Har du varit otrogen?

korvgubbe skrev:
Det ligger ju i själva ordets betydelse så det kan omöjligt vara något annat än negativt.

"Otro" är ju som sagt att bryta ett förtroende.. Oavsett var man sätter gränsen så är det alltid negativt när den överskrids..

Jag förstod att du inte skulle erkänna. :rofl

Nej.
Och det skulle aldrig falla mig in då jag själv inte vill bli utsatt för otrohet.

Yepp. Mot min förra flickvän. Precis när vi blivit ihop var jag förvirrad som fan och visste varken ut eller in, så jag gick och sexade med en annan tjej (logiskt va? :huvet ). Men sen var det iofsbara rätt åt mig att hon lämnade mig för en annan. Man får vad man förtjänar!!! :hihi

har aldrig vart otrogen men däremot blitt otrodd imot :(

det är hyffsat hårt..

korvgubbe skrev:
Det ligger ju i själva ordets betydelse så det kan omöjligt vara något annat än negativt.

"Otro" är ju som sagt att bryta ett förtroende.. Oavsett var man sätter gränsen så är det alltid negativt när den överskrids..
Vart vill du komma?

Det finns gott om folk som tycker otrohet är en bagatell..

Näpp, det är en absolut gräns jag aldrig har passerat.

Även då jag redan har bestämt mig för att avsluta ett förhållande har jag avhållit mig från att ragga nytt innan det definitivt har varit avslutat.

Jag går så långt så jag säger att man inte ska ha för bråttom efter att man har avslutat ett förhållande, innan man påbörjar ett nytt, dels för sin egen skull, men också för att ens förra partner ska få lite andrum.

Det är inte alltid jag själv har blivit behandlad lika bra, men jag tror fullt och fast på att behandla andra som man själv vill bli behandlad, speciellt i det här fallet.

Har man dessutom barn när man separerar, bör man ju tänka på att dom ska ha tid att smälta situationen, och därefter gå väldigt varligt fram.
Det får man acceptera om man har satt barn till världen, då har man deras känslor att ta hänsyn till.

Jag har bekanta vars barn har upplevt dussintal "plastföräldrar" hos båda sina föräldrar, och det ger inte barnen någon vidare trygghet.
Jag har aldrig heller förstått det hemska i att leva som singel en period, att nuppa är inte någonting livsnödvändigt som man inte kan leva utan ett tag.
Många lever utan nuppa flera år efter könsmognad har infunnit sig, varför skulle man inte klara en period utan, efter att man har avslutat ett förhållande.

mp_87 skrev:
Som topic lyder.
Har du varit otrogen någon gång?
O vilken anledning..

Har tänkt lite på det här, när man väl bundit sig med en så är man verkligen BUNDEN! Får ni också tankar på att vara med andra, fast ni älskar den ni är tsm. med jättemkt? :confused: :tuttar

Skulle haft en poll kanske.. men vet ej hur man snurrar upp en sån :s ..

Men vad i h-lvete :confused: ! vid nitton bast så börjar otrohet vid livmodertappen ! Lägg upp den på låret och låt den växa in ,påstå sedan att den har en egen vilja = klart !! Om du inte provar olika smaker hur vet du då att du valt rätt!!?

Mr_White skrev:
Jepp, har varit otrogen.
Anledningen har väl varit samma varje gång. Sugen på :tuttar
Samma här.Får man inte det man vill ha hemma får man vidga sina vyer..Varför sitta hemma och hålla käft och va kuvad när livet finns utanför husknuten!Lev fullt ut annars dör man med ett sorgset ansikte..

Nanne skrev:
Samma här.Får man inte det man vill ha hemma får man vidga sina vyer..Varför sitta hemma och hålla käft och va kuvad när livet finns utanför husknuten!Lev fullt ut annars dör man med ett sorgset ansikte..

Får man inte det man vill ha hemma avslutar man det först, och skaffar nytt sen, eller är du för feg för att ta det steget?

gabor2 skrev:
Men vad i h-lvete :confused: ! vid nitton bast så börjar otrohet vid livmodertappen ! Lägg upp den på låret och låt den växa in ,påstå sedan att den har en egen vilja = klart !! Om du inte provar olika smaker hur vet du då att du valt rätt!!?

Undrar om din fru/sambo/flickvän skulle godta den ursäkten.
Eller om du skulle godta den ursäkten från din tjej.

Nanne skrev:

Vilken jävla inställning, hoppas bara att du får igen med samma mynt... :gnissla

Nä fy för otrohet, kan ju bara fundera på hur man själv skulle reagera om ens kille satte på en annan tjej. Har väldigt svårt att förstå hur man kan ta tillbaka sin partner efter en sån grej, själv skulle jag kasta ut honom med huvudet före... :mad: Klart att man kanske kan tänka tanken ibland men aldrig att det skulle bli verklighet av det hela.

Kerplunk skrev:
Vilken jävla inställning, hoppas bara att du får igen med samma mynt... :gnissla

Nä fy för otrohet, kan ju bara fundera på hur man själv skulle reagera om ens kille satte på en annan tjej. Har väldigt svårt att förstå hur man kan ta tillbaka sin partner efter en sån grej, själv skulle jag kasta ut honom med huvudet före... :mad: Klart att man kanske kan tänka tanken ibland men aldrig att det skulle bli verklighet av det hela.

Bra skrivet!!!!

mp_87 skrev:
Som topic lyder.
Har du varit otrogen någon gång?
O vilken anledning..

Jepp... :( Men inget jag acceptera från varken min sida eller tjejens. (Menar att jag skulle göra slut utan tvekan om min tjej varit det och att jag skulle/har gjort slut om jag var det igen....går inte att leva med tjej om det finns otrohet med i bilden)

TinaTjejen skrev:
Vart vill du komma?
Det finns gott om folk som tycker otrohet är en bagatell..

Jag ville inte bagatellisera otrohet utan snarare förtydliga hur jag ser på det. Bryter man den andres förtroende genom att på ett eller annat sätt "umgås" med någon annan så är man otrogen oavsett vilka handlingar man själv hade valt att definiera som otrohet.

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...