Har DU nyttjat anabola steroider?

Har du använt anabola steroider, t.ex. Methapoctehonol, Deca Durabol eller Anavar?

• Antal röstningar
    0
Chrille skrev:
Ett sådant problem måste ju, oavsett medicin, kunna lösas med klartecken från läkaren och ett intyg från densamme? För att skydda både gym-innehavare och utövare.

Ja självklart. Nu använder han inte tillväxthormon iofs men skulle han gjort det och blivit testad positivt så hade han självklart inte åkt dit om han hade recept från läkare på preparatet. Det är konstigt att ingen läkare ordinerat träning förutom sköldkörtelhormon. Symptomen måste ju lindras ordentligt
om man skulle träna och förmodligen kan dosen hormon sänkas vilket är positivt.

[Slyna]Muerte skrev:
jupp.. stämmer bra.. 4 tabletter dagligen 100mcg :) hmm.. skumt.. har alltid fått höra att det är tillväxthormoner. Är inte så insatt i det där... min mor som sköter allt det där.. hon är sjuksköterska så hon förstår bättre va läkarna snackar hehe

Okej tänkte väl det. Tillväxthormon är vätska som man injicerar subkutant.
Det du har är sköldkörtelhormon och det påverkar din ämnesomsättning.
Du får det inte för att växa utan för att du inte ska bli smällfet.
100mcg levaxin/dag ersätter en normal produktion ungefär.

KIRE skrev:

jo... det vet ja.. men läkarna har alltid förklarat så att det är tillväxthormoner ja får... men ja ska dit den 16:e igen så.. ska snacka me han då. har inte velat veta nått.. vissa personer i mitt liv har försvunnit när ja berättat om min sjukdom.. dom tror det är smittsamt så dom vill inte veta av en typ.. :(

[Slyna]Muerte skrev:
jupp.. stämmer bra.. 4 tabletter dagligen 100mcg :) hmm.. skumt.. har alltid fått höra att det är tillväxthormoner. Är inte så insatt i det där... min mor som sköter allt det där.. hon är sjuksköterska så hon förstår bättre va läkarna snackar hehe

Thyroideahormonet påverkar kroppens metabotism generellt. Lite förenklat så ger brist trög ämnesomsättning och överskott en för snabb.
Det är inte ett tillväxthormon! :)

Men även om du skulle ha fått tillväxthormon, borde du ha fått träna eftersom det är terapeutiska doser för att få en NORMAL kroppsfunktion! :tummenupp

[Slyna]Muerte skrev:
jo... det vet ja.. men läkarna har alltid förklarat så att det är tillväxthormoner ja får... men ja ska dit den 16:e igen så.. ska snacka me han då. har inte velat veta nått.. vissa personer i mitt liv har försvunnit när ja berättat om min sjukdom.. dom tror det är smittsamt så dom vill inte veta av en typ.. :(

Tråkigt. Men trösta dig med att dom inte var mkt till vänner åndå isåfall.
Finns många som dig så oroa dig inte. Hur fan kan dom tro att det är smittsamt?

Sen ang att träna så får man träna hur mkt man vill med preparat i kroppen även om det är dopingklassat bara man har recept från läkare på det. I ditt fall levaxin så är det inte dopingklassat ens så det är verkligen inga problem.

Flamma77 skrev:
Thyroideahormonet påverkar kroppens metabotism generellt. Lite förenklat så ger brist trög ämnesomsättning och överskott en för snabb.
Det är inte ett tillväxthormon! :)

Men även om du skulle ha fått tillväxthormon, borde du ha fått träna eftersom det är terapeutiska doser för att få en NORMAL kroppsfunktion! :tummenupp

kan man ha en FÖR snabb :7peta

KIRE skrev:

Man blir inte bara smällfet... Du överlever inte utan fungerande sköldkörtel. :)

KIRE skrev:
Tråkigt. Men trösta dig med att dom inte var mkt till vänner åndå isåfall.
Finns många som dig så oroa dig inte. Hur fan kan dom tro att det är smittsamt?

Sen ang att träna så får man träna hur mkt man vill med preparat i kroppen även om det är dopingklassat bara man har recept från läkare på det. I ditt fall levaxin så är det inte dopingklassat ens så det är verkligen inga problem.

oki.. ska ja snacka me dom och säga det :) får tacka för hjälpen :)

Flamma77 skrev:
Man blir inte bara smällfet... Du överlever inte utan fungerande sköldkörtel. :)

Nej jag vet men han trodde han växte på det därav mitt svar. Snarare tvärtom. Förmodligen lär han ha en produktion som skulle räcka för att överleva.

[Slyna]Muerte skrev:

Idioter rent utsagt! :4skrika

Flamma77 skrev:

stämmer helt. min funkar inte alls... därför får ja ta så hög dos... läkaren på mönstringen tyckte ja käkade för mycket medecin så han ringde min läkare för det.. kan säga så här... man mår inte alls bra när värderna inte är bra

KIRE skrev:
Hur behandlar man det?

Man får medicinering i form av radioaktivt jod. Jod ingår i tyroideahormonerna och jodet du får dricka ansamlas därför där. Du får en "invertes strålbehandling" som dödar tyroideaceller. Detta upprepas till du har en normaliserad funktion...

[Slyna]Muerte skrev:
stämmer helt. min funkar inte alls... därför får ja ta så hög dos... läkaren på mönstringen tyckte ja käkade för mycket medecin så han ringde min läkare för det.. kan säga så här... man mår inte alls bra när värderna inte är bra

Har du tagit samma dos sedan du var 6år?
Alltid levaxin(T4) ?
Vad får du för symptom när metabolismen går ned för mkt?Alltså som du känner av själv. Använder du några andra mediciner? Måste du äta på speciellt sätt?
Tar du hela dosen på morgonen eller delar du på 4 jämnt eller 50/50 ?
Kan du förstöra metabolismen på annat sätt än att glömma tabletterna?

Massa frågor hehe :)

[Slyna]Muerte skrev:

Jag tror dig. Min mor har nedsatt sköldkörtelfunktion och hon var verkligen inte pigg innan hon fick Levaxin...
Jag var och kollade min i höstas... men låg väl innanför gränsvärdena. Men jag undrar jag? Lite Levaxin skulle nog sitta fint ändå...

Flamma77 skrev:
Jag tror dig. Min mor har nedsatt sköldkörtelfunktion och hon var verkligen inte pigg innan hon fick Levaxin...
Jag var och kollade min i höstas... men låg väl innanför gränsvärdena. Men jag undrar jag? Lite Levaxin skulle nog sitta fint ändå...

Hur kollar man den?
Problemet är ju samma som tex steroider att börjar man tillsätta tex levaxin nedreglerar man sin egen prodution och får fortsätta i all framtid eller
bli fet igen när man slutar :tungan

KIRE skrev:
Har du tagit samma dos sedan du var 6år?
Alltid levaxin(T4) ?
Vad får du för symptom när metabolismen går ned för mkt?Alltså som du känner av själv. Använder du några andra mediciner? Måste du äta på speciellt sätt?
Tar du hela dosen på morgonen eller delar du på 4 jämnt eller 50/50 ?
Kan du förstöra metabolismen på annat sätt än att glömma tabletterna?

Massa frågor hehe :)

bra me frågor=) nää.. har för mig att ja började me 1 tablett.. sen 1 och en halv.. sen 2.. och så vidare... fast under ne längre tid. men nu ligger mitt tsh på 280 och det ska ligga på 0,2 om ja inte minns fel. nop.. tar inga andra medeciner och ja... tar alla på morgonen=) eftersom mina värden inte ligger bra nu så spänner i hjärtat och bröstet i bland.. specielt när ja ska resa mig upp.. så kan det kännas som man sticker en nål i det =/ sen går ja upp i vikt och blir riktigt trött... kan sova bort en hel dag om det vore så utan problem.. men man har kompisar och familj som hjälper en... tror inte ja kan förstöra metabolismen på annat sätt än att glömma tabletterna. har bara glämt dom nån gång.. men ändå ligger mina värden helt fel... och läkarna vet inte ett skit.. har varit hos flera och ingen vet vad som är fel :( så man får väll se om dom kommer på varför mina värden är fel.. fast ja tar medecinen varje dag

KIRE skrev:
Hur kollar man den?
Problemet är ju samma som tex steroider att börjar man tillsätta tex levaxin nedreglerar man sin egen prodution och får fortsätta i all framtid eller

har du nersatt så kan du ha tur att slippa käka hela livet utan bara som hjälp för att den ska komma igång igen... men min funkar inte alls så ja måste käka hela livet

KIRE skrev:
Hur kollar man den?

Man lämnar ett blodprov, som analyseras på en kliniskt kemiskt lab. De mäter halten thyroideahormon i serum...metoden har jag ingen koll på, men det är säkert en maskin... :brinnerup (Bakterier är roligare att jobba med som BMA!)

Jag tror inte att nedregleringen är så farlig, för det är ju ingen extrem överdosering det är frågan om, utan att hålla sig inom fysiologiskt normala intervall. Dumt att medicinera sig till struma, liksom :tungan

Last edited:
Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...