Har DU nyttjat anabola steroider?

Har du använt anabola steroider, t.ex. Methapoctehonol, Deca Durabol eller Anavar?

• Antal röstningar
    0
Sen kan ni alla kropsbyggare börja tänka lite på kondisen med. Man får inte direkt större lungkapacitet av att lyfta skrot. Inte heller bra att träna enbart muskler, man behöver ett starkt hjärta med. Så ut och spring med er :fatta!

jag har hellre ölmage & ståkuk än 6-pack, russinkulor & oxhjärta!!!!!! :kocko

ambulans skrev:
...
Frågan är om det är värt allt det här ? . lyft inte fram fördelarna med doping.. för det finns nämligen inga.

Det är just det du säger som gör den här debatten så intressant när jämför med motsvarande om legalisering av diverse droger. Det finns alltid en massa användare som tror att bara för att de känner till riskerna så är det ok att prata om fördelar.

Det är, enligt mig, lika dumt som om jag hade försvarat rökning med att: "Jovisst är risken stor att jag dör i en sjukdom som går att relatera direkt till rökningen men det hjälper mig med stresshantering, hunger, fettförbränning och så fryser jag inte så mycket." Är det någon som på fullt allvar ser en enda fördel med rökning annat än en stunds välbehag??

Det känns som att det är samma sorts självbedrägeri som de pålästa förespråkarna i den här tråden använder när de försöker resonera rationellt runt det hela...

Dags att vara lite seriös.

Jag har sprungit på gym i 10 års tid nu och aldrig rört anabola steroider o.dyl.

Däremot har jag sett åtskillig som använt skiten. Visst får de snabbt resultat men oftast för det med sig biverkningar som är skrämmande. Lynnigt humör har fått mer än en av dessa grabbar bakom lås och bom. Ofta växer muskler så snabbt att muskelfästen slits av och muskler överansträngs. Boten för detta brukar vara amfetamin...

Sedan påverkas ju hjärta, testiklar m.m.

Den som klara av att inte bli fast i steroidträsket tappar fort när intaget slutar. Jag har sett hur en biff rasar ihop till en sparv på ett par månader eller blir ett fläskberg.

Vad ni än gör, rör aldrig skiten. Snabb vikt- och muskelökning är inte värt riskerna. Muskler tar tid att bygga upp. Ät rätt, träna mycket och ha tålamod för det tar tid.

kortade ner quoten lite...

Sweedo skrev:
Vad ni än gör, rör aldrig skiten. Snabb vikt- och muskelökning är inte värt riskerna. Muskler tar tid att bygga upp. Ät rätt, träna mycket och ha tålamod för det tar tid.

:fakta

Acrid skrev:
Är det ett argument?

Tycker du att de ser hälsosamma ut? Värdiga ideal?

Ehh, nej iofs :) Jag skulle inte vilja se ut som en belgian blue på steroider, men somliga dårar vill ju det och man kan inte nå dit utan preparat som är olagliga i Sverige. Jag tycker bara debatten är löjlig då sverige har extremt fåniga lagar när det gäller sådant här. För grejjerna är inte farligare i tyskland eller övriga länder än vad de är här hemma.

Som jag tidigare skrev.
Steroider ger mer problem än muskler för dom flesta.

Att unga killar med begränsad erfarenhet av livet,träning och ofta med dålig självkänsla ger sig in i ett missbruk som dom inte själva kan bedöma omfattningen och riskerna med är mkt beklagligt.

Dom flesta här påpekar dom fysiska biverkningarna som väldigt hemska. Dock ska man vara hemskt glad om man kommer undan ett steroidmissbruk endast med nedsatt egenproduktion av testo eller gynokomasti tex. Det allvarliga är
hur steroider omärkligt för användaren påverkar hjärnan och man blir en mer eller mindre sjuk människa. Allt handlar om träning och muskler och man tappar all förankring till verkligheten. Man blir känslokall skiter i alla vardagliga åtaganden. Allt detta utan att steroidanvändaren själv tänker på detta för det är självklart i hans värld. Ofta leder steroidmissbruk vidare till andra och ännu farligare droger.

Steroider påverkar alla olika och dessutom finns det massor av olika steroider
som alla har olika egenskaper. Att bruka steroider endast med kunskap från den stora killen på gymmet är livsfarligt. Det är dock precis så som det stora flertalet använder dom.

Sen finns det en del pålästa personer som använder moderata doser och sköter allt annat i livet rätt. Dom röker,snusar,dricker inte, Sköter kosten perfekt,sover 8 timmar/natt, tränar osv. Dessa personer har ju en betydligt
hälsosammare livsstil än medelsvensson som röker och super sig dyngrak en gång i månaden minst.

Jag har själv en del koll på olika tillväxtpreparat just för att dom intresserar mig och för att jag sett konsekvenserna av dom på nära håll. Jag är om nu någon missförstått mig total steroidmotståndare.

Chrille skrev:
Som du antagligen misstänkte så har jag missförstått dig totalt... :va :)

Ja misstänkte det.
Jag är faktiskt engagerad i ett ideellt projekt för att upplysa om
verkligheten och riskerna med doping. Pratar på skolor osv.
Kunde du inte tänka dig va :)

Dee_cati skrev:
Ehh, nej iofs :) Jag skulle inte vilja se ut som en belgian blue på steroider, men somliga dårar vill ju det och man kan inte nå dit utan preparat som är olagliga i Sverige. Jag tycker bara debatten är löjlig då sverige har extremt fåniga lagar när det gäller sådant här. För grejjerna är inte farligare i tyskland eller övriga länder än vad de är här hemma.

Fåniga lagar...ja så kan man se på det...eller så kan man vara tacksam för att det finns lagar mot sådant som förstör människors liv o kroppar.

...Eller så är preparaten lika farliga i andra länder som dom är i Sverige... :rolleyes:

Jaja, när frågan ändå är uppe - den som har och vill sälja bara PMa mig så blir du rik :)
För om jag dör saknar ändå ingen mig, därför kan jag ta det.

Mikael Cagiva skrev:
Jag arbetar med en rapport just nu till en kurs gymnasiet. Rapporten som skall handla om missbruket av tillväxthormoner.
Eftersom 15-30 år pojkar/män utpekas som de flitigaste användarna i undersökningar så undrar jag, eftersom de flesta här på forumet befinner sig i denna gyllene ålder, om ni nyttjat tillväxthormoner/anabola steroider i syfte att i de flesta fall, öka er muskelmassa.

Tack
Mikael

ja tar tillväxthormoner fast av medecinska (stavfel?) skäl.. så ja gör inge fel :tummenupp men ja får inte styrketräna för ja äter medecinen :(

[Slyna]Muerte skrev:
ja tar tillväxthormoner fast av medecinska (stavfel?) skäl.. så ja gör inge fel :tummenupp men ja får inte styrketräna för ja äter medecinen :(

Varför får du inte träna?

$noop skrev:
Varför får du inte träna?

ska förklara det från början =) sköldkörteln som skickar signaler till hyppofysen som i sin tur gör hormoner... och sköldkörteln funkar inte på mig.. den slutade funka när ja blev förkyld en gång när ja var runt 6 år :( så ja får käka tillväxthormoner istället för att växa och kommer få göra det hela livet :( och ja frågade på ett gymm i stan och ja fick träna för ja åt medecinen så sa dom att ja inte fick träna hos dom för det :huvet

får fråga ambulans... han kan det där säkert bättre än va ja kan :)

[Slyna]Muerte skrev:
ska förklara det från början =) sköldkörteln som skickar signaler till hyppofysen som i sin tur gör hormoner... och sköldkörteln funkar inte på mig.. den slutade funka när ja blev förkyld en gång när ja var runt 6 år :( så ja får käka tillväxthormoner istället för att växa och kommer få göra det hela livet :( och ja frågade på ett gymm i stan och ja fick träna för ja åt medecinen så sa dom att ja inte fick träna hos dom för det :huvet

Ojdå...låter ju inte så kul.
Anledningen att du inte fick träna för gymmet e säkert ifall det skulle komma någon och kolla upp dom eller nåt...inte vet jag?
Du får helt enkelt inte säga nåt till dom.

$noop skrev:
Ojdå...låter ju inte så kul.
Anledningen att du inte fick träna för gymmet e säkert ifall det skulle komma någon och kolla upp dom eller nåt...inte vet jag?
Du får helt enkelt inte säga nåt till dom.

antar att det är någe liknande... kul om ja inte skulle säga nått... och dom kommer och kollar... hmm nja.. tror ja skippar det och tränar hemma i stället hehe

[Slyna]Muerte skrev:

Nu pratar du om thyroidhormoner va? Dom styr din ämnesomsättning.
Det är inte tillväxthormon. Antar att du äter ca 100mcg Levaxin/dag?
Eller i extremfall 50mcg T3 ?

Inget dopingklassat preparat så klart du får träna hur mkt du vill.
Däeemot kan jag förstå om personalen blev oroliga om du sa tillväxthormon till dom.

KIRE skrev:

Däeemot kan jag förstå om personalen blev oroliga om du sa tillväxthormon till dom.

Ett sådant problem måste ju, oavsett medicin, kunna lösas med klartecken från läkaren och ett intyg från densamme? För att skydda både gym-innehavare och utövare.

KIRE skrev:

jupp.. stämmer bra.. 4 tabletter dagligen 100mcg :) hmm.. skumt.. har alltid fått höra att det är tillväxthormoner. Är inte så insatt i det där... min mor som sköter allt det där.. hon är sjuksköterska så hon förstår bättre va läkarna snackar hehe

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti