Har DU nyttjat anabola steroider?

Har du använt anabola steroider, t.ex. Methapoctehonol, Deca Durabol eller Anavar?

• Antal röstningar
    0
[Slyna]Muerte skrev:
bra me frågor=) nää.. har för mig att ja började me 1 tablett.. sen 1 och en halv.. sen 2.. och så vidare... fast under ne längre tid. men nu ligger mitt tsh på 280 och det ska ligga på 0,2 om ja inte minns fel. nop.. tar inga andra medeciner och ja... tar alla på morgonen=) eftersom mina värden inte ligger bra nu så spänner i hjärtat och bröstet i bland.. specielt när ja ska resa mig upp.. så kan det kännas som man sticker en nål i det =/ sen går ja upp i vikt och blir riktigt trött... kan sova bort en hel dag om det vore så utan problem.. men man har kompisar och familj som hjälper en... tror inte ja kan förstöra metabolismen på annat sätt än att glömma tabletterna. har bara glämt dom nån gång.. men ändå ligger mina värden helt fel... och läkarna vet inte ett skit.. har varit hos flera och ingen vet vad som är fel :( så man får väll se om dom kommer på varför mina värden är fel.. fast ja tar medecinen varje dag

Det borde inte spela ngn större roll om du glömmer tabletterna ibland eftersom T4 har väldigt lång halveringstid. Men värdena ändras alltså omotiverat fast du ligger på samma dos hela tiden? Antar att det är just det läkarna är konfunderade över eftersom det annars är ganska vanligt med
nedsatt sköldkörtelproduktion.

[Slyna]Muerte skrev:
har du nersatt så kan du ha tur att slippa käka hela livet utan bara som hjälp för att den ska komma igång igen... men min funkar inte alls så ja måste käka hela livet

Vem har sagt det?
Man kan inte tillsätta hormon för att starta en produktion. Det förstör mer än vad det är positivt. Iallafall om det är samma hormon. Dock kan man säkert lura kroppen med ngt annat hormon. Måste vara det du menar.

[Slyna]Muerte skrev:
har du nersatt så kan du ha tur att slippa käka hela livet utan bara som hjälp för att den ska komma igång igen... men min funkar inte alls så ja måste käka hela livet

Jag antar att du fick en autoimmun (det egna immunförsvaret ger sig på kroppens celler) reaktion mot din sköldskörtel...

Det disskuteras om det inte är samma sak som ligger bakom ungdomsdiabetes. Att man får en virusinfektion som barn, som i sig inte är allvarlig, men immunsförvaret ger sig på den OCH de insulinproducerande cellerna i bukspottkörteln...

Hoppas du får hjälp att lösa medicineringen! För att ha det som du beskriver det är inte lätt... :huvet

Last edited:
KIRE skrev:
Det borde inte spela ngn större roll om du glömmer tabletterna ibland eftersom T4 har väldigt lång halveringstid. Men värdena ändras alltså omotiverat fast du ligger på samma dos hela tiden? Antar att det är just det läkarna är konfunderade över eftersom det annars är ganska vanligt med
nedsatt sköldkörtelproduktion.

joro... dom funderar allt ska du se.. lika mycket som dom gjort snart i ett halv år.. och en annan mår lika "bra" varje dag

ska sticka nu... men skicka pm om du har felr frågor.. svara så bra ja kan =)

Flamma77 skrev:
Jag antar att du fick en autoimmun (det egna immunförsvaret ger sig på kroppens celler) reaktion mot din sköldskörtel...

Det disskuteras om det inte är samma sak som ligger bakom ungdomsdiabetes. Att man får en virusinfektion sombarn, som i sig inte är allvarlig, men immunsförvaret ger sig på den OCH de insulinproducerande cellerna i bukspottkörteln...

Hoppas du får hjälp att lösa medicineringen! För att ha det som du beskriver det är inte lätt... :huvet

nää.. det är det verkligen inte.. men som sagt så har man några riktigt goda vänner som ställer upp för en=)

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti