Har DU nyttjat anabola steroider?

Har du använt anabola steroider, t.ex. Methapoctehonol, Deca Durabol eller Anavar?

• Antal röstningar
    0
GIXxXER skrev:
-Zip-
man ska själv få bestämma över sin kropp och då vill man ju få proffessionel hjälp och inte köpa orena häststeorider eller knapra anadrol 50 och få levertumörer. om man nu ska hålla på med sådant, men som sagt. det är upp till var och en.

Så länge det inte går ut över mig så skiter jag högaktningsfullt i om någon tar anabola eller andra hormonpreparat. MEN! Hormonrubbningarna som anabola orsakar kan leda till att jag blir drabbad. Självmord är tex. relativt vanligt bland de som tar anabola och många av dem som begår självmord gör det impulsivt, tex genom att köra ut på fel sida vägen. Någon sådan galning vill i alla fall inte jag möta!
Sen har du ju alla andra störningar som dessa personer KAN råka ut för. Man eller mus personligheten tex.

URRninja skrev:
Jag vill bara påpeka att om du vill redovisa statistik på hur många som nyttjat anabola så är den här pollen ganska oduglig. Det måste finnas bättre statistik att hitta på det.

Men det är klart att du kan ha nytta av den i ditt arbete ändå, lägg inte för stor vikt vid exakta siffror bara.

På tal om det... gå in på www.fhi.se o kolla de har ju en hel hög med rapporter o liknande...finns säkerligen ngt du kan använda dig av.

Acrid skrev:
Antar att du menar att du tror dig veta att de inte har kollat upp all fakta... ;)

Men...

Hur kan du veta det? Nä just det...känner du dem personligen eller?

Vad är det som säger att många av AAS-användarna inte vet vad dom sysslar med? Jag skulle tippa på att många av dem har överlag (låt säga 100 gnger) större kunskap om kost, träning, fysiologi osv än Svensson har. En del lever vanliga liv och flippar aldrig...tror det handlar mycket om social trygghet...varför vissa blir monster mentalt eller ej.

Sen finns andelen av användare som kör blandmissbruk, så väl alkohol och andra slags narkotika, och det är här jag skulle sätta mina dollars på att vi kan hitta "anabola killen" som bråkar med personer, väggar, bordsben och Quixotes väderkvarnar...
Den användargruppen som du pratar om finns naturligtvis, men det finns också många som, precis som Teo skriver, har stor okunskap. I gymnasiet stötte jag på en hel del folk på gymmet som använde deca eller ryssar (iaf 6-7 st som jag kände lite vagt). Vissa av dom var äldre, men de flesta var 16-17-åringar som inte hade en aning om vad de höll på med. Ännu vanligare var centralstimulerande droger som ephedrine under träningspassen och indirekta hormonpreparat som androstenedione och norandrostenedione. Man fick verkligen stå på sig för att säga nej så det är inte alls konstigt att många unga går i fällan.

Skrämmande... Det här var runt 7 år sen så man kan hoppas att det blivit bättre idag.

ething skrev:
Är det ok att ta LSD med? Med förflutet i krogsvängen har jag tyvärr alltför väl sett vad som händer med folk med stora muskler, mindervärdeskomplex och dessutom hormonstörningar. Ca. 50% av alla bråk kan relateras till detta (egen erfarenhet, knappast vetenskaplig). Det är säkert kombinationen ovan och inte enbart pillrena i sig som påverkar men tyvärr har många i övrigt intelligenta människor förstört sitt liv på detta...
Amen to thath, helt sjukt att dopa sig för att bygga, psyket brukar få sig en knäck :kocko

berggren_martin skrev:
Den användargruppen som du pratar om finns naturligtvis, men det finns också många som, precis som Teo skriver, har stor okunskap. I gymnasiet stötte jag på en hel del folk på gymmet som använde deca eller ryssar (iaf 6-7 st som jag kände lite vagt). Vissa av dom var äldre, men de flesta var 16-17-åringar som inte hade en aning om vad de höll på med. Ännu vanligare var centralstimulerande droger som ephedrine under träningspassen och indirekta hormonpreparat som androstenedione och norandrostenedione. Man fick verkligen stå på sig för att säga nej så det är inte alls konstigt att många unga går i fällan.

Skrämmande... Det här var runt 7 år sen så man kan hoppas att det blivit bättre idag.

Jepp tyvärr finns den gruppen också...och de som säljer skiten till smågrabbarna ...HEheh..iaf...kommer med argument som att de inte kan bygga utan AAS, att det är ett måste osv...Förjvligt helt enkelt.

Mikael Cagiva skrev:
Jag arbetar med en rapport just nu till en kurs gymnasiet. Rapporten som skall handla om missbruket av tillväxthormoner.
Eftersom 15-30 år pojkar/män utpekas som de flitigaste användarna i undersökningar så undrar jag, eftersom de flesta här på forumet befinner sig i denna gyllene ålder, om ni nyttjat tillväxthormoner/anabola steroider i syfte att i de flesta fall, öka er muskelmassa.

I och med att ni röstar så tackar jag er för att ni hjälper till med mitt arbete och hoppas att ni förstår att jag eventuellt kommer att framföra denna undersökning i mitt arbete.

Tack
Mikael
Skulle vara intressant om någon gjorde en rapport om bruket av tillväxthormoner istället för missbruket........ :7peta

URRninja skrev:
Jag vill bara påpeka att om du vill redovisa statistik på hur många som nyttjat anabola så är den här pollen ganska oduglig. Det måste finnas bättre statistik att hitta på det.

Men det är klart att du kan ha nytta av den i ditt arbete ändå, lägg inte för stor vikt vid exakta siffror bara.

Nä, tänkte bara ha med det i ungefär den här tappningen:
Mikael skrev:
Och här ser vi hur internetmotorcykelsidan sporthoj.coms läsare har svarat på en enkät jag ställt. Största delen är 15-30... Vi kan jämföra med statistik från narkoti... och ser att skillnaderna är sådär och såhär

Så planerade jag att göra.

Personligen anser jag att det är upp till var och en, så länge det är på ett "privat plan". Tävlar man så anser jag att det är förkastligt.
Ring Dopingjouren... de är jävligt bra att snacka med. ...har jag hört!

det verkar va många här som, precis som resten av allmänheten, tror att 9 av 10 som dopar blir ultraaggresiva och helt tokiga. det är så fel det bara kan bli. jag umgås med några som tävlar i bodybuilding och som i sin tur känner många som också tävlar på mycket hög nivå. dessa killar tar väääääldigt mycket anabola. jag känner även säkert 20 personer som har tagit anabola utan att ens ha varit i närheten av att ens tänka på att tävla i någonting. inte en enda av dessa personer har blivit annorlunda medans dom "kurat". det händer absolut ingenting med psyket. musklerna växer som fan och det händer säker en massa obra saker i lever och njurar. stimmulerar en hel del cansertillväxt och sånt. jag skulle vilja säga att folk är precis som vanligt när dom dopar. dom som blir aggresiva och tokiga är även det innan dom dopar.

varenda gång man ser en dokumentär på tv är det alltid nån 17 åring som har tagit 5 ryssfemmor och sen blev han tokig och slog ner 18 personer. men hur kommer det sig att alla jag känner till aldrig gör något konstigt och det är många av dom som tagit över 1000 ryssar + väääääääldigt mycket andra grejer? jag propagerar såklart inte för att man ska dopa, men jag tycker bara att alla dokumentärer är så groteskt vinklade.

sen måste jag bara säga att jag känner till ganska exakt vad en del personer har tagit som kommit topp tre i tungvikten i bodybuilding i sverige och det är verkligen helt sjuka doser. 20 ggr så mycket som en läkare rekommenderar kan va en ganska vanlig dos. i relation till denna sortens information blir det lite larvigt att höra "olle 17år" berätta om hur han blev oxtokig när han tog en ryssfemma.

Chris Ash skrev:
Nej, kreatin tar man som ett kosttillskott då man tränar extremt mycket. Blir bara fet av det annars....

Man blir INTE fet av kreatin. Inte ens om du 100 dubblar dosen.
Man binder upp vätska dock så man ser fetare ut. Detta försvinner
när kreatinnivåerna minskar.

Teo skrev:
Du kanske tar dig ur mobbing men helt säkert in i något HELT annat. Är du dessutom mobbad så finns det en hel del dämda agressioner som inte är att rekomendera tillsammans med piller. Inte för att nå´t annat är att rekomendera heller men..

det handlar om okunskap. Det som knaprar hormoner vet inte vad de håller på med. Även om de säger att de gör det så tror (vet) jag inte att de har kollat upp all fakta från oberoende källor.

Visst finns det många okunniga som preppar. Men det finns även väldigt många som vet precis vad dom håller på med och vad det kan innebära
för diverse biverkningar. Dom överväger helt enkelt om det är värt det
ändå. Och för den typen av människor är svaret oftast JA. Tex om det kom
ett nytt preparat som eventuellt kunde öka chansen att komma högre i resultatlistan i nästa tävling men som garanterat förkortade deras livstid med 20 år. Kan säga att 99% av alla byggare skulla ta det i dubbla dosen omgående om dom så skulle behöva ta banklån för att finansiera det. Människor tänker olika.

bmwjohan skrev:
det verkar va många här som, precis som resten av allmänheten, tror att 9 av 10 som dopar blir ultraaggresiva och helt tokiga. det är så fel det bara kan bli. jag umgås med några som tävlar i bodybuilding och som i sin tur känner många som också tävlar på mycket hög nivå. dessa killar tar väääääldigt mycket anabola. jag känner även säkert 20 personer som har tagit anabola utan att ens ha varit i närheten av att ens tänka på att tävla i någonting. inte en enda av dessa personer har blivit annorlunda medans dom "kurat". det händer absolut ingenting med psyket. musklerna växer som fan och det händer säker en massa obra saker i lever och njurar. stimmulerar en hel del cansertillväxt och sånt. jag skulle vilja säga att folk är precis som vanligt när dom dopar. dom som blir aggresiva och tokiga är även det innan dom dopar.

varenda gång man ser en dokumentär på tv är det alltid nån 17 åring som har tagit 5 ryssfemmor och sen blev han tokig och slog ner 18 personer. men hur kommer det sig att alla jag känner till aldrig gör något konstigt och det är många av dom som tagit över 1000 ryssar + väääääääldigt mycket andra grejer? jag propagerar såklart inte för att man ska dopa, men jag tycker bara att alla dokumentärer är så groteskt vinklade.

sen måste jag bara säga att jag känner till ganska exakt vad en del personer har tagit som kommit topp tre i tungvikten i bodybuilding i sverige och det är verkligen helt sjuka doser. 20 ggr så mycket som en läkare rekommenderar kan va en ganska vanlig dos. i relation till denna sortens information blir det lite larvigt att höra "olle 17år" berätta om hur han blev oxtokig när han tog en ryssfemma.

Du ska nog inte generalisera så hårt Johan. Alla reagerar olika på steroider.
Sen ska man komma ihåg att det finns en massa olika preparat som påverkar på helt olika sätt. Det förekommer personlighetsförändringar orsakade av steroider. Dock kanske inte i samma omfattning som tidningarna gärna vill frossa i. Just aggressionsutbrott är inte speciellt vanliga. Isåfall handlar det i 99 fall av 100 om en redan instabil person som förutom steroider även brukar andra droger tex alkohol eller lugnande, ghb el liknande.

Ja men du förstår väl att statens skrämselpropaganda sätter sina spår... :D Hade de däremot övervägt att utbilda och höja kunskapen angående AAS...så tror jag att dem tror att helvetet hade brakat lös...vilket det iofs har gjort...fast det går ju att diskutera.

bmwjohan skrev:

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti