Har DU nyttjat anabola steroider?

Har du använt anabola steroider, t.ex. Methapoctehonol, Deca Durabol eller Anavar?

• Antal röstningar
    0
Jag tycker att alla som håller på med idrott (på tävlingsnivå) och doping skulle stängas av på livstid efter att ha blivit ertappade med doping... inget j***la trams med att stänga av dem i typ 2-4 år.. man har en chans.. thats it! Och måste man fuska för att bli bäst så har man inget inom tävlingsidrotten att göra!!! Det är iallafall min åsikt.

Sen förövrigt skulle jag aldrig röra doping prepparat... men om "kalle" på gymet går på doping så är det hans problem men i mina ögon är han en fuskare, en som inte har vad som krävs att fixa det på egen hand utan måste ta massa piller!

Ha det bra...

Hurtig skrev:
Jag tycker att alla som håller på med idrott (på tävlingsnivå) och doping skulle stängas av på livstid efter att ha blivit ertappade med doping... inget j***la trams med att stänga av dem i typ 2-4 år.. man har en chans.. thats it! Och måste man fuska för att bli bäst så har man inget inom tävlingsidrotten att göra!!! Det är iallafall min åsikt.

Sen förövrigt skulle jag aldrig röra doping prepparat... men om "kalle" på gymet går på doping så är det hans problem men i mina ögon är han en fuskare, en som inte har vad som krävs att fixa det på egen hand utan måste ta massa piller!

Ha det bra...

LOL :lol :lol du du menar att man inte har i tävlingsidrotten att göra om man inte kan tänka sig doping? Hur många toppidrottare tror du själv det finns som aldrig använt ngt preparat? Nu menar jag inom dom flesta sporter.
Undantaget bordtennis och liknande.

För att komma till toppen idag krävs det att man dels har exeptionellt grym talang och anlag, dessutom ska du ha supermotivation och massor av tid att träna rätt under lång tid. Men detta lär inte räcka speciellt långt utan att du dessutom använder alla tillgängliga kunskaper om och preparat.
Var inte så godtrogen. Inse att kraven inom idrotten numera inte går att matcha utan doping. Sen kan man om man är smart undvika testerna.
Preparaten och deltagarna ligger några år före testarna.

Last edited:
KIRE... jag snackade såklart i nattmössan när jag skrev att det var testosteron som hade fått killens kuk att växa. det var GH han hade tagit. höll på med flera saker samtidigt imorse och därför blev det lite fel.

du verkar kunna enormt mycket inom området och jag säger absolut inte att du har fel, men mina kompisar som kurar tappar inte alls specielt mycket efter avslutat kur. går dom upp 5 kanske dom tappar 0.5 kg av viktuppgången.
det har handlat om kurer som är kanske 5 veckor långa och innehåller tex
1 deca i veckan
1 nandrolon i veckan
5 naposin i snitt per dag men man stegar upp och ner i antal.
sen avslutat kurerna med clomid(eller vad det nu heter) eller liknande preparat som kickar igång kroppens egna funktioner igen.

att folk tar mer och mer beror väl mest bara på att dom tänker "jag biffade ju upp mycket sist och jag fick inga bitchtitts och snoppen funkar fortfarande så då ökar jag till nästa gång". sen blir det bara mer och mer och mindre vila mellan kurerna och tillslut sitter dom och drar groteska kurer som underhåll mellan ultragroteska kurer. det var väl lite mer så jag menade.

jag kan inte alls så mycket om anabola men jag har sett vääääääldigt mycket på riktigt och det är det jag berättar om.

Last edited:
bmwjohan skrev:
KIRE... jag snackade såklart i nattmössan när jag skrev att det var testosteron som hade fått killens kuk att växa. det var GH han hade tagit. höll på med flera saker samtidigt imorse och därför blev det lite fel.

du verkar kunna enormt mycket inom området och jag säger absolut inte att du har fel, men mina kompisar som kurar tappar inte alls specielt mycket efter avslutat kur. går dom upp 5 kanske dom tappar 0.5 kg av viktuppgången.
det har handlat om kurer som är kanske 5 veckor långa och innehåller tex
1 deca i veckan
1 nandrolon i veckan
5 naposin i snitt per dag men man stegar upp och ner i antal.
sen avslutat kurerna med clomid(eller vad det nu heter) eller liknande preparat som kickar igång kroppens egna funktioner igen.

att folk tar mer och mer beror väl mest bara på att dom tänker "jag biffade ju upp mycket sist och jag fick inga bitchtitts och snoppen funkar fortfarande så då ökar jag till nästa gång". sen blir det bara mer och mer och mindre vila mellan kurerna och tillslut sitter dom och drar groteska kurer som underhåll mellan ultragroteska kurer. det var väl lite mer så jag menade.

jag kan inte alls så mycket om anabola men jag har sett vääääääldigt mycket på riktigt och det är det jag berättar om.

Inte för att jag vill märka ord men Deca och Nandrolon är samma preparat!!
Jag antar att du syftar på ett testo preparat.
Vad det gäller att inte förlora allt det man har lyckats lägga på sig så är ett vettigtavslut på "kuren" A och O.
Jag tror tyvärr att det är alltför många som avslutar helt galet...

Sen att kurerna blir större och större beror till stor del på att man inte låter
kroppen återhämta sig helt mellan kurerna.
Vilket får till följd att man måste ta större doser.

Jag kan bara nämna att Arnold´s första kur sägs ha varit 10 mg ryssar om dagen,och det verkade ju funka :tummenupp

Hurtig skrev:

Ha det bra...

Och de som blir oskyldigt dömda?
Och alla de som har starka förbund i ryggen som kan få vilken stjärna som helst frikänd?

Nä, 2-4 år är ett väldigt hårt straff som ajg tycker är lagom. Den som inte idrottat själv på elitnivå fattar nog inte vilket straff det är.

KIRE skrev:
LOL :lol :lol du du menar att man inte har i tävlingsidrotten att göra om man inte kan tänka sig doping? Hur många toppidrottare tror du själv det finns som aldrig använt ngt preparat? Nu menar jag inom dom flesta sporter.
Undantaget bordtennis och liknande.

För att komma till toppen idag krävs det att man dels har exeptionellt grym talang och anlag, dessutom ska du ha supermotivation och massor av tid att träna rätt under lång tid. Men detta lär inte räcka speciellt långt utan att du dessutom använder alla tillgängliga kunskaper om och preparat.
Var inte så godtrogen. Inse att kraven inom idrotten numera inte går att matcha utan doping. Sen kan man om man är smart undvika testerna.
Preparaten och deltagarna ligger några år före testarna.
Jag utryckte bara vad jag tycker om doping.. Jag snackade inte om enbart idrottare på elitnivå, utan alla utövare, även motionärer..

Men på vissa som har skrivit i tråden så låter det som att det är ok att hålla på med doping.. vilket jag inte tycker.

Last edited:
Chris Ash skrev:
Och de som blir oskyldigt dömda?
Och alla de som har starka förbund i ryggen som kan få vilken stjärna som helst frikänd?

Hur många är det som blir oskyldigt dömda?
Det finns även så kallade B-prov... kanske krävs mer tester och mer intyg på vilka mediciner man använder.. och hur många är det som inte vet att dom har fått i sig doping prepparat, man kanske skulle bli fundersam om ens prestation blir mycket bättre och tränaren sätter en spruta i dig titt som tätt.

Chris Ash skrev:
Nä, 2-4 år är ett väldigt hårt straff som ajg tycker är lagom. Den som inte idrottat själv på elitnivå fattar nog inte vilket straff det är.

Jag har själv hållit på med elitidrott i ca 7år så jag har en liten aning om hur det är.

Men det jag skrev först var ju min åsikt...

Robnek skrev:
Inte för att jag vill märka ord men Deca och Nandrolon är samma preparat!!
Jag antar att du syftar på ett testo preparat.

alla pratar om GH, Decadurabolin, nandrolon, clomid, naposin, ryssar, mm. mm så jag blandar ihop namen.
jag menar i alla fall att dom tog en decadurabolin i veckan och 1 av något preparat som hette någonting väldigt likt nandrolon i alla fall. det var typ 10 ggr mer drag i den andra jämfört med deca.

Hurtig skrev:
Hur många är det som blir oskyldigt dömda?
Det finns även så kallade B-prov... kanske krävs mer tester och mer intyg på vilka mediciner man använder.. och hur många är det som inte vet att dom har fått i sig doping prepparat, man kanske skulle bli fundersam om ens prestation blir mycket bättre och tränaren sätter en spruta i dig titt som tätt.

Jag har själv hållit på med elitidrott i ca 7år så jag har en liten aning om hur det är.

Men det jag skrev först var ju min åsikt...

Jag vet inte hur många som blir oskyldigt dömda, sannolikt inte 0 st i alla fall.

Ja det finns B-prov, men hur ofta är det inte det myglas med både det ena och det andra, dopingprov som försvinner och analyseras om. Amerikanska friidrottare har åkt dit som satan under 03 jämfört med tidigare år. Beror det på att de plötsligt börjat dopa sig ännu mer, eller på att pressen på USA:s förbund har blivit hårdare?

bmwjohan skrev:
alla pratar om GH, Decadurabolin, nandrolon, clomid, naposin, ryssar, mm. mm så jag blandar ihop namen.
jag menar i alla fall att dom tog en decadurabolin i veckan och 1 av något preparat som hette någonting väldigt likt nandrolon i alla fall. det var typ 10 ggr mer drag i den andra jämfört med deca.

Bättre att uttrycka sig i mg/dag eller vecka istället. Detta eftersom olika fabrikat är olika doserade. Finns inget prep som är 10ggr mer anabolt än deca
mg för mg.

DreeTman skrev:
heh... du tror inte att du lär träna minst lika hårt även fast du kurar? Det är ju inte så att musklerna bygger sig själva... :va

Givetvis gör dem det inte men dem växer inte normalt.
2 stycken som tränar HÅRT också tar den ena anabola steorider då växer han grymt mycket snabbare än han andra. Jag tycker inte det är dissutabelt längre pga Anabola är olagligt då du inte får lov och ha det i kroppen när du tävlar och då ska man heller inte använda det om man inte tränar.

Och är det bara jag som tycker det är löjligt? Kan ni tänka er "oh jävlar va stor du är hur har du blivit så stor?" ... "jag tog anabola steorider" ....
Också kan jag berätta att en idrottslärare har stått o berättat för mig att en som han kände missbrukade det och fick innan gå och kolla sina 2 barn som han hade så dem inte fick något skit i sin kropp som dem inte ska ha. Och SNÄLLA kom inte med nån dum kommentar nu för killen som sa det har så grymt mycket mer kunskper än just dig som vill kommentera det och har förmodligen tränat så in i helvete längre än dig, 15 år har han tränat, tävlar i bodybuilding och har varit med i B&K.... och jag kan verkligen garantera dig att när man ser honom så ser det ut som om han löjlar sig när han går som han håller i en 40" TV men det bekräftade jag i B&K att han har några grymma "vingar".
Sen fick jag ett mail av en kille också som också missbrukade det pga han tog anabola steorider och han fick den biverkningen att han trodde att han hade kunnskaper om allt och skulle då ta allt han kunde komma på och var millimetern från döden och hade han inte haft en flickvänn som visste vad han stoppa i sig så hade han inte levt idag.

KIRE skrev:
Jepp många börjar kura innan dom nått sitt genetiska max av den enkla anledningen att det tar tills du är 30år gammal att komma dit om du nu mot förmodan skulle göra allt rätt på vägen.
Steroider är ingen självklar genväg. Sköter du inte träning, kost, vila samt kurar på rätt sätt når du ingen fråmgång. För att bli bodybuilder/elitidrottare måste du alltså både träna,äta,sova,kura helt rätt under mkt lång tid innan du kan se dig själv i toppen av någon tävling. Hälsosamhet förekommer inte inom elitidrott. En dylik person skiter fullständigt i eventuella konsekvenser i framtiden.

Men din grundtanke är bra. Steroider är skit.

Visdomsord: Steroider ger mer problem än muskler för dom flesta.

Jodå jag har fullkontroll att det är kosten, vila och träning också men man kan aldrig och kommer aldrig att kunna gämföra Anabola Steorider med Kreatin, Gainer, Proteinpulver och likanade eftersom som jag sa i ett annat inlägg anabola steorider är olagligt helt enkelt och man får inte ha det i kroppen när man tävlar, doping kallas det då som inte har förstått vad jag menar.

Jodå, jag har inte hunnit träna så mycket men har blivit en en till viss del en seriös byggare nu och hoppas på liv och död att jag inte kommer ta det men jag ska inte säga för mycket. Men jag TROR i nuläget att jag inte kommer göra det. Tycker det är löjligt och ta grejor som man inte får i tävling.

Det är samma när man lirar fotboll med polarna på skoj kör man inte med lite fotbollsregler till viss del så kan man ju lika bra gå hem igen för då blir det bara skit av de hela.

Last edited:
Hur kommer det sig att en del grejjer är tillåtna i andra länder men inte i Sverige? Är de farliga bara för att de är förbjudna här eller är det vår syn på doping i allmänhet som har trissat upp vilken instans det nu är till att förbjuda dem? Efendrin till exempel, förbjudet i sverige så som jag fatta det men tillåtet i många andra länder. Ska jag låta bli att ta dem då bara för att de är förbjunda i sverige och skadliga just här?
Och angående vad det gäller okunskap hos de som brukar dessa medel så finns det stor kunskap inom ämnet men även en del rötägg som handhar det fel. Jag försvarar inte dopingmissburkarna men jag tycker heller inte att det är fel att bygga sin kropp med tillexempel decca eller andra sådana medel. Annars skulle medelvikten i mr universum sjunka med ca 100 kilo!!!
Visst, ryssfemmor kanske är lite väl smutsigt nuförtiden men finns det folk som fortfarande knaprar sånt?

Acrid skrev:
I fattigare länder är ekonomin inte så stabil...än som i ex. öh...Sverige. Så du menar att de skulle preppa mer i fattiga länder gentemot ett rikt land där resurserna finns. Vet du vad steroider och annat kostar? DU är naiv om du tror att det inte finns i Sverige.

Ett test.....om du kan svara ärligt...utan att kolla upp priser....vad tror du 4-5 kg proteintillskott av typen vassle kostar i Sverige? Nä jag orkar inte vänta....priset ligger på ca 1 200 kr. Och det för ngt som är helt lagligt ..då det är mat i pulverform.

Sen finns det den här sidan av problemet....många svenskar åker utomlands på semester...till Grekland, Turkiet osv ...Där det iaf för ngt år sen var inte alls speciellt strikt med steroider...där det finns?! butiker med AAS som du kan på in o köpa...Den införseln av olagliga preparat är relativt stor ändå.

Jag menade att elitidrottare dopade sig mer i fattiga länder för att helt enkelt kunna överleva på sin idrott. Då talar jag inte om BB, utan riktiga sporter :rolleyes:

landen skrev:
Jag menade att elitidrottare dopade sig mer i fattiga länder för att helt enkelt kunna överleva på sin idrott. Då talar jag inte om BB, utan riktiga sporter :rolleyes:
Det klassiska var väl att det var de stora idrottsnationerna som hade dopade idrottsmän.
Den mindre fattiga länderna utan idrottsprogram varken dopade eller tog guld.
Eller?

följ med stort intresse dessa argument.. ingen som funderat på hur organen ser ut efter nåra års missbruk . Förstorat hjärta, sterilitet, njur och leversvikt. Depressioner. Självmord. Hjärtstillestånd.

Testosteron bildas normalt i pungkulorna, kroppen känner av hur mkt som finns bildat av detta ämne och som cirkulerar i kroppen. Är det lagom Säger signaler till att sluta producera, är de för lite , så ökas produktionen.
Tillsätter man detta utifrån , i form av sprutor, så känner kroppen att det finns Tillräckligt med Testosteron. Då kommer ingen signal som säger att producera mera testosteron... ¨kroppen är sån gjord att det som den inte behöver, gör den sig av med... så signalen kommer att upphöra helt att fungera, eftersom den behövs ju inte... det finns ju hormoner hela tiden.
när man sen slutar, så återkommer inte signalen till kulorna, och produktionen av det egna testosteronet har gått förlorad, för alltid, nu börjar kulorna att skrumpna, och man blir steril. Problem med ståndet kommer åxå som ett brev på posten.

på exakt samma sätt funkar det med tjejjer som försöker banta genom att skita sig smala, dom tar laxermedel... tar man det för länge, så slutar skitsignalen att funka.. utan skitsignal kan du inte göra nåra lass. Utan man blir fast i laxermedelsträsket...

Så här fungerar många av kroppens funktioner... Felet sitter inte under skjortan i form av "små" muskler.. eller en för tjock midja som tjejjerna tycker.
Felet sitter under hårfästet. Båda dessa grupper åker ofta in och ut på psyk . Testosteron är ett hormon, som styr vår sexualdrift, aggrisivitet mm.. i kombination med alkohol kan såna personer få fullständiga raseriutbrott.
Frågan är om det är värt allt det här ? . lyft inte fram fördelarna med doping.. för det finns nämligen inga.

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti