KIRE
Guest
[Slyna]Muerte skrev:bra me frågor=) nää.. har för mig att ja började me 1 tablett.. sen 1 och en halv.. sen 2.. och så vidare... fast under ne längre tid. men nu ligger mitt tsh på 280 och det ska ligga på 0,2 om ja inte minns fel. nop.. tar inga andra medeciner och ja... tar alla på morgonen=) eftersom mina värden inte ligger bra nu så spänner i hjärtat och bröstet i bland.. specielt när ja ska resa mig upp.. så kan det kännas som man sticker en nål i det =/ sen går ja upp i vikt och blir riktigt trött... kan sova bort en hel dag om det vore så utan problem.. men man har kompisar och familj som hjälper en... tror inte ja kan förstöra metabolismen på annat sätt än att glömma tabletterna. har bara glämt dom nån gång.. men ändå ligger mina värden helt fel... och läkarna vet inte ett skit.. har varit hos flera och ingen vet vad som är felså man får väll se om dom kommer på varför mina värden är fel.. fast ja tar medecinen varje dag
Det borde inte spela ngn större roll om du glömmer tabletterna ibland eftersom T4 har väldigt lång halveringstid. Men värdena ändras alltså omotiverat fast du ligger på samma dos hela tiden? Antar att det är just det läkarna är konfunderade över eftersom det annars är ganska vanligt med
nedsatt sköldkörtelproduktion.