :tuttar
Så det e pattarna man e otrogen med??? :) Faaaan va bra,då e det alltså ok att nyttja "geggvecket" utan att va det då?? :tungan

När jag var 19 hade jag inte en tanke på att vare sig binda mig eller vara otrogen...
Du är för ung för att tänka så djupa grejjer:)

Otrohet är kass tycker jag.

Last edited:
TinaTjejen skrev:
Otrohet är kass tycker jag.

Det ligger ju i själva ordets betydelse så det kan omöjligt vara något annat än negativt.

"Otro" är ju som sagt att bryta ett förtroende.. Oavsett var man sätter gränsen så är det alltid negativt när den överskrids..

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT