Har DU nyttjat anabola steroider?

Har du använt anabola steroider, t.ex. Methapoctehonol, Deca Durabol eller Anavar?

• Antal röstningar
    0
Nej käkar man skit för att bli stor och vacker får man skylla sig själv när det väl börjar gå utför. Sen får man ju också hoppas att det inte går ut över andra.

Angående kosttillskott.. Har en polare som tränar MAX 2 gånger i veckan och käkar Kreatin. Är inte det lite överdrivet?

Last edited:
Out_Spinner skrev:
Nej käkar man skit för att bli stor och vacker får man skylla sig själv när det väl börjar gå utför. Sen får man ju också hoppas att det inte går ut över andra.

Angående kosttillskott.. Har en polare som tränar MAX 2 gånger i veckan och käkar Kreatin. Är inte det lite överdrivet?

Nej. absolut inte. Det är inte mängden träning det hänger på utan kvaliten på träningen och vilan. Dom flesta är övertränade pga fel mat, fel sömn och för mkt träning. Eller lagom träning men fel mat tex.. många fel finns det att göra.

Det felet dom flesta gör är att fjollträna högrepträning (10rep* 10set tex) 5-6 dagar/vecka i maskiner och dragmaskiner. Sen lever dom på 2000Kcal/dag varav 50g protein. Självklart händer det inget!!!!

Man ska äta massor, träna TUNGT 5set*5rep tex och endast basövningar.
Tex marklyft, benböj, chins, bänkpress. Allt annat är bortkastad tid och man kommer förbli en discobyggare ofta med sugrörsben :lol

KIRE skrev:
Man ska äta massor, träna TUNGT 5set*5rep tex och endast basövningar.
Tex marklyft, benböj, chins, bänkpress. Allt annat är bortkastad tid och man kommer förbli en discobyggare ofta med sugrörsben :lol

Endast basövningar...nja det kanske inte är optimalt lr? Vad vill man åstadkomma? Styrkelyft..ja visst...men är det ex massa man vill åt så är det inte alltid bara basövningar som gör att du växer. Vet en kille som ska tävla AF och han kör inte marklyft,knäböj....osv...Han är djvligt stor iaf. Även benen. :D

Jag har heller inte sugrörsben..lr ankben som jag föredrar att kalla det :lol Kör benpress bl.a...varken marklyft lr knäböj. Sug på den du! :tungan

Acrid skrev:
Endast basövningar...nja det kanske inte är optimalt lr? Vad vill man åstadkomma? Styrkelyft..ja visst...men är det ex massa man vill åt så är det inte alltid bara basövningar som gör att du växer. Vet en kille som ska tävla AF och han kör inte marklyft,knäböj....osv...Han är djvligt stor iaf. Även benen. :D

Jag har heller inte sugrörsben..lr ankben som jag föredrar att kalla det :lol Kör benpress bl.a...varken marklyft lr knäböj. Sug på den du! :tungan

JO tunga basövningar är optimalt. Nu menar jag för att skaffa muskelmassa.
Detta gäller sålänge man inte använder några olagliga preparat.
Använder man det kan man träna lite hur som bara man belastar muskeln.
Sen är det ju klart att man kan skaffa sig massa för att tävla i AF genom att discoträna. Men det hade inte tagit lika lång tid om han tränat rätt.
Sen har ju inte alla människor lika förutsättningar men generellt är tungt bäst.
Alltså under förutsättning att man kan träna RÄTT alltså man ska kunna köra perfekt strikt och ca 5 reps.

Själv kör jag alltid 5*5 alltså 5 set och 5 rep av varje övning. 2 övningar per pass. Detta tar ca 20-25min. Kör varannan dag.

Testa det du oxå och märk hur bra det kommer att gå!
Jag kan lägga upp hela programmet om du vill :)

KIRE skrev:
Sen är det ju klart att man kan skaffa sig massa för att tävla i AF genom att discoträna. Men det hade inte tagit lika lång tid om han tränat rätt.
Sen har ju inte alla människor lika förutsättningar men generellt är tungt bäst.
Alltså under förutsättning att man kan träna RÄTT alltså man ska kunna köra perfekt strikt och ca 5 reps.

Själv kör jag alltid 5*5 alltså 5 set och 5 rep av varje övning. 2 övningar per pass. Detta tar ca 20-25min. Kör varannan dag.

Snackar du tungt som i vikter enbart lr belastningen för muskeln?

Det är skillnad på 5x5 med konc. fas på 2 sek och exc. fas på 1(ja en sek :D)-2 sek samt konc.fas på 2 sek och exc. fas på 4-6 sek.

För i sådana fall så håller jag med om att det är "tung" träning som gäller. Men musklerna vet inte vilken siffra vikterna har...De akitveras i så stor grad som behövs för arbetet...alt går sönder... :rolleyes:

Jag tycker man inte ska ta steroider, men de e upp till var och en om man vill vill utsätta sin kropp för de. Å fan den som tvingar/tjatar på en person steroider fast han/hon sagt nej, den personen borde :machinegu .Jag säger bara dom som tänker prova läs på om den steroid som du ska ta, så får du vet vad den steroiden har för biverkningar.

KIRE skrev:

Brukar köra en muskelgrupp varje gång jag tränar, typ dag 1: armar, dag 2: rygg/axlar, dag 3: ben, dag 4: bröst och då kanske 5 olika övningar per grupp.
Är inte så jävla insatt i träning så e detta bra eller ska man göra på nåt annat sätt?
Kan du inte PM:a mig ett schysst program eller nåt :tummenupp

Acrid skrev:
Ja men du förstår väl att statens skrämselpropaganda sätter sina spår... :D Hade de däremot övervägt att utbilda och höja kunskapen angående AAS...så tror jag att dem tror att helvetet hade brakat lös...vilket det iofs har gjort...fast det går ju att diskutera.
Håller med om skrämselpropagandan. Anledningen att så många använda dessa preparat i gymnasieskolorna tror jag till stor del hade att göra med den felaktiga och osakliga information i högstadiet. Det var helt sanslösa saker som informatörerna kom dragandes med: Håret skulle falla av efter tre veckor, pungkulorna skulle bli russin efter en månad, rösten bli totalförstört, finnarna stora som femkronor och aggressionerna så enorma så de var omöjliga att rå på. I princip all brottslighet kunde relateras till stroider osv. osv.

Självklart ledde detta till bumenrangeffekt när folk började märka att de inte riktigt fått höra sanningen. Det finns mycket stora risker med doping, så det är svårt att förstå hur de lyckades klanta till det på det sättet med informationen.

KIRE skrev:
+ en massa andra kända biverkningar samt ett antal okända

testosteron kan ju ge en hel del skumma biverkningar, tex som att näsa eller haka växer. en kille här i trakterna fick en biverkning av testosteron som nog dom flesta kan leva med. han fick biverkningen att hans kuk blev bra mycket större.

sen appropå det där att det är så mycket vatten och så i kroppen när man dopar. jag har upplevt det som så här. det finns väldigt många som knappt styrketränar över huvudtaget. när dom väl är på gymmet så dopar dom direkt. så fort steoriderna är slut så slutar dom styrketräna inom en vecka. dessa personer tappar så gott som allt dom lagt på sig ganska snabbt. de personer som styrketränar väldigt seriöst och sen dopar, tappar så gott som ingenting efter att dom slutat. om dom går upp 5 kanske dom tappar till 4,5 ganska fort men sen ligger dom kvar.

en sak som är så farligt med steorider för dom som är riktiga bodybuilders är ju att dom blir imuna mot dom. i början kan en person kanske ta 400 ryss och 10 deca som en 5 veckors kur och få bra resultat. efter några kurer kan samma person ta den tre dubbla dosen och inte alls få lika bra resultat. jag vet en del personer som som har varit riktiga biffar sens kanske 10-15 år tillbaka. idag är dom lite mindre och man tänker att dom nog inte dopar längre utan bara tränar rena. sen får man höra att dom går på kurer regelbundet och kurerna är rent groteska. 20 dubbla doser och liknande. det är fan helt sjukt.

Jag har provat 2-3 kurer. Mest pga nyfikenhet vilken effekt det skulle få på mig. Detta var när jag var i 20 års åldern. Nu är jag äldre o visare. :hihi
Kommer inte att använda mig av steorider igen. :fakta

chrille-r1000 skrev:
Jag har provat 2-3 kurer. Mest pga nyfikenhet vilken effekt det skulle få på mig. Detta var när jag var i 20 års åldern. Nu är jag äldre o visare. :hihi
Kommer inte att använda mig av steorider igen. :fakta

O vilken effekt fick det då på dig?

Intressant. Den här debatten väcker precis samma typ av förespråkare och argument som legaliseringssnack runt knark.

"Det är skillnad på att missbruka och bruka..."
"Alla flippar inte ur..."
"Om man gör det på rätt sätt så är det inte farligt..."

Nu väntar jag bara på argumenten att "läkare ordinerar ju anabola till sjuka" (se "I vissa länder är marijuana tillåtet som medicin"). Cellgifter tas också som medicin...

Visst, det finns säkert dom som klarar sitt anabola-intag utan att sabba hälsa och liv för sig själv eller andra, men hur många offer får man längs vägen tack vare dom som faktiskt tiltar??

Chrille skrev:
"Det är skillnad på att missbruka och bruka..."
"Alla flippar inte ur..."
"Om man gör det på rätt sätt så är det inte farligt..."

Det ÄR skillnad. Alla flippar inte ur och under rätt förhållanden är det heller inte farligt.

bmwjohan skrev:
testosteron kan ju ge en hel del skumma biverkningar, tex som att näsa eller haka växer. en kille här i trakterna fick en biverkning av testosteron som nog dom flesta kan leva med. han fick biverkningen att hans kuk blev bra mycket större.

Vad jag har fattat så är det väl inte testosteron som ger dessa bieffekter :va det är väl tillväxthormoner...

Acrid skrev:
Snackar du tungt som i vikter enbart lr belastningen för muskeln?

Det är skillnad på 5x5 med konc. fas på 2 sek och exc. fas på 1(ja en sek :D)-2 sek samt konc.fas på 2 sek och exc. fas på 4-6 sek.

För i sådana fall så håller jag med om att det är "tung" träning som gäller. Men musklerna vet inte vilken siffra vikterna har...De akitveras i så stor grad som behövs för arbetet...alt går sönder... :rolleyes:

Tung belastning menar jag. Alltså kör så hög vikt som du klarar 5rep med varje pass. Fördelen med detta program är att man ökar vikterna till varje pass :) Det gör att det blir roligare att träna. Grejen är att man inte kör till failure och därför blir dom flesta inte övertränade.

Jag tränar såhär

Dag1
Knäböj 5x5
Vadpress 3x10
Mage 3 x 10

Dag2
Bänkpress 5x5
Stångrodd 5x5
(smygkör ibland ett isolerat set biceps och triceps)

Dag3
Marklyft 5x5
Vadpress 3x10
Mage 3 x 10

Dag4
Chins 5x5
Dips 5x5

OBS! Jag vilar en dag efter varje träningdag.

Tvivlade väldigt starkt när jag såg detta från början men testade och nu är jag fast.

KIRE skrev:
Dag2
Bänkpress 5x5
Stångrodd 5x5

Dag3
Marklyft 5x5
Vadpress 3x10
Mage 3 x 10

Dag4
Chins 5x5
Dips 5x5

Det såg skoj ut, men vad är: stångrodd, marklyft, chins och dips?

Har aldrig befattat mig med begreppen, men utför säkert övningarna ändå. Vill bara veta.

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025