Näpp, det är en absolut gräns jag aldrig har passerat.
Även då jag redan har bestämt mig för att avsluta ett förhållande har jag avhållit mig från att ragga nytt innan det definitivt har varit avslutat.
Jag går så långt så jag säger att man inte ska ha för bråttom efter att man har avslutat ett förhållande, innan man påbörjar ett nytt, dels för sin egen skull, men också för att ens förra partner ska få lite andrum.
Det är inte alltid jag själv har blivit behandlad lika bra, men jag tror fullt och fast på att behandla andra som man själv vill bli behandlad, speciellt i det här fallet.
Har man dessutom barn när man separerar, bör man ju tänka på att dom ska ha tid att smälta situationen, och därefter gå väldigt varligt fram.
Det får man acceptera om man har satt barn till världen, då har man deras känslor att ta hänsyn till.
Jag har bekanta vars barn har upplevt dussintal "plastföräldrar" hos båda sina föräldrar, och det ger inte barnen någon vidare trygghet.
Jag har aldrig heller förstått det hemska i att leva som singel en period, att nuppa är inte någonting livsnödvändigt som man inte kan leva utan ett tag.
Många lever utan nuppa flera år efter könsmognad har infunnit sig, varför skulle man inte klara en period utan, efter att man har avslutat ett förhållande.