Har du klippt navelsträngen?

"Klipp så nära klämman du kan", sa tanten. Då gjorde jag det, då var det för nära tydligen. Säg för fan inte "så nära du kan" då! :mad
Sen frågade hon vad jag jobbade med. Jag svarade då att jag är rörläggare.

"Ja jag visste väl att du måste syssla med något finmekaniskt så precist som du klippte!"
Då var jag tvungen att skratta lite åt henne. :hihi

Ni som säger att den var seg vet f.ö inte hur man använder en sax. :fakta

Kul att höra allas små stories, speciellt Dreggels.. :hihi

Man har ju hört om sådana väsrstingscenarion där kvinnor inte hinner hinner fram till akuten och föder längs vagkanten eller i en hiss, men här verkar det gått relativt prydligt till :tungan

Om du tycker det verkar vara jobbigt, hur tror du det då känns för din tjej då som blir lämnad ensam och övergiven och ska ligga och kämpa alena medans sitter och puffar på cigarren bekymmerslöst?

Not nice.

Hur tror du kvinnor har fött barn i miljoner år?

Det är bara 2000talets påfund att man ska stå och heja&stötta. Man kan inte göra ett endaste skit utan det är kvinnans uppgift.

Tog 14timmar att få ut lillflickan, stod vid huvudändan & hejade på & tittade fan inte ner.....jävlar va seg navelsträngen va...

Fyfan, jag kommer svimma :( Mår redan illa av att tänka tanken på förlossningen, och några planer på att klippa i något organiskt finns inte ens på världskartan.

Fyfan, jag kommer svimma :( Mår redan illa av att tänka tanken på förlossningen, och några planer på att klippa i något organiskt finns inte ens på världskartan.

Inget att fundera på, när stunden kommer så gör man det som behöver göras. Behövs man vi huvudet är men där, vid fötterna är man där.
Ja, jag var med hela tiden, nej jag klippte inte,behövdes vid huvudet.

Tyvärr har jag varit på för många sjukhus vid för många tillfällen (som anhörig) där besöket inte haft glädje och barn som huvudsyfte så ta det kallt och inse att det är det enda glädjande besöket du någonsin kommer att göra till ett sjukhus.

Ä det tillåtet att klippa navelsträngen med en sidavbitare, eller skära av den med plasman?
Så att man kan indoktrinera den lilla varelsen redan från början menar jag. :confused:

Jajaja, sådär tänker man i början, troligen dom flesta. Allt kommer att falla på plats sen, helt naturligt. :)

Jag sätter en femhunka på att du kommer att klippa när det är dags för det.

Hur tror du kvinnor har fött barn i miljoner år?

Det är bara 2000talets påfund att man ska stå och heja&stötta. Man kan inte göra ett endaste skit utan det är kvinnans uppgift.

Wow, vilken macho macho man... eller så kan man ta sitt ansvar och vara ett stöd för sin älskade som faktiskt ligger och föder det gemensamma barnet. Visst, du kan rent praktiskt inte föda åt henne men att stötta och vara där rent fysiskt gör mer än du tror.

Lugn bara, det löser sig. Du kan ju liksom inte skjuta upp det till nåt annat år eller så. ;)
Men det värsta är inte vätskor, navelsträngar osv osv... det värsta är hjälplösheten när man står bredvid någon som har så ont och inte kan göra något annat än att stötta.

Fast det är klart, den där smärtan och glömmer de tydligen bort ganska snabbt ändå... frugan sa något i stil med "men vad skönt att det gick så fort" när allt var klart... där hade jag stått bredvid i 6 timmar och tyckte inte alls att det hade gått särskilt fort.

Med en ostfralla i ena näven och saxen i den andra.....Klart man klippt!

Inget att fundera på, när stunden kommer så gör man det som behöver göras. Behövs man vi huvudet är men där, vid fötterna är man där.
Ja, jag var med hela tiden, nej jag klippte inte,behövdes vid huvudet.

Tyvärr har jag varit på för många sjukhus vid för många tillfällen (som anhörig) där besöket inte haft glädje och barn som huvudsyfte så ta det kallt och inse att det är det enda glädjande besöket du någonsin kommer att göra till ett sjukhus.

Man står INTE vid fötterna :fakta

Men det värsta är inte vätskor, navelsträngar osv osv... det värsta är hjälplösheten när man står bredvid någon som har så ont och inte kan göra något annat än att stötta.

Fast det är klart, den där smärtan och glömmer de tydligen bort ganska snabbt ändå... frugan sa något i stil med "men vad skönt att det gick så fort" när allt var klart... där hade jag stått bredvid i 6 timmar och tyckte inte alls att det hade gått särskilt fort.

huvudet på spiken.

jag gick ner på knä ett tag,, inte för o fria utan vart lite knäsvag.. jag är inte känslig men de kändes skönare så..

tanta låg i småvärkar hela natten och dagen.. åkte på jobbet men hon ringde
efter 3 tim för hon va orolig. hem i ca 4-5timmar, hon sov mest, inget vatten.. ahh vi åker in, de vart ju liiite värre.. väl inne.. ja du är helt öppen..
in med nåra fingrar så ploffs så gick vattnet.. sen var de frågan om 45 min innan hon va ute typ :)

Bifogat

• soetebranog.jpg
    soetebranog.jpg
    32.9 KB · Visningar: 31
Bajs, blod och moderkaka? Nej, tack. Jag kanske tar med mig paraply till festen eller är mogen nog för att prata pension. Men riktigt så sugen på att växa upp är jag inte.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti