Ja ha du, sitter och surfar på arbetstid?
Trevligt att du tog åt dej och att du påstår att jag dricker på jobbet![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ja ha du, sitter och surfar på arbetstid?
Trevligt att du tog åt dej och att du påstår att jag dricker på jobbet![]()
..Poängen med mitt flummiga inlägg då:
Jag tror faktiskt att det bästa är att spela med i spelet om man nu vill påverka. Bomba hellre aftonbladet med debattartiklar och insändare, och försök få dem att gå din väg. Påverka på andra sätt, helst inifrån. Skitsvårt, nära nog omöjligt, det vet jag. Men jag tror ändå att det gör en aning större nytta... Heja Dansken, han gör ju just detta!![]()
Har bl. a haft en längra dialog med Aftobladet idag (som har fått mycket credit från bilister som är rädda för högfartsmissilerna)- och yttrad mig argt till NTF - och under tiden dör 2 motorcyklister till - blev utskälld hemma av Fru Dansken och Lillpojken när snacket kom på antal döda motorcyklister. Dom är väldigt arga och skrämda av MCs som kommer i rasande hög fart forbi när dom kör bil - så fartvinden rycker i bilen. Man har fan inga chans att se dom, och även när det har kommit 5 stycks, vett jag det kanske kommer en till, gnälde Lillpojken...
Angående "högfartsmissiler" som kommer och kör om i hög fart.
Jag kan ibland bli.......kanske inte skrämd, men väl haja till häftigt när jag kör bil och blir upphunnen av en omkörande mc. Jag blir lika förbannad varje gång jag överraskas. Inte på mc-föraren, utan på mig själv som inte hade lika bra uppmärksamhet bakåt som framåt.
Det är nog helt enkelt så att sinnena domnar bort lite i plåtburken på väg mellan A och B men vaknar till liv när man sitter bakom styret på väg mellan A och A, via hela alfabetet.
Jag kan ibland bli.......kanske inte skrämd, men väl haja till häftigt när jag kör bil och blir upphunnen av en omkörande mc. Jag blir lika förbannad varje gång jag överraskas. Inte på mc-föraren, utan på mig själv som inte hade lika bra uppmärksamhet bakåt som framåt.
Det är nog helt enkelt så att sinnena domnar bort lite i plåtburken på väg mellan A och B men vaknar till liv när man sitter bakom styret på väg mellan A och A, via hela alfabetet.
Jag skulle vilja få tag på statistik över MC och dödsolyckor för de senaste åren. Någon som har ett bra tips om var jag bäst hittar denna information?
I OlyckstrådenOrkar inte leta åt dig, men Bikerbitch har lagt upp en länk, det finns länkar till VV:s månadsstatistik och till SCB och yttrtligare någon länk till en av VV:s presentationer i våras...
Gott om idioter finns det gott om.....
Höj försäkringen skriker folk. jag betalat 25 000 helår helförs på min hoj..... alltså har jag betalat vad jag köpte den för efter 2,5 år.... räcker inte det?
...
Nån nämnde statistik. Jag skulle vilja ha reda på avseende dessa dödsolyckor som skett, på följande saker:
1. I hur många av fallen var hojåkaren vållande?
2. I hur många av fallen saknade föraren körkort för MC?
3. Hur många av fallen har föraren fått kortet "på köpet"?
4. Hur många hade genomgått en BKK-kurs (motsv)?
5. Hur många färdades på stulen hoj?
6. Hur många var påverkade av alkohol/medicin/droger?
7. Vid vållande, vilken typ av MC och ålder på förare?
Någon?
För fort har det ALLTID gått om man kör åt helsike, även om man hållt UNDER gällande hastighetsbegränsning. Så är det bara. Då har man inte anpassat farten efter rådande förhållande.
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka
Under 46:e Coca Cola 8-timm... |
|
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |