Har DU nyttjat anabola steroider?

Har du använt anabola steroider, t.ex. Methapoctehonol, Deca Durabol eller Anavar?

• Antal röstningar
    0
KIRE skrev:
Bra skrivet! Och för att alla ska förstå kan jag förenkla lite :)

:D :rodnar
Och jag som verkligen ansträngte mig... Får gå en kurs i svenska...

Missbruk av AAS

Problemet som jag ser det,är att allt för många unga tittar på dom "grova gossarna"på gymmet som har tränat i många år och tror att dom skall kunna lägga på sig samma muskelmassa bara genom att trycka i sig massa steroider. Det dom inte fattar är att det ligger enormt mycket träning och kunskap bakom dessa.

Är man under 21 år så är steroider ingenting för dig. Du producerar redan maximalt med tillväxthormon och testosteron. Du befinner dig i ditt livs mest anabola fas, ta vara på det. Att rubba hormonbalansen när du inte är färdigväxt är väldigt riskabelt, bland annat så riskerar du att dina tillväxtzoner i benen sluts. Vilket leder till att du stannar i växten – för gott!

Riskerna med AAS är bra mycket större än fördelarna i denna ålder. Att då trycka i sig exogena hormoner stänger av egenproduktionen och du kommer antagligen ha svårt att kunna öka ren igen.

Oerfarna kroppsbyggare sällan får bra resultat av AAS. Om du har nått en platå i din utveckling kan det enda som behövas för att börja växa igen vara att byta träningsprogram och lägga om kosten. Du bör ha byggt upp 10-20 % extra ”muskler” innan du överväger AAS, innan dess begränsas du i regel inte av den mängd hormoner din egen kropp producerar. Ju närmare din naturliga maxgräns du kommer, desto långsammare kommer ökningarna. Efter ca två- tre år bör du ha tillräcklig viktvana och ha lärt dig tillräckligt mycket om ämnet. Men så länge du ökar naturligt så klarar du dig utan AAS. Det är först när ökningarna avstannar som steroider bör komma till användning för den seriöse byggaren .

Din naturliga egenproduktion av testosteron och tillväxthormon är som högst då du är 15-21 år.

Så håll er till mat och lagliga tillskott...

//Just my 2 cent

KIRE skrev:
Hehe så är nog dom flesta. Dock är injicerbara preparat alltid mkt mindre toxiska för kroppen så valet är ganska lätt.

Det är ju inte intravenösa injektioner... Det är bara att hacka till i m. gluteus maximus... och inte som en bekant till mig i låret. Han träffade lite galet och släpade benet efter sig i en vecka *mooohahahaha* Är huvvet dumt får kroppen lida!

Flamma77 skrev:
Det är ju inte intravenösa injektioner... Det är bara att hacka till i m. gluteus maximus... och inte som en bekant till mig i låret. Han träffade lite galet och släpade benet efter sig i en vecka *mooohahahaha* Är huvvet dumt får kroppen lida!

Träffa nerver är inte bra!! Men alla muskler går bra. Och är man storkonsument måste man utnyttja dom flesta stora musklegrupper för att oljan ska tas upp. Det går utmärkt att sätta intramuskulärt i biceps,triceps,axlar förutom gluteus och låren. Sen HGH är ju ännu lättare
man kan ju injekta subkutant var fan man vill bara det finns lite fett.

Robnek skrev:
Problemet som jag ser det,är att allt för många unga tittar på dom "grova gossarna"på gymmet som har tränat i många år och tror att dom skall kunna lägga på sig samma muskelmassa bara genom att trycka i sig massa steroider. Det dom inte fattar är att det ligger enormt mycket träning och kunskap bakom dessa.

Är man under 21 år så är steroider ingenting för dig. Du producerar redan maximalt med tillväxthormon och testosteron. Du befinner dig i ditt livs mest anabola fas, ta vara på det. Att rubba hormonbalansen när du inte är färdigväxt är väldigt riskabelt, bland annat så riskerar du att dina tillväxtzoner i benen sluts. Vilket leder till att du stannar i växten – för gott!

Riskerna med AAS är bra mycket större än fördelarna i denna ålder. Att då trycka i sig exogena hormoner stänger av egenproduktionen och du kommer antagligen ha svårt att kunna öka ren igen.

Oerfarna kroppsbyggare sällan får bra resultat av AAS. Om du har nått en platå i din utveckling kan det enda som behövas för att börja växa igen vara att byta träningsprogram och lägga om kosten. Du bör ha byggt upp 10-20 % extra ”muskler” innan du överväger AAS, innan dess begränsas du i regel inte av den mängd hormoner din egen kropp producerar. Ju närmare din naturliga maxgräns du kommer, desto långsammare kommer ökningarna. Efter ca två- tre år bör du ha tillräcklig viktvana och ha lärt dig tillräckligt mycket om ämnet. Men så länge du ökar naturligt så klarar du dig utan AAS. Det är först när ökningarna avstannar som steroider bör komma till användning för den seriöse byggaren .

Din naturliga egenproduktion av testosteron och tillväxthormon är som högst då du är 15-21 år.

Så håll er till mat och lagliga tillskott...

//Just my 2 cent

WORD :fakta

KIRE skrev:
Träffa nerver är inte bra!! Men alla muskler går bra. Och är man storkonsument måste man utnyttja dom flesta stora musklegrupper för att oljan ska tas upp. Det går utmärkt att sätta intramuskulärt i biceps,triceps,axlar förutom gluteus och låren. Sen HGH är ju ännu lättare
man kan ju injekta subkutant var fan man vill bara det finns lite fett.

Storkonsument... :va Hur sjukt är inte det, då. Totalt sönderstucken... :död
Glutten är det säkraste, beträffande nerver iaf... men räcker inte den till för ens "behov" så... Tja?

MVG till Robnek!

Last edited:
Flamma77 skrev:
Storkonsument... :va Hur sjukt är inte det, då. Totalt sönderstucken... :död
Glutten är det säkraste, beträffande nerver iaf... men räcker inte den till för
ens "behov" så... Tja?

Nej kroppen tar inte upp mer än ca 5ml olja i veckan per injiceringsställe.
Man behöver inte vara storkonsument för att behöva injicera mer än det.
Det beror ju på hur preparatet är doserat i förhållande till mängd.
Tex är testosterone 250mg verksamt ämne/ml olja
Equipose tex 50mg verksamt ämne/ml olja

Så ska man upp i samma dos får man ta mkt mer i oljemängd på sistnämnda.

Tippar på att en vanlig byggare under kur ligger på iallafall 7-8ml i veckan om han inte kör extremt lågdoserade preparat. Plus eventuella orala steroider då.
Så fler muskler än glut behövs iallafall.

KIRE skrev:
Nej kroppen tar inte upp mer än ca 5ml olja i veckan per injiceringsställe.
Man behöver inte vara storkonsument för att behöva injicera mer än det.
Det beror ju på hur preparatet är doserat i förhållande till mängd.
Tex är testosterone 250mg verksamt ämne/ml olja
Equipose tex 50mg verksamt ämne/ml olja

Så ska man upp i samma dos får man ta mkt mer i oljemängd på sistnämnda.

Tippar på att en vanlig byggare under kur ligger på iallafall 7-8ml i veckan om han inte kör extremt lågdoserade preparat. Plus eventuella orala steroider då.
Så fler muskler än glut behövs iallafall.

Se där ja! :hihi Farmakologi minsann...

Konstigt folk är det iallafall! Jag förstår inte alls, verkligen.

Exempelvis hormonerna i P-piller MYCKET lägre doserade än de som används vid doping (och av annan sort, men principen rucka på kroppens hormonbalans...), men jag blev konstig ändå. (Frigid Queen Bitch of the Universe...) Användare av AAS måste verkligen må skitskumt, men tycker att det är värt det... :va

Last edited:
Trevligt att endast 2% använder anabola, kollar man samma test på ett BB forum så blir man nog mörkrädd, jag tävlade i längdåkning för många år sedan, men redan då så användes doping preparat, jag har dock aldrig provat och tänker inte göra det heller, även om någon påstår att det är ofarligt, vill inte få i mig jox helt enkelt.

URRninja skrev:
Där har vi det där joxet igen. Dom blandar i det i nästan allt nu sen vi gick med i EU :D

Man SKALL akta sig för vildvittror och grådvärgar och JOX! :)

GSXR1100R skrev:
Trevligt att endast 2% använder anabola, kollar man samma test på ett BB forum så blir man nog mörkrädd, jag tävlade i längdåkning för många år sedan, men redan då så användes doping preparat, jag har dock aldrig provat och tänker inte göra det heller, även om någon påstår att det är ofarligt, vill inte få i mig jox helt enkelt.
Mora-Nisse och du?

GSXR1100R skrev:
Jox är nyttigt i små doser, men det är lätt att bli beroende

Hur liten är "små doser akrylamid" för att den skall ha en nyttig effekt? :tungan

Il Mostro skrev:
Jag är 23, är anabola något för mig? :kocko
Svaga människor tar anabola, starka tar det inte.

:jisses Mja,det skall man nog inte påstå..
Vad jag menar är,att man skall tänka sig extra noga för vad det gäller
att inta "roids" så länge man växer..
Sen är det upp till var och en vad man vill göra med sin kropp!!

Blondie skrev:
Ett test.....om du kan svara ärligt...utan att kolla upp priser....vad tror du 4-5 kg proteintillskott av typen vassle kostar i Sverige? Nä jag orkar inte vänta....priset ligger på ca 1 200 kr. Och det för ngt som är helt lagligt ..då det är mat i pulverform.

2kg 75%protein kostar 350 kr men betalar du så mycket för grejorna kan du köpa av mig :rofl

Det var ett prisexempel...som jag inte tar i med tång :D Exell du snackar om?

75 % är för mig för lite dock... :tungan

KIRE skrev:
Tung belastning menar jag. Alltså kör så hög vikt som du klarar 5rep med varje pass. Fördelen med detta program är att man ökar vikterna till varje pass :) Det gör att det blir roligare att träna. Grejen är att man inte kör till failure och därför blir dom flesta inte övertränade.

Jag tränar såhär

Dag1
Knäböj 5x5
Vadpress 3x10
Mage 3 x 10

Dag2
Bänkpress 5x5
Stångrodd 5x5
(smygkör ibland ett isolerat set biceps och triceps)

Dag3
Marklyft 5x5
Vadpress 3x10
Mage 3 x 10

Dag4
Chins 5x5
Dips 5x5
(smygkör ibland ett isolerat set biceps och triceps)

OBS! Jag vilar en dag efter varje träningdag.

Tvivlade väldigt starkt när jag såg detta från början men testade och nu är jag fast.

Ser intressant ut....Jag ligger på 3set och mellan 4-10 reps på de flesta övningarna (60-70% till failure). Ska testa det där upplägget...och återkommer med utvärdering. :tummenupp

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025