Har DU vad som krävs?

Du tror alltså att vi blir anfallna av Norge (eller liknande) om vi inte har någon armé? I så fall vore det enormt mycket mer kostnadseffektivt att skaffa kärnvapen.

Ja, vad skall man säga till någon vars omvärldskunskap är på den nivån att han tror att Norge är vårt största potentiella bekymmer?

Fortsätt du med att försöka se till att vi skaffar kärnvapen så gör vi andra så gott vi kan för att se till att statens plikt att skydda sina medborgare kan upprätthållas.

Nej jag tror inte att Norge kommer att anfalla oss. :rolleyes:
Nej jag vill inte att vi ska skaffa kärnvapen, även om det skulle vara ett mycket effektivare sätt att försvara oss mot anfall utifrån.
Ja, vad skall man säga till någon vars omvärldskunskap är på den nivån att han tror att Norge är vårt största potentiella bekymmer?

Fortsätt du med att försöka se till att vi skaffar kärnvapen så gör vi andra så gott vi kan för att se till att statens plikt att skydda sina medborgare kan upprätthållas.

Om jag har vad som krävs?

Mitt förtroende för försvaret sprack när jag fick höra att jag hade för bra resultat på inskrivningsprovet.

"Har man så här bra resultat tänker man för mycket själv", var domen. :hihi

Mitt förtroende för försvaret sprack när jag fick höra att jag hade för bra resultat på inskrivningsprovet.

:hihi

Ånä, det vet alla, att om man var för bra hamnade man i bergrum och fick knacka morsesignaler dagarna i ända! :mattias

Jodå så var det nog:huvet

Du var för fet, för dum, för klen, för sjuk eller alldeles för kriminell för att ens få göra värnplikten:tummenupp

Be proud.

Last edited:
Nej jag har inte vad som krävs. Har tinnitus sedan 10 års ålder och fick därför inte göra lumpen. :-(

Konstigt... när jag gick in i armen med tinnitus så fick jag dubbla öronproppar...:näsblod

Kul test ni verkar ha, vi har ca 400-500 flervalsfrågor att svara på under uppbådet, sedan minst ett likadant under själva armétiden!

Frågorna var väldigt intressanta...
Vill du bli en blomförsäljare?:1pajas
Tycker du om din mamma?

Det var av en orsak testet kallades för "pällitestet", fritt översatt "jag-är-dum-i-huvet-testet"

Jag har från en säker källa att "för bra resultat" leder till ett erbjudande om ett år och några månader all inclusive i Boden, med start i december...

Försvinner inte den obligatoriska mönstringen nu vid årskiftet och det blir frivilligt?

Konstigt... när jag gick in i armen med tinnitus så fick jag dubbla öronproppar...:näsblod

Kul test ni verkar ha, vi har ca 400-500 flervalsfrågor att svara på under uppbådet, sedan minst ett likadant under själva armétiden!

Frågorna var väldigt intressanta...
Vill du bli en blomförsäljare?:1pajas
Tycker du om din mamma?

Det var av en orsak testet kallades för "pällitestet", fritt översatt "jag-är-dum-i-huvet-testet"

Det är kanske lite annorlunda där i Mumindalen när det gäller lumpen. :krama är själv halvfinne
När jag mönstrade hade vi en kille som slog sönder en toalett på ett uteställe i Kristianstad. Han fick frisedel p.g.a psykisk instabilitet.

När jag mönstra ville jag göra lumpen (sant faktiskt) hade inte så fina betyg då. Sen åkte jag till usa och plugga efter det blev det högskola här hemma. Då var det väldigt måna om att jag skulle rycka in fick till och med rektorn för högskolan att skriva ett brev till värnplikts köret för att få slippa. Samtidigt fanns de folks som ville men inte fick och regementen som las ner så tonåringar gick hemma och slog dank. Så man hade tydligen vad som krävdes. Men med tanke på hur mycket energi det la ner på att få dit mig får en ju att undrar hur det var ställt där. Det var -95 -96

//Dafe

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...