Har du varit i Miami, Florida?

Diablo

Fulare än någonsin
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -06 Racer
Jag ska en sväng till Florida i sommar och vill ha tips på vad man bör göra när man är där. Vissa saker är säkert självklara och man lär garanterat kunna roa sig hela tiden ändå, men jag vill inte gärna komma hem och få höra "varför gjorde du inte bla bla bla...." Alltså, seriösa tips mottages tacksamt :) Även varningar om det nu skulle finnas nåt man bör undvika.. :gnissla

Diablo skrev:
Jag ska en sväng till Florida i sommar och vill ha tips på vad man bör göra när man är där. Vissa saker är säkert självklara och man lär garanterat kunna roa sig hela tiden ändå, men jag vill inte gärna komma hem och få höra "varför gjorde du inte bla bla bla...." Alltså, seriösa tips mottages tacksamt :) Även varningar om det nu skulle finnas nåt man bör undvika.. :gnissla

Varför åker du dit när det är som varmast..... :va
Solskyddsfaktor 20+....fan va solen tar alltså...
Passa dig för kuban kvarteren,,,,stor risk för svåra saker.
Vart ska du bo ?
Rekomenderar strandnära, mest party och titta påsaker.
Hoj hyrning..??
Kolla försäkring hemma vad som gäller..dyr själv risk om det händer något.
Häng med på onsdagsracet från Hollywood ut till Key West.....tror att dom race åkarna fortfarande kör det.....vilken resa....fanatastisk utsikt över " the Keys" stanna till i Key Largo för en dricka paus och kör lite vatten skoter,

Var bara till och från flygplatsen i Miami så om staden vet jag inte mycket, däremot så är ett besök i Everglades ett måste och speciellt då "Anhinga Trail" Kan vara en del mygg nu men det får man stå ut med. Passa även på att ta en tur med en Air Boat i tex Coopertown, inte heller speciellt långt ifrån Miami.

Bifogat

• nr1.JPG
    nr1.JPG
    81.6 KB · Visningar: 70
  • nr2.JPG
    nr2.JPG
    89.2 KB · Visningar: 66
Jag har varit där. Jag tycker du ska ta en dag till att åka ut i everglades, nationalparken och se aligatorer mm. Miami är en bra stad, ferraris och porsches är vardag. Varför inte ta bilen och åka runt till olika bil/mc firmor och se på utbudet, det finns många exlusiva sådana. Sedan är ju beachen alltid en bra plats att koppla av på :tuttar
Om du inte bara ska vara i miami så tycker jag du ska åka upp till orlando och gå på någon av de många nöjesfälten MGM, disney mfl.

Ha en bra vistelse

Tackar för de fina tipsen! Everglades lär bokas :tummenupp

Onsdagsracet från Hollywood ut till Key West låter väldigt intressant! Men de räknar med cirka 5 timmars bilresa, enkel resa, för den trippen. Lite mycket tid att lägga på det för en som inte är intresserad av dykning etc, eller har jag fel? :va Köra hoj dit vore en helt annan femma. Finns det mer info om det s.k. racet? :Rockbanan

everglades e toppen, körde över tre läskiga ormar med bil o kastade 1 dollars burgare till alligatorerna.
Och på north beach får brudarna vara topless mycket fint där kan jag säga :yoparty

Race´et....

Diablo skrev:
Tackar för de fina tipsen! Everglades lär bokas :tummenupp

Onsdagsracet från Hollywood ut till Key West låter väldigt intressant! Men de räknar med cirka 5 timmars bilresa, enkel resa, för den trippen. Lite mycket tid att lägga på det för en som inte är intresserad av dykning etc, eller har jag fel? :va Köra hoj dit vore en helt annan femma. Finns det mer info om det s.k. racet? :Rockbanan

Bilresa...nänä,hoj var det...info....sök på nätet, kan vara annan dag numera , polisen gillar det inte, det vet jag......

anja skrev:
everglades! krokodiler! :)
Alligatorer :fakta :tungan

Allmänt tips när man reser är väl att ta det lugnt i början. Välj inte första "alligator wrestlig" stället du ser, kolla utbudet, gäller annat också. Finns mkt att se i Florida, Key West är ett måste.

Var där -90, dvs när jag var 10 år. Vi åkte till Orlando, ska man besöka Water World, Disney och eventuellt åka ut till Cape Canaveral så bör man ha ett par skavsårssäkra och knävänliga skor, för man får gå en del... en HEL del... Men som 10-årig Kalle Anka fan så hade jag skoj hela veckan! :banana De har även lite vetenskapsparker på disney, anläggningen är stor!

Annars bör du kolla med någon myndighet vilka kvarter i Maimi som du inte bör besöka alls, inte ens köra fel igenom...

-Moroso motorsports park är coolt, dragracing och alla annan tänkbar racing.

-Daytona har även en RRbana på "inneplan" där det körs hoj.

-Sloppy Joe´s bar på Key West, ta ett glas med Hemmingway.
(alltid 5 grader varmare än Miami)

Everglades som sagt, finns en alligatorfarm i nåt som jag tror hette "Native village" alligatorer, giftormar, Floridapantrar m.m
Key West är värt stunden det tar att köra, glöm inte att besöka båda "Sloppy Joes" (lite oenighet råder om vilket som är original, ingen idé att missa nåt) Solnedgång i Key West är ett måste säger de som vet, likaså KeyLimePie, säger jag....
För övrigt, njut av solen!!!

betsy skrev:
Everglades som sagt, finns en alligatorfarm i nåt som jag tror hette "Native village" alligatorer, giftormar, Floridapantrar m.m
Key West är värt stunden det tar att köra, glöm inte att besöka båda "Sloppy Joes" (lite oenighet råder om vilket som är original, ingen idé att missa nåt) Solnedgång i Key West är ett måste säger de som vet, likaså KeyLimePie, säger jag....
För övrigt, njut av solen!!!

Låt bli att stanna på en mack i Key Largo, det kan komma ett helt gäng med latinos i en lowrider som stryker runt och ser allmänt skumma ut. Som om de skulle rånmörda eller nåt.

Det skulle kunna hända................nån annan också. :3freak

Styr kosan till Orlando och därefter Disneyworld, Kennedy Space Center, Universal Studios och sist men inte minst; Gatorland (eller vad sjutton det nu hetter).
Gedigna resmål som tar minst en dag i anspråk vardera.

Själva Miami som stad erbjuder faktiskt inte så värst mycket mer än kryddstarkt nattliv och tung trafik på kassa vägar. (Jänkare lägger ju cementplattor istället för asfalt på många vägar).

När Ni hyr bil så får man alltid en sk. "unmarked car" dvs. bilen har inga skyltar om att det är en hyrbil, då rån vid rödljusen hör till vanligheterna i Miami med omnejd.

Orlando är en renodlad turiststad och i en liten förort som heter Kissimee (nåt indiannamn) kan Ni finna skydd från den brutala verkligheten, plus få chansen att frottera Er med amerikansk gästfrihet.

Besök ställen som Wal-Mart, K-Mart och givetvis alla sunkiga snabbmatskedjor som Taco-Bell, Wendy's, Hardy's, McDonald's mfl. Garanterat en upplevelse för oss inskränkta svenskar!

Tänk också på att dricka massor med Mountain Dew! =) Smaskens!! :tummenupp

Skänk aldrig pengar till uteliggare och GLÖM INTE DRICKSEN när Ni äter på restaurang! Sabla jänkare kräver ju 10% i dricks (minst).

I övrigt; Besök bilfirmor! Skitkul nöje att spana in feta bilar med grym prestanda, vilket är vanligt i FL.
Passa på att skjuta automatvapen i någon av de otaliga skjutbanor som finns lite här och varstans (ligger en lämpligt nog vid Disneyworld).

Oh, by the way;
Du vet hur däck alltid skriker i amerikanska filmer?
I Florida är marken alltid så varm att tom en garagevändning med hoj låter *skreeeech* ;)

Lycka till och hälsa USA från mig! :banana

I New York där skatten är 8,625% är grund-dricksen dubbla taxen = 17%. Det är om det var OK, var det bra eller kanon så ska de ha mer. Hellre dricksa lite för mycket (jaja, man ser förmodligen aldrig dem mer men i alla fall...). Köper man bärs så är det ca $1 i dricks för en öl, $2 för 2 bärs om man beställer i baren. Vid bordsservering kör man på drickstaktiken ovan.

Henkmaster: Menar du Arby's eller har jag missat Hardy's? Vad är det för nåt i så fall?

Jag hyrde en Sig-Sauer 9mm i San Diego på nåt "Shooter's Emporium". Bara visa passet och sen fick jag en glasslåda med ammo och puffran. Skitkul!

Henkmaster skrev:
Besök ställen som Wal-Mart, K-Mart och givetvis alla sunkiga snabbmatskedjor som Taco-Bell, Wendy's, Hardy's, McDonald's mfl. Garanterat en upplevelse för oss inskränkta svenskar!

Skänk aldrig pengar till uteliggare och GLÖM INTE DRICKSEN när Ni äter på restaurang! Sabla jänkare kräver ju 10% i dricks (minst).

Härligt med så mycket respons! Tackar för tipsen. Hotellet jag ska bo på ligger i Fort Lauderdale, strax norr om Miami. Fortsätt gärna med fler tips. :tummenupp

Jag har jobbat i Miami, på ditresan så sumpade dom mitt bagage och dessutom ställde dom in min flight från Newark till Miammi efter att jag hade suttit i 4 timmar och väntat på flygplatsen.

Sen åkte jag i skytteltrafik mellan dom olika terminalerna i Newark för att hitta ett flyg som skulle ersätta det andra, jag hittade till slut ett via Atlanta och kom fram i Miami klockan 3 på natten utan bagage.

Jag tog en gul taxi eftersom man ska göra det, dock hade denna snubbe ingen aning om var mitt hotell låg, istället körde han ner mot down town med rutorna nere, jag påpekade att det kanske inte va så smart att köra igenom dom mest kriminella områdena på natten med rutorna nere, då drar han fram en pistol som han hade under sätet och viftar med den.

Han säger med en glasartad blick: I have killed gukes in nam and if anyone fucks with me they will take a bullit...

Fan va ballt att sitta i en taxi med en skjutglad pistolbeväpnad Vietnamveteran, dock så hände inget mer förutom att det tog en timme att hitta mitt hotell.

Tre dagar senare dök mitt bagage upp och sen va resten av vistelsen rätt ok.

På stranden säljer dom knark :kocko

Last edited:
om du åker till florrida, så någonstans där finns det en strand där du kan betala en m,indre summa för att komma in....å där e d jätte fint vatten och det finns fullt av manater som är jätte frdliga och snälla...

eller så kan du åka till kay west och simma med delfinerna....dom e skitcoola!! hoppar hur höggt som hälst, tykte att det va ganska coolt att stå så nära som på bryggan intill å se dom hoppa ca 15 meter....

annars, då ett tregje allternativ...för alla barnsligga badparksfantad´strer....

åk till Blizzard Beach! as cool park..med jättestor strand och vågmaskiner mm.... där får alla "barn" roligt!!!

GSXR1100R skrev:
Jag har jobbat i Miami, på ditresan så sumpade dom mitt bagage och dessutom ställde dom in min flight från Newark till Miammi efter att jag hade suttit i 4 timmar och väntat på flygplatsen.

Sen åkte jag i skytteltrafik mellan dom olika terminalerna i Newark för att hitta ett flyg som skulle ersätta det andra, jag hittade till slut ett via Atlanta och kom fram i Miami klockan 3 på natten utan bagage.

Jag tog en gul taxi eftersom man ska göra det, dock hade denna snubbe ingen aning om var mitt hotell låg, istället körde han ner mot down town med rutorna nere, jag påpekade att det kanske inte va så smart att köra igenom dom mest kriminella områdena på natten med rutorna nere, då drar han fram en pistol som han hade under sätet och viftar med den.

Han säger med en glasartad blick: I have killed gukes in nam and if anyone fucks with me they will take a bullit...

Fan va ballt att sitta i en taxi med en skjutglad pistolbeväpnad Vietnamveteran, dock så hände inget mer förutom att det tog en timme att hitta mitt hotell.

Tre dagar senare dök mitt bagage upp och sen va resten av vistelsen rätt ok.

På stranden säljer dom knark :kocko

Och sen vaknade du ur dina drömmar med tummen i munnen och dregel på kudden :7peta

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back