Har DU vad som krävs?

Naderi

Boys just wanna have fun.
Gick med
3 Aug 2007
Hoj
Suzuki GS500E (Såld), Suzuki GSXR 750 -98 (Såld), Yamaha R1 -05 (Såld), Suzuki GSXR 750 -90 Streetfighter, GSXR 750 -04, GSXR 1000 K5
Vet ej om detta varit uppe förut men här är de iaf...

www.mil.se/rekrytering

Faktisk ganska komiskt när de rättar provet, man blir lite paff över sig själv...

Jag började men tröttnade på den häftiga inramningen.

Jag gjorde en riktig mönstring på ett riktigt mönstringskontor och ansågs tydligen lämplig till ett flertal uppgifter.

Det där är ju bara ett spel för gallerierna där folk ska känna sig utvalda och söka frivilligt.

Nej.

Mönstrade i våras. Preliminärt placerad som amf. mek. (8serie)

Hamnade i reserven.

Antaligen därför att jag sa att lumpen inte var extremt viktigt men att jag skulle göra mitt bästa om jag behövde rycka in.
... i kombination med min urusla kondis. 6a :gnissla

jag gjorde lumpen och sökte till högskolan men jag måste sagt nåt dumt till psykologen för jag kom inte in...:gnissla:gnissla

Orkade inte göra det där, såg för jobbigt ut :)

Jag fejkade hörselskada vid mönstring så jag fick åka hem redan dag ett. Hade bestämt mig sedan länge att inte kasta bort min dyrbara tid på något dylikt skit :banana

Skyllde på gammal axelluxskada när jag skulle mönstra och slapp. Skönt!

Förstår dock inte riktigt hur det där testet resonerar i sin bedömning... Hade i stort sett full pott på allt utom telefongrejen och vilken färg tröjan hade (trodde att de menade tröjan på tjejen som satt vid skrivbordet när de egentligen menade killen som stod bredvid... Svårt det där med klädtyper:D) men presterade tydligen under medel. Folk som gjort det där testet måste vara jävligt bra, alternativt dopade och hyperfokuserade. Själv tog jag det ganska lugnt. Vid telefonen satt jag nästan och sov när jag fick frågan "hur många gånger ringde telefonen". Tänkte "va, ringde den? Hörde fan bara telefonsvararpipet":D

Last edited:
Jag började men tröttnade på den häftiga inramningen.

Jag gjorde en riktig mönstring på ett riktigt mönstringskontor och ansågs tydligen lämplig till ett flertal uppgifter.

Det där är ju bara ett spel för gallerierna där folk ska känna sig utvalda och söka frivilligt.

Är så jävla trött på dom där reklamerna. Är målgruppen åttaåriga pojkar som gillar att leka krig eller?

Varför inte? När vi inte har någon miljonarme, varför inte kunna sålla ut de värsta stridspittarna och få in mer "vettigt" folk?
Givetvis vore det bra om de var smarta. Har man träffat några militärer blir det dock uppenbart att hög intelligens inte är ett krav.

Då skulle väl du passa utmärkt som militär men den osmarta kommentaren....
Jag skulle nog vara bättre än de flesta ja. Eftersom Sverige inte är i krig tycker jag emellertid att det är en aning omotiverat att springa runt i skogen med vapen.

Jag skulle nog vara bättre än de flesta ja. Eftersom Sverige inte är i krig tycker jag emellertid att det är en aning omotiverat att springa runt i skogen med vapen.

Ja, och är man inte hungrig när man åker från jobbet är det ingen idé att köpa mat på vägen hem. Håller man inte på att krocka med något behöver man inte fixa bromsarna på hojen. Är det inte kallt och regnigt när man åker hemifrån så behöver man inte ta med en varm tröja eller regnjacka. Är man inte törstig när man börjar träna så är det bara fånigt att ta med en vattenflaska.

Solklar logik där. Officersämne, helt klart... i alla fall enligt egen standard. :D

Med andra ord fick du ett kasst resultat...? :D
Nej, faktiskt inte. :)
Ja, och är man inte hungrig när man åker från jobbet är det ingen idé att köpa mat på vägen hem. Håller man inte på att krocka med något behöver man inte fixa bromsarna på hojen. Är det inte kallt och regnigt när man åker hemifrån så behöver man inte ta med en varm tröja eller regnjacka. Är man inte törstig när man börjar träna så är det bara fånigt att ta med en vattenflaska.

Solklar logik där. Officersämne, helt klart... i alla fall enligt egen standard. :D
Du tror alltså att vi blir anfallna av Norge (eller liknande) om vi inte har någon armé? I så fall vore det enormt mycket mer kostnadseffektivt att skaffa kärnvapen. Då vågar ingen anfalla oss. Jag ser ingen nytta med att leka krig så länge vi inte har något hot mot oss. Men om du gillar det så tänker jag inte hindra dig.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg